تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۳۱۸۴۳
 معاون اول رییس جمهور تأکید کرد:

لازم است روند بازسازی در منطقه سی سخت هر چه زودتر آغاز شود / رعایت دستورالعمل‌های فنی و مهندسی در بازسازی و مقاوم سازی‌ها ضروری است / استان کهگیلویه و بویر احمد از ظرفیت‌های گسترده برای توسعه برخوردار است

۴
۰
کبنا ؛جلسه دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با اعضای مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد عصر امروز (سه شنبه 19 اسفند ماه 99) برگزار شد.
 به گزارش کبنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به حادثه زلزله منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد، بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی این منطقه و بازسازی واحدهای تخریب شده تأکید کرد.
معاون اول رییس جمهور افزود: لازم است آواربرداری‌ها در منطقه سی سخت با سرعت هر چه بیشتر انجام شود و روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در دستور کار قرار گیرد.
جهانگیری با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های فنی و مهندسی در روند بازسازی واحدهای آسیب دیده خاطرنشان کرد: در روند بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی باید نکات فنی و مهندسی به دقت لحاظ شود تا در صورت بروز حوادث مشابه مردم از واحدهای مسکونی اطمینان بخش برخوردار باشند.
معاون اول رییس جمهور از استاندار کهگیلویه و بویر احمد خواست تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان را برای کمک به زلزله زدگان و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده به کار گیرد و هر چه زودتر شاهد آغاز روند بازسازی و مقاوم سازی در منطقه سی سخت باشیم.
جهانگیری در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویر احمد در زمینه کشاورزی، آبزی پروری و وجود منابع نفت و گاز در این استان تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد با برخورداری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف، از امکان توسعه و پیشرفت برخوردار است.
در این جلسه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارشی از آخرین وضعیت منطقه زلزله زده سی سخت و اقدامات صورت گرفته در جهت آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده ارائه کرد.
وی همچنین گزارشی نیز در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد ارائه کرد و به بیان توضیحاتی در خصوص پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در این استان پرداخت.
نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مهم‌ترین مسائل استان را مطرح کردند و پیشنهاداتی برای حل مسائل و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه دادند.

مهدی روشنفکر نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی پروژه‌های عمرانی با ردیف اعتباری ملی شد و گفت: شهرستان‌های سردسیری استان پایلوت سرمایه گذاری معرفی شوند.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بویراحمد و دنا، مهدی روشنفکر روز ( سه شنبه 19 اسفند ماه 99) در نشست مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در بخش‌های مختلف ضروری بوده و مسئولان در مدت باقی مانده از دولت باید در این راستا تدبیری کنند.
 وی عنوان کرد: تعدادی از پروژه‌های راهسازی اعم از اصلی و روستایی، پروژه‌های آبی، کشاورزی و ...برای تکمیل نیاز به اعتبار دارند که تاکنون به علت عدم اعتبار کافی در استان به صورت نیمه تمام رها شده که منجر به ایجاد نارضایتی مردم شده است.
 وی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان عمر دولت امکان تعریف پروژه جدید سخت بوده ولی انتظار داریم تخصیص پروژه‌های ملی به صورت ۱۰۰ درصد انجام شود، ادامه داد: پروژه راه‌های روستایی دلی رچ به تنگ آلک، روستاهای سادات محمودی، بخش سپیدار، جلاله، شهنیز به دلی تنگو، تاکسیه به مورزرد زیلایی، موشمی‌های (علیاوسطیسفلی) و دره زیتیدره صحهچاهن زیرنالعل مینا، راه روستایی شاه غالب و گردنگاه به دلی تا_تنگ یار اعتبار ندارند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با اشاره به ضرورت رفع مشکل آب‌داران و تأمین اعتبار برای پرداخت مطالبات آنان، ادامه داد: مجتمع ابرسانی لوداب، توت‌نده، اصلاح شبکه آب شهر یاسوج و شبکه جمع آپری فاضلاب جنوب شهر یاسوج (سر رود جنوبی) و تکمیل تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج به دلیل نبود اعتبار نیمه فعال یا تعطیل است.
 
  نگرانی از ضعف زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل
 نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره ضعف زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل اعم از ریلی، هوایی و زمینی تاکید کرد: دولت تخصیص پروژه‌های ملی در حوزه راهسازی شامل احداث باند دوم جاده یاسوج-سمیرم، بزرگراه یاسوج به شیراز، راه اصلی اقلید به یاسوج، یاسوج به سی سخت و احداث جاده باغچه سادات را ۱۰۰ درصد دهد.
  وی خاطرنشان کرد: اعتبار سد تنگ سرخ امسال ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۲۴ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه و نقدینگی ابلاغ شده که با توجه به مطالبات کشاورزان منطقه و پیمانکار تخصیص ۱۰۰ درصدی مورد انتظار است.
  درخواست از معاون اول رئیس جمهور برای کمک به بازسازی دنا
 روشنفکر خاطرنشان کرد: به دلیل زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن ماه در شهرستان دنا خسارات فراوانی به منازل مسکونی، اموال، مزارع و ...وارد شده و هم اکنون مردم به سخنی گذران زندگی می‌کنند.
 وی یادآور شد: ضروری است دولت با تصویب، تخصیص و پرداخت به موقع اعتبار مکفی از محل قانونی ممکن از جمله ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران نسبت به کاهش بخشی از خسارت وارده اقدام کنند.
 
 بویراحمد بزرگ پایلوت گردشگری و دامپروری شود
 روشنفکر بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۰ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس، ۳۰۰ جاذبه کم نظیر گردشگری و بهره‌مندی از مراتع و زمین‌های حاصلخیز هنوز از واژه محرومیت رنج می‌برد.
 وی با اشاره به اینکه این استان جزو استان‌های دارای بیشترین بیکار است، گفت: ضروری است شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با هدف کمک به توسعه اقتصادی این استان و کاهش بیکاری، به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و دامپروری تعیین شود.
 
 پیشنهادهای نماینده بویراحمد به جهانگیری
 نماینده بویراحمد، دنا و مارگون بیان کرد: فضای کسب و کار یکی از مهمترین مؤلفه‌های پایداری بنگاه‌های اقتصادی و ابزار رسیدن به اهداف ترسیم شده در قالب برنامه‌های توسعه بوده که این مهم در سایه توجه ویژه به ظرفیت‌های محیطی و رفع موانع تولید محقق می‌شود.
 وی با ارائه مجموعه پیشنهادهای برای ارتقاء بخشی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: شهرستان دنا و شهر سی سخت یکی از قطب‌های گردشگری و منطقه تولید و فراوری محصولات باغی، کشاورزی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بوده که متاسفانه زلزله اخیر باعث از بین رفتن بخش اعظمی از زیرساخت‌های و تخریب بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان شده است.
  روشنفکر بیان کرد: بدون شک حمایت مالی و توجه جهت بازسازی این کسب وکار ها موجب رونق دوباره و اشتغال مجدد کارگران بیکار شده این واحدها خواهد شد.
 وی افزود: بالغ بر ۱۰۰ بنگاه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های 96 و 97 از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 قانون بودجه با معرفی کارگروه اشتغال استان، تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند، ولی متاسفانه تاکنون موفق به دریافت یارانه تسهیلات دریافتی نشده که پیگیری معاون اول رییس جمهور مبنی بر تأمین اعتبار و پرداخت یارانه تعهد شده این تسهیلات از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، کاهش هزینه‌های تولید و توسعه این کسب و کار موجب می‌شود.
 روشنفکر خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ناشی از نوسانات بازار و از طرفی بروز ویروس کرونا و به تبع آن اختلالات موجب شده در تأمین نهاده‌ها به ویژه در بخش کشاورزی باعث کاهش درآمد بنگاه‌های منتفع شده از محل قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستای و عشایری شده که استمهال یکساله تسهیلات دریافتی این کسب و کارها امری ضروری است.
 وی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های فاقد صنایع مادر تخصصی و زیرساخت‌های مناسب توسعه اقتصادی است که توجه ویژه به بخش کشاورزی این استان بویژه تجدیدنظر و اصلاح رسته فعالیت‌های موضوع آیین نامه اجرایی قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است.
 وی ابراز کرد: تأمین نقدینگی و پرداخت تسهیلات کم بهره ۱۰۰ شرکت تعاونی تولیدی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که هم اکنون راکد و یا نیمه فعال هستند باعث بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید خواهد بود که دستور معاون اول در زمینه تخصیص تسهیلات قرض الحسنه (کم بهره) و یا خط ویژه اعتباری گره گشای این مشکل است.
 روشنفکر بیان کرد: با تدبیر و درایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفر معاونین و مدیران ارشد دستگاه‌ها و بانک‌های زیر مجموعه آن وزارتخانه به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوبات خوب و تاثیرگذاری را موجب شد, بدون تردید تسریع در عملیاتی شدن آن مصوبات نقش قابل ملاحظه‌ای در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
،،،چرا سخنان موحد را نزدی
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
په چطو فقط صحبت های روشنفکر را زدی
چرا صحبت های موحد را ننوشتی
Iran, Islamic Republic of
یه سازمان برنامه و بودجه کم پیشنهادات دکتر روشنفکره ،اصلا بگو یاسوج باید وابو پایتخت
قلی
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری مابه اقتصاد رونق دادیم کاری شد کارستان 😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1