تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۳۰۹۶۰
کبنا گزارش می‌دهد

باران تا فردا صبح مهمان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت / پایداری شبکه ارتباطی در مناطق زلزله زده سی سخت / توصیه‌های مدیرعامل شرکت گاز به مردم سی‌سخت

۰
کبنا ؛سامانه بارشی تا امشب و فردا صبح مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی سخت است.
به گزارش کبنا، حسین جنتی‌پور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص زلزله سی‌سخت و تخریب برخی منازل گفت: از فردا اول اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب آماده مراجعه مردم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سی‌سخت برای برآورد خسارت و بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستیم.
همچنین ولی‌ بهره‌مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  تا اوایل امشب حدود ساعت ۸ و ۹ شب بارش‌هاس شدید را در شهر سی‌سخت خواهیم داشت بیشتر بارش‌ها به صورت باران است البته در دامنه و ارتفاعات بارش به صورت برف است.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی بارش باران در مناطق سردسیری بارش ۶۰ تا ۷۰  میلی‌متری باران است ضمن اینکه در شهرهای سی‌سخت بارش برف و باران به صورت همزمان را در پاره‌ای مواقع شاهد هستیم اما بارش‌ها بیشتر به صورت باران است.
رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز در خصوص قطعی گاز سی‌سخت بیان کرد: گاز  مناطق شهر سی‌سخت وصل شده مگر خانه‌هایی که دچار تخریب شده‌اند. گاز در سراسر سی‌سخت وصل شده است.
فرماندار دنا  هم عنوان کرد : برخی منازل ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.
محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم عنوان کرد: برخی منازل مسکونی در ۷۸ روستای شهرستان غیرقابل استفاده شده است.تاکنون شاهد ۱۰ پس لرزه بودیم که بزرگترین آن ۳.۶ ریشتر بوده است.
 آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیگیری آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت که با حضور مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( پنجشنبه 30 بهمن ماه 99) برگزار شد، گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به منازل و زندگی مردم وارد کرد که بعضا غیرقابل جبران است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از مسئولان استان به خصوص استاندار که در اولین دقایق حادثه در منطقه حضوز پیدا کرد افزود: همه دستگاه‌ها به نوبه خود زحماتی کشیدند اما نباید اجازه داد به دلیل انجام ندادن برخی کارهای جزعی همه خدمات زیر سوال برود.
وی بیان کرد: باید در اسرع وقت مایحتاج و وسایل ضروری مردم از قبیل سوخت، پتو و چادر تامین و در اختیار مردم قرار داده شود.
آیت‌الله حسینی با بیان اینکه نباید تنها به بازدیدها بسنده کرد خطاب به مدیران گفت: بازدید به تنهایی دردی از مردم دوا نمی‌کند بلکه باید پس از هر بازدید کمبودها و مشکلات مردم زلزله‌زده جبران شود.
وی با بیان اینکه مشخص بود در برخی مناطق هیچ‌گونه خدمات‌رسانی صورت نگرفته گفت: در شهر سی‌سخت خواهم ماند تا شاهد خدمات‌رسانی به مردم زلزله‌زده باشم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بسیاری از منازل دیگر جایی برای سکونت نیستند و باید فکری به حال مردم شود، گروه‌های ارزیاب هر چه سریعتر در منطقه حضور یافته و کار ارزیابی را انجام دهند.
پایداری شبکه ارتباطی در مناطق زلزله زده سی سخت
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات گفت: وضع ارتباطات ثابت و همراه در مناطق زلزله زده سی سخت از پایداری خوبی برخوردار است و مشکل خاصی گزارش نشده است.
محمدرضا بیدخام در مصاحبه تلفنی، افزود: با توجه به وقوع زلزله به بزرگی ۵ و ۶ دهم دیشب در مناطق سی سخت و سمیرم در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان و با توجه به بررسی انجام شده و گزارش‌های ارسالی مشکل خاصی برای ارتباطات ثابت و همراه در این مناطق گزارش نشده است.
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: فقط دو سایت همراه اول دچار اشکالات جزئی شده است که همکارانم در حال رفع خرابی و برطرف کردن اختلالات احتمالی هستند.
رحمان خادم مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین  با بیان اینکه گاز در شبکه گازرسانی تمام استان و مناطق زلزله‌زده در جریان است اظهار داشت: بعضی علمک‌ها در اثر تخریب ساختمان شکسته شده و آسیب جدی وارد نشده و در تمامی روستاها گاز وصل شده است.
توصیه‌های مدیرعامل شرکت گاز به مردم شهر سی‌سخت
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شبکه و تأسیسات گازرسانی در بیشتر مناطق مقاومتی خوبی از خود نشان داده است، عنوان کرد: پس از وقوع زلزله۵. ۶ ریشتری در شهر سی،سخت بلافاصله نیروهای عملیات و امداد وارد عمل شده و گاز ورودی شهر را قطع کرده و تمهیدات لازم را جهت وصل مجدد گاز و رفاه همشهریان عزیزمان فراهم کردند.
خادم با اشاره به اینکه اکیپ‌هایی در کوچه‌ها و خیابان‌ها در حال وصل گاز شهرستان‌ها و روستاها هستند بیان کرد: شهرها و روستاهای ما اکنون 100 درصد گاز دارند و به لطف خداوند مشکلی در شبکه گازرسانی مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و تنها تعدادی علمک در اثر تخریب ساختمان شکسته شد.
وی با بیان اینکه مردم همه مناطق زلزله‌زده از سلامت وسایل گازسوز، لوله‌های بخاری و دودکش‌ها اطمینان پیدا کنند، عنوان کرد: وسایل گازسوز مانند آبگرمکن و بخاری به همراه اتصالات و دودکش‌ها از جمله مواردی هستند که در هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله آسیب می‌بینند بنابراین لازم است همه مردم مناطق زلزله‌زده مراقب باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در پاتاوه و تونلهای پاتاوه که آسیب دیده اند و پوشش آنتن موبایل هم از بین رفته هست.متاسفانه دنا محروم ترین شهرستان استان هست.توسعه متوازن و متعادل وجود ندارد و بودجه و اعتبار کافی به دنا اختصاص نمی یابد.و امکانات بهداشتی و درمانی و پزشکی و آموزشی و رفاهی و اجتماعی بسیاربسیار بسیار ضعیف است.فقر مطلق در روستاهای دنا وجود دارد.خودکشی جوانان و سو تغذیه شدید در شهرستان دنا و روستاهای بخش پاتاوه زیلایی سادات محمودی لما چناربرم بادنگان وجود دارد.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1