تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۳۰۹۴۲
آخرین اخبار در پی زلزله سی سخت؛

ثبت 10 پس لرزه تاکنون / آسیب دیدگی 60 تا 100 درصدی برخی منازل

۰
کبنا ؛
از روز گذشته تاکنون 10 پس لرزه برای زمین لرزه 5 و 6 دهم ریشتری سی سخت ثبت شده است.
به گزارش کبنا نیوز، مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران در این خصوص گفت: تاکنون 10 پس لرزه برای این زمین لرزه ثبت شده که بزرگترین آن 3/6 دهم ریشتر بوده است.



حضور همه جانبه مسئولین و نیروهای امدادی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مناطق زلزله زده سی سخت
پس از وقوع زلزله 5.6 ریشتری در شهر سی سخت، مسئولین و پرسنل امدادی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ساعات اوليه فعالیت خود را آغاز کرده و با برگزاری نشست اضطراری و اعزام نیروهای امدادی، درمانی و واکنش سریع به محل حادثه، شروع به امدادرسانی به هم استانی های آسیب دیده کردند.
به گزارش کبنا نیوز، همچنین دکتر یزدانپناه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و وحدت نژاد؛ سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با حضور در سی سخت در جریان روند عملیات امدادرسانی قرار گرفتند.
پورانفرد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با برگزاری نشست اضطراری در مرکز EOC دانشگاه، اعلام آماده باش کامل نیروهای درمانی، بهداشتی و امدادی تارسیدن به وضعیت پایدار نمودند.
برخی از منازل از 60 تا 100 درصد آسیب دیده اند.
فرماندار شهرستان دنا در این خصوص گفت: برخی از منازل از 60 تا 100 درصد آسیب دیده اند.
بنابر این گزارش، 78 روستای شهرستان دنا آسیب وارد شده است.
ارزیابی 121 روستا در کهگیلویه و بویراحمد
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: ۱۲۱ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۶ روستا در استان اصفهان، مورد ارزیابی قرار گرفت، تخریب بناها در شهرستان سی سخت و روستاهای اطراف بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برآورد شد.
به گزارش کبنا نیوز،  محمد حسن قوسیان گفت: در دقایق اولیه وقوع زمین لرزه ۴۰ نیروی ارزیاب با بکارگیری ۱۲ دستگاه خودرو از شهر یاسوج و استان اصفهان به منطقه اعزام شدند و بر اثر وقوع این زمین لرزه ۱۴۷ روستا و یک شهر تحت تاثیر بودند.
قوسیان اظهار کرد: ۱۲۱ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۶ روستا در استان اصفهان، ارزیابی شدند و بر این اساس ۲۴ هزار نفر در این روستاها متاثر از وقوع زمین لرزه بودند، تخریب بناها در شهرستان سی سخت و روستاهای اطراف بین ۲۰ تا ۴۰ درصد براورد شد.
وی بیان کرد: در ساعات اولیه این حادثه ۵۰۰ دستگاه چادر از استان های فارس و اصفهان به جهت اسکان ضروری به منطقه ارسال شد. به علاوه سه کامیون تجهیزات شامل چادر امدادی و پتو از شهر یاسوج به سی سخت ارسال شد.
قوسیان مقدم تصریح کرد: در یکی از سالن های ورزشی ۶۰ دستگاه چادر امدادی برای اسکان اضطراری هموطنان متاثر از زمین لرزه برپا شد اما مراجعه ای برای اسکان نداشت.
دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اقلام زیستی و غذایی مورد نیاز متاثران از زلزله در شهرستان سی سخت موجود است و امروز مجددا بازدید میدانی توسط تیم های عملیاتی و تیم های ارزیاب هلال احمر از مناطق متاثر از زمین لرزه انجام شده است.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1