کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

نشست جمعی از متنفذین و بزرگان بویراحمد علیا با مهدی روشنفکر / مردم چه گفتند، روشنفکر چه پاسخی داد؟ / روشنفکر: حزب شیطان دنبال تکه پاره کردن بویراحمد واحد هستند / افراد مغرض و سنگ انداز بدانند کار ما از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد

24 بهمن 1399 ساعت 21:32

نشست جمعی از متنفذین و بزرگان بویراحمد علیا (دیدار مردمی) با مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون برگزار شد. در این جلسه نمایندگانی از حوزه‌های مختلف به نمایندگی از مردم مسائل و مشکلات خود را برای مهدی روشنفکر بازگو کردند.


نشست جمعی از متنفذین و بزرگان بویراحمد علیا (دیدار مردمی) با مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون برگزار شد. در این جلسه نمایندگانی از حوزه‌های مختلف به نمایندگی از مردم مسائل و مشکلات خود را برای مهدی روشنفکر بازگو کردند.
به گزارش کبنا، عصر امروز (۲۴ بهمن ۱۳۹۹اولین جلسه دیدار مردمی مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا  و مارگون برگزار شد. در این جلسه نمایندگانی از حوزه‌های مختلف به نمایندگی از مردم مسائل و مشکلات خود را برای نماینده مجلس بازگو کردند.
علیزاده به نمایندگی از مردم تنگ سرخ و وزک این گونه سخن گفت: سد تنگ سرخ ۱۵ سال است که ناتمام مانده است. در ۳۰ کیلومتری مرکز استان مردم گاز ندارند. زمین‌های کشاورزی مردم توسط منابع طبیعی گرفته شده است.
دکتر نیکبخت از حوزه دشت روم نیز در این جلسه به سفر رهبری به استان کهگیلویه و بویراحد در سال ۷۳ اشاره کرد و گفت: این استان گنجینه‌های بسیاری دارد و من غبطه می‌خورم که این استان در فقر است. سهم استان در تأمین  نفت کشور ۲۵ درصد، در گاز ۱۰ درصد و آب نیز ۱۰ درصد است و بهتر است صندوق ذخیره استان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آید و درآمد ناشی از نفت و گاز و آب استان این صندوق واریز شود و این صندوق صرف محرومیت زدایی نقاط مختلف استان شود.
وی به مشکل جدی آب دشت روم هم اشاره‌ای کرد.
پایدار نماینده جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اینگونه سخن گفت: ما با اینکه یکی از قطب‌های نفت و گاز کشوریم و طبیعت بکری برای گردشگری داریم اما نتوانستیم به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گاهاً شنیدن اتفاقات تلخی همانند؛ قتل، فساد و خودکشی در استان نگران کننده است. ما در استان هنوزم مشکل آسفالت سالم و جدول کشی مناسب داریم و در مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد عدم دسترسی به آب شرب هستیم و یکی از ضعف‌های بزرگ استان نبود فضای ورزشی مناسب و نبود یک تیم فوتبال است تا بتواند معرف خوبی برای استان باشد.
کریمی که از قشر فرهیخته و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بود اینگونه انتقاد کرد: در پشت کوه‌های جلیل وضعیت بهداشت بسیار نامناسب است، جاده نیست، آب شرب نیست. وی در ادامه گفت برای جوان‌ها کاری کنید جوانانی که توانستند در جنگ پیروز شوند می‌توانند مشکلات اقتصادی جامعه را نیز حل کنند.
در ادامه  یوسفی نماینده مردم مهریان اظهار داشت: برای فرودگاه یاسوج ۶۰۰ هکتار از زمین‌های مردم تصرف شد اما هنوز پول آن پرداخت نشده است. منابع طبیعی و محیط زیست قصد دارند که عراضی مهریان را به منابع ملی تبدیل کنند.
 وی در ادامه در مورد تصادفات جاده‌ای در سه راه مهریان صحبت کرد و خواستار پیگیری هرچه سریعتر این مشکل شد. وی همچنین گفت که طرح همسان سازی حقوق و افزایش حقوق بازنشتگان نیاز به پیگیری جدی دارد.
محمد رضا شریعتی به نمایندگی از مردم برشکفت و بابکان در این نشست گفت: به عهدی که با ندای وحدت بسته‌ایم پایبندیم.
در آخر مهدی روشنفکر نماینده مجلس یازدهم بعد از شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات مردم سخن  خود را با تبریک ایام الله دهه فجر شروع کرد و در ادامه گفت: «دستاوردهای امروز تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.»
وی اضافه کرد: «برنامه داشتیم که برای شنیدن و دیدن مشکلات مردم شهر به شهر، روستا به روستا برویم و برای حل مشکلات مردم مسئولین را پای کار ببریم اما با شرایطی که کرونا بوجود آورد نتوانستیم به آنچه می‌خواهیم برسیم.»
روشنفکر در مورد فعالیت خود در مجلس، گفت: اکنون من نایب رئیس دو فراکسیون امور عشایر و آسیب‌های اجتماعی هستم. همچنین عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، کمیسیون انقلاب اسلامی و ناظر بر شورای عالی آموزش و پرورش هستم.
وی اضافه کرد: اکنون که در اوج تحریم هستیم و فروش نفش کمتر از گذشته شده است اما نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد بودجه داشتیم.
وی در ادامه از بابت تأخیر در برگزاری جلسه به خاطر شرایط کرونایی عذرخواهی کرد و با درخواست مردم که انتخاب چند نماینده از مردم حوزه‌های مختلف و ایل‌های مختلف برای بیان و پیگیری مشکلا مردم بود موافقت کرد و گفت مردم نماینده‌های خود را برای ارتباط با من مشخص کنند تا مشکلات هرچه سریعتر و بهتر حل شوند.
روشنفکر افزود: برخی مناطق در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای عمق محرومیت هستند و در این چند ساله بعد از انقلاب برای پوشاندن این شکاف تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما همچنان این محرومیت وجود دارد و نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.
 نماینده شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان خاطرنشان کرد: شیوع این ویروس باعث شد تا ما نتوانیم در وقت مناسب با مردم شریف حوزه انتخابیه دیدار داشته باشیم.
 وی در ادامه از حضور حماسی مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: مردم همیشه در صحنه استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ هم حماسه آفریدند و وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.
 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی از تخریب‌ها و سنگ اندازی‌ها در مسیر خدمت به مردم گفت: ما امروز به رقبای دیروز به چشم رقیب نگاه نمی‌کنیم و خود را در کنار مردم می‌بینیم، اما افراد مغرض باید بدانند که کار ما از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.
 روشنفکر خاطرنشان کرد: مبنا و اساس فعالیت ما نگاه به همه در سایه وحدت است و افراد مغرض و با اهداف خاص تذکر می‌دهیم که دست از سنگ اندازی در مسیر خدمت به مردم بردارند.
 وی افزود: در هرجایی دو حزب حاکم است، یک حزب الله و دیگری حزب شیطان که ما همه در حزب الله قرار داریم و کسانی که با نیات شیطانی در حال ایجاد شکاف و تفرقه و نفاق هستند، هدف شیطانی جز تکه پاره کردن بویراحمد واحد و بزرگ ندارند.
به گزارش کبنا، در این نشست دکتر محمدرضا شریعتی به نمایندگی از مردم شریف پراشکفت و بابکان، دکتر مصلحی به نمایندگی از مردم شریف کاکان، زارعی به نمایندگی از مردم شریف سپیدار میدگان، نورالله جمشیدی به نمایندگی از مردم شریف منطقه جلیل، دکتر پرویزی به نمایندگی از مردم شریف سررود شمالی، یوسفی مهریان به نمایندگی از مردم شریف مهریان، پایدار به نمایندگی از جوانان نظرات خود را بیان کردند.


کد مطلب: 430693

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/430693/2/نشست-جمعی-متنفذین-بزرگان-بویراحمد-علیا-مهدی-روشنفکر-مردم-گفتند-پاسخی-حزب-شیطان-دنبال-تکه-پاره-کردن-واحد-هستند-افراد-مغرض-سنگ-انداز-بدانند-کار-سال-۱۴۰۰-آغاز-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1