کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع و اعتراض کارکنان دانشگاه یاسوج به عدم پرداخت مطالبات و پاداش و رفاهیات

21 اسفند 1399 ساعت 13:28

کارکنان دانشگاه یاسوج روز گذشته ( چهارشنبه 20 اسفند ماه 99 ) در تجمع صنفی خواستار رسیدگی و پیگیری مسئولان دانشگاه برای پرداخت پاداش و عیدی و سنوات خود شدند.


کارکنان دانشگاه یاسوج روز گذشته ( چهارشنبه 20 اسفند ماه 99 ) در تجمع صنفی خواستار رسیدگی و پیگیری مسئولان دانشگاه برای پرداخت پاداش و عیدی و سنوات خود شدند.
 به گزارش کبنا، روز گذشته هم تعداد زیادی از کارکنان دانشگاه در محوطه ساختمان مدیریت، تجمع کردند و پس از نیم ساعت معاون اداری و مالی دانشگاه در جمع کارکنان حضور یافت و پس از مطالعه و در جریان قرار گرفتن مطالبات کارکنان در سخنانی عجیب و با عصبانیت خطاب به کارکنان گفت من کارهای خیلی مهم‌تری دارم مناقصه داشتم و از جلسه بلند شدم و اینجا آمدم نباید می‌آمدم.
 در همین خصوص یکی از کارکنان دانشگاه یاسوج ضمن انتقاد از صحبت‌های معاون اداری و مالی دانشگاه گفت: اولاً انتظار می‌رفت رئیس دانشگاه در جمع کارکنان حاضر می‌شد و صحبت‌ها و حرفه‌های آنان را می‌شنید ثانیاً این سخنان یعنی بیش از ۱۵۰ کارمند دانشگاه یاسوج مهم نیستند و مناقصه برای آن‌ها ارجعیت دارد.
 این کارمند دانشگاه عنوان کرد: معاون دانشگاه پس از اینکه بندهای مطالباتی ما را مطالعه کرد گفت تمامی کارهایی که انجام می‌دهم در قالب قانون است و از قانون عدول نمی‌کنم ما هم اعلام کردیم خواسته ما خارج از چارچوب و قوانین نیست. خواسته کارکنان دانشگاه این است که کارکنان دانشگاه مانند سایر سازمان‌هایی که در این استان هستند در پرداختی‌های پاداش آخر سال، رفاهی‌ات، اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی مثل روز زن و روز مرد دیده شوند. 
این کارمند دانشگاه عنوان کرد: معاون دانشگاه در جواب ما گفت دانشگاه‌های داریم که کارکنان مثل شما هستند و مبلغی برای آنها پرداخت نمی‌شود. معاون دانشگاه منظورش از دانشگاه‌ها دانشگاه‌های بوشهر و شیراز است حرف ما این است دانشگاهی مثل دانشگاه شیراز اگر پرداختی پاداش برای کارکنان ندارد اما باشگاه، شرکت تعاونی دارد که کارکنان از آنجا اجناس را با قیمت مناسب خرید می‌کنند یا نهار و شام کارکنان را در اختیار آنها می‌گذارد که این عدم پرداخت‌ها جبران شود.
 وی عنوان کرد: سایر سازمان‌ها برای معیشت کارکنان، مأموریت نشستی و اضافه کار در نظر می‌گیرند ما می‌خواهیم در ماه ۵۰_۶۰ ساعت برای کمک معیشتی ما در نظر بگیرند و پرداخت کنند.
 این کارمند دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برخی از مطالبات مانند معوقات ۵۰ درصد و همسان‌سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی که در مجلس برای معلمان و اعضای هیات علمی به تصویب رسیده ولی برای کارکنان رد شده گفت: این موارد باید از طریق وزارتخانه پیگیری شود و ما هم این موارد را می‌پذیرم اما پاداش، اعیاد ملی مذهبی، اضافه کار یا پیگیری فوق‌العاده سختی کار را می‌توانند پیگیری کرده و در احکام ما بگنجانند معاون دانشگاه قولی نداد اما گفت پیگیر هستیم که باید بگویم این جلسه نتیجه‌ای برای کارکنان دانشگاه نداشت.
 وی با اشاره به نبود شورای صنفی کارکنان دانشگاه یاسوج، عنوان کرد: اگر مسئولان دانشگاه جواب قطعی ندادند احتمالاً هفته آینده مجدداً کارکنان باز هم در تجمع صنفی، مصالحت‌آمیز، آرام و بدون مسائل سیاسی خواستار رسیدگی مسئولان دانشگاه به خواسته آنها شود.
 وی با بیان اینکه رفاهیات ما پرداخت می‌شد اما بسیار ناچیز بود، افزود: شنیده شده رئیس دانشگاه گفته امسال عیدی به کارکنان دانشگاه پرداخت نشود. 
این کارمند دانشگاه با بیان اینکه تنها به دنبال مسائل مالی نیستیم عنوان کرد: بحث اصلی ما احترام و عزت گذاشتن به کارکنان است مسائل مالی یک طرف دیگر قضیه است. چرا معاون دانشگاه باید بگوید من کار داشتم و لزومی نداشت بیام این بی‌احترامی به کارکنان است، احترام به کارکنان احیاء شود.
 وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان دانشگاه، وزارت و مسئولان ارشد استان صدای ما را بشنوند و تصمیم خوب و قانع کننده‌ای برای ما داشته باشند. 
وی با اشاره به وضعیت نیروهای شرکتی دانشگاه یاسوج گفت: طرحی به نام طرح طبقه بندی مشاغل از سوی پیمان کاران در دانشگاه اجرا نشده در حالی که از دید اداره کار و قانون، هر کارگاه دارای ۵۰ نیرو باشد باید این طرح اجرا شود امیدوارم مسئولان دانشگاه در راستای کمک به نیروهای شرکتی همکاری و مساعدت کنند.
 وی در پایان از نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس قدردانی کرد و یادآور شد: دکتر روشنفکر به محض اطلاع از این اتفاق تماس گرفت و ضمن دلجویی اعلام کردند که پیگیر مسائل صنفی ما هستند.


کد مطلب: 431903

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431903/2/تجمع-اعتراض-کارکنان-دانشگاه-یاسوج-عدم-پرداخت-مطالبات-پاداش-رفاهیات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1