کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی؛

بیشترین مشکل ما در بهمئی با کارمندانی است که ماسک نمی زنند

17 دی 1399 ساعت 1:31

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: بیشترین مشکل ما در بهمئی با اداراتی است که کارمندانشان ماسک نمی زنند، بیشترین آمار در سطح شهر کارمندان هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، از مدیران انتظار داریم مدیریت کنند این وضعیت وضعیت بسیار بحرانی هست.


صبح امروز جلسه شورای سلامت شهرستان بهمئی با محوریت کوید ۱۹ با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اعضای ستاد کرونا در سالن اجتماعات جلسات شبکه بهداشت شهرستان بهمئی برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از بهمئی، حکمت اله سنائی فرماندار شهرستان بهمئی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت این شهرستان درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف ادارات و کارمندان تذکر داده و افزود: کارکنان ادارات باید در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الگوی مردم باشند، مدیران ادارات در مراسمات عزا و شادی شرکت نکنند و تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در پیام رسان های مجازی خود و در گروه‌های مجازی به مردم تذکر دهند که کرونا هنوز تمام نشده، در کمین ما هست.
سنایی در ادامه گفت: وضعیت شهرستان ما از نظر کرونایی در وضعیت زرد قرار دارد به همین دلیل نمی توانیم مشاغل و ... را پلمپ کنیم.
سنایی افزود: کنترل این ویروس بدون همراهی و همکاری مردم به ویژه اصناف، بازاریان، مسافران، گردشگران و اعمال برخی از محدودیت‌ها در مناطق گردشگرپذیر امکان پذیر نیست، اگر مردم همکاری نکنند آمار همچنان افزایش پیدا می‌کند.
سنایی در پایان ادامه داد: در مورد لیگ ۳ شهدای شهرستان بهمئی هم باید تمامی ادارات همکاری کنند از جمله نیروه انتظامی شهرستان که همکاری لازم را کنند با اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی که تا اینکه این لینگ به خوبی برگزار شوند.
طاهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی تصریح کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قرار بود تمامی ادارات همکاری کنند، تنها سازمانی که همکاری کرد سپاه پاسداران ناحیه شهرستان بود، انتظار همکاری بیشتر را داریم.
طاهری عنوان کرد: بیشترین مشکل ما در بهمئی با ادارات و کارمندانی است که ماسک نمی زنند، بیشترین آمار در سطح شهر کارمندان هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، از مدیران انتظار داریم مدیریت کنند این وضعیت وضعیت بسیار بحرانی هست.
دکتر هاشم طاهری گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بهمئی با اهداف قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان مرگ و میر، کاهش میزان بستری و  پوشش حمایتی جمعیت در معرض خطر در شهرستان بهمئی شروع شده است
وی افزود: این طرح با مشارکت فعال سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، فرمانداری و .... با تشکیل تیمهای مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حال اجرا می‌باشد و در قالب این طرح شهر لیکک به چند محله تقسیم شده و برای هر محله یک تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی در نظر گرفته شد که هر تیم وظایف مشخصی دارد و زیر نظر مسئول مربوطه انجام وظیفه می‌نماید
 دکتر طاهری تصریح کرد: وظایف تیم مراقبتی رهگیری بیماران، مراقبت و ویزیت بیماران در منزل و پایش درمان بیماران، بررسی افراد در تماس نزدیک با بیماران، تأیید محل جداسازی بیمار و قرنطینه اعضای خانواده او، اخذ تعهد نامه کتبی از افراد جهت تمکین به اصول قرنطینه،  ارجاع افراد نیازمند بستری به سطوح بالاتر و نمونه گیری از افراد مشکوک و در تماس با بیمار می‌باشد و وظایف تیم حمایتی رهگیری و رصد بیماران و افراد در قرنطینه حمایت مالی خانوارهای نیازمند، پیگیری و بررسی تمکین به قرنطینه افراد و وظایف تیم نظارتی نیز نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاه‌ها ادارات و محل تجمع افراد می‌باشد. و برای کلیه روستاهای شهرستان نیز تیمهای مذکور تشکیل شده و اقدامات لازم در حال انجام است
ارسلان عباسی رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی در این نشست  اظهارکرد: درهمین مدت اندک از زمان حضور خود بیش از ۳۰ پرونده تخلفاتی بهداشتی در راستای تشدید نظارت و بازرسی بهداشتی در این شهرستان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.
عباسی عنوان کرد: در راستای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا نطارت و رسیدگی بصورت ویژه در دستورکار تعزیرات حکومتی ومامورین بازرسی اتاق اصناف واداره صمت شهرستان قرارگرفته و این پایان کارنیست
عباسی بیان کرد:در بحث روغن و کمبود ان در شهرستان، رصد بازار هم در توزیع و عرضه جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی ادامه دارد، باکسانی که در این راستا و در هنگام توزیع روغن به مصرف کنندگان اجباراً کالایی را همراه روغن تحمیل کرده و به فروش رسانده برخوردقاطع وشدید حکومت اعمال می‌شود
عباسی ادامه داد: اعضای محترم ستاد مبارزه با کرونا و ستاد تنظیم بازار شهرستان پای کارهستند و تعامل لازم برای کنترل بازار وجوددارد.
عباسی در پایان  اظهارداشت: کار رصد بازار و واحدهای صنفی خدماتی و توزیعی محدود به شهر لیکک نبوده و در بخش ها و روستاهای تابعه نیزادامه خواهدداشت
مرادی کارشناس اداره ورزش و جوانان و نماینده اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی هم در این نشست گفت: بازیهای لیگ دسته سه کشور در گروه چهارم با دیدار شهدای ایل بهمئی و پیروزی نگین خورموج به میزبانی شهرستان بهمئی در چمن طبیعی مجموعه شهید رجایی اداره ورزش و جوانان پنجشنبه 18/10/1399 برگزار می‌شود انتظار همکاری بیشتر ادارات شهرستان جهت میزبانی هرچه بهتر و با کیفیت مناسب را داریم.


کد مطلب: 429362

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429362/2/بیشترین-مشکل-بهمئی-کارمندانی-ماسک-نمی-زنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1