کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار در نشست کارگروه امور زیربنایی استان مطرح کرد؛

تهیه طرح جامع تاب آوری از ضروریات استان است

10 اسفند 1399 ساعت 22:16

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه امور زیربنایی استان که با محوریت زلزله شهر سی سخت و روستا های آن برگزار شده بود گفت: مدیریت واحد در کنترل وقایع چه در مرحله مقابله و چه در مرحله بازسازی خیلی مهم است و جناب آقای استاندار که این مدیریت را بر عهده داشتند به خوبی این مهم را انجام دادند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه امور زیربنایی استان که با محوریت زلزله شهر سی سخت و روستاهای آن برگزار شده بود گفت: مدیریت واحد در کنترل وقایع چه در مرحله مقابله و چه در مرحله بازسازی خیلی مهم است و جناب آقای استاندار که این مدیریت را بر عهده داشتند به خوبی این مهم را انجام دادند.
وی در ادامه با  قدردانی  از همه دستگاه ها و نیروهای حاضر و فعال در شهر زلزله سی سخت اظهارداشت: باید از همه اعضای  ستاد پیشگیری و شورای مدیریت بحران سابق، از نماینده محترم ولی فقیه در استان که شبانه روز در کنار مردم و دستگاه های خدمات رسان هستند، هم چنین  از سپاه و فرماندهان محترم آن،  نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی و دستگاه قضایی، ائمه محترم جمعه، گروه های جهادی و مردمی و دستگاه های زحمت کش خدمات رسان و دولتی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
وی گفت: هم چنین جا دارد از مسئولان و مقامات کشوری و سایر هموطنان و ادارات و نهادهای مردمی و دولتی که در سایر استان ها یا به سی‌سخت آمدند و یا کمک های شایسته‌ای داشتند، تشکر ویژه‌ای داشته باشم.
حاجی زاده با بیان اینکه تمام اقداماتی که تاکنون با مرارت و تلاش شبانه روزی عزیزان انجام شده است در مرحله مقابله، اسکان، تغذیه و بهداشت بوده است افزود: یک نکته مهم که در این زلزله پیش آمد و قطعا نتیجه لطف خداوند و دعای خیر مردم و خانواده محترم شهدا بود عدم تلفات جانی بود که حضور سریع و به موقع نیروهای اورژانس و مجموعه علوم پزشکی در محل حادثه در این موضوع تاثیر داشته است و نباید از این موضوع غافل شد.  
وی با هشدار نسبت به تکرار حوادثی از این دست در استان گفت: اتفاقات این چنینی ممکن است خدای ناکرده باز هم تکرار شود و تکرار این حوادث در دست ما نیست اما لازم است که با مطالعات دانشگاهی و مدیریت در حوزه پیشگیری در این حوزه آمادگی لازم را داشت.
حاجی زاده خواستار ایجاد یک تشکیلات منسجم با حضور اعضای مربوطه بویژه در حوزه مطالعات زمین شناسی شد و بیان داشت: شرایط توپوگرافی استان به گونه ای است که بخش های زیادی از استان بر روی گسل های زلزله قرار دارد و حتما باید در این زمینه اقدام به تهیه طرح پهنه بندی بر اساس مطالعات زمین شناسی نمود و حتی قبل از این موضوع باید طرح جامع تاب آوری در استان تهیه و آماده شود .
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر اهمیت طرح جامع آموزش تاکید کرد و اظهار داشت : طرح بعدی که مدیریت بحران باید قبل از طرح‌های دیگر و با توجه به مسائلی  همچون آتش‌سوزی، سیل و رانش زمین بر روی آن کار کند  طرح  جامع آموزش است که باید دید ادارات و دستگاه ها  در پیشگیری و مقابله و بازسازی در بحران چه میزان آمادگی دارند.  
وی با بیان اینکه در پیشگیری هزینه کردن سرمایه گذاری است، گفت: وقتی زلزله اتفاق افتاد چقدر هزینه ایجاد شد، اما  اگر تلفات انسانی پیش آید اصلا قابل جبران نیست  و بر همین اساس بنده از دوستان خواهش دارم همه بویژه سازمان برنامه و بودجه کمک کنند که این طرح به نتیجه برسد چرا که در صورت وقوع بحران باید چندین برابر هزینه آموزش هزینه بحران شود .  
حاجی زاده در مورد بحران زلزله در سی سخت با بیان اینکه باید سی‌سخت را بسازیم افزود: استاندار محترم  و ما همه در کنار ایشان به همراه دولت و جناب آقای رئیس جمهور که دستور دادند بازسازی باید سرعت گیرد و تا تیرماه کار به انجام برسد و همه ی ما پای کار و در کنار مردم زلزله زده سی سخت هستیم  اما نباید از مقاوم سازی و ایجاد تناسب معماری با مقوله گردشگری در سی سخت غاقل شد و در همین راستا باید  کمیته ای که تشکیل شده است و اعضای آن مشخص شده اند در کنار بنیاد مسکن به عنوان مجری بازسازی  در تمام زمینه های مربوط به زلزله و مدیریت آن سرعت عمل داشته باشد.
وی با یادآوری بحران های طبیعی متعدد در طول هشت سال گذشته در کشور گفت: در این دولت با وجود همه تحریم ها و عدم وصول مطالبات  بحران های متعددی داشته ایم و در  همه جا بحران ایجاد شد ولی دولت و سایر  نهادها در کنار مردم بوده اند و از کمک و یاری رساندن به مردم درگیر با بحران ها از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند.
حاجی زاده در پایان بار دیگر خواستار سرعت عمل همه ی دستگاه ها و بویژه مشاور انجام کار در رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده شد.


کد مطلب: 431465

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431465/2/تهیه-طرح-جامع-تاب-آوری-ضروریات-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1