کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مجید پس از 11 سال به آغوش بی‌بی‌ صبرگل برگشت / قدردانی بزرگان کهگیلویه از دولت‌شاهی / مجید: از رسانه کبنانیوز تشکر می‌کنم ( + فیلم و عکس )

16 دی 1399 ساعت 20:13

بنده چندان در کم و کیف قضایا نیستم و بواسطه اینکه یازده سال پیش در زندان بوده‌ام شناختی از فضای مجازی و رسانه ندارم، اما از خانواده شنیده‌ام در روزهای اخیر چه حمایت‌های از بنده شد و در اینجا جا دارد از همه عزیزانی که به یاری ما شتافتند، تشکر کنم و از رسانه مردمی کبنانیوز نهایت قدردانی را دارم.


طی روزهای اخیر انتشار گزارش [رنج مادری به روایت «بی بی صبرگل» / پسرم را اعدام نکنید!] در پایگاه خبری کبنا نیوز موجب واکنش‌های متعددی در فضای مجازی و رسانه‌ای شد. گزارش مربوطه حکایت از زندگی مادر سالخورده به نام «بی بی صبرگل» در روستای بی‌منجگان واقع در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه داشت که یکی از فرزندان اش در آستانه اعدام بود و یکی دیگر مبتلا به سرطان است.
 به گزارش کبنانیوز، عصر سه شنبه (۱۶ دی ماه ۱۳۹۹) مجید بیژنی فردی که قرار بود در هفته اخیر قصاص و اعدام شود، به وسیله نیکوکار لرستانی دکتر علی دولت شاهی از زندان آزاد شد و به آغوش مادر و خانواده بازگشت.
 در نشستی که با حضور حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران و عبدالله سعادتیان دادستان کهگیلویه و چهره‌های شاخص کهگیلویه، همچون محمود منطقیان برگزار شد، این فرد آزاد شده به کانون گرم خانواده برگشت.
 در این نشست محمود منطقیان از خدمات و اقدامات دکتر دولت شاهی تقدیر و تشکر کرد و عمل وی را نمونه بارز جوانمردی و شجاعت دانست.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگو با خیری که فرزند بی بی صبرگل را از اعدام نجات داد / مدیون جوهر قلم خبرنگاری هستم که درد یک مادر را به من رساند

رنج مادری به روایت «بی بی صبرگل» / پسرم را اعدام نکنید!

وی در ادامه اضافه کرد: باید تلاش کرد با افزایش سعی صدر از تکرار اتفاقات تلخ جلوگیری کرد.
منطقیان در ادامه گفت: باید مدیون فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی باشیم که جهان را به مانند دهکده‌ای کوچک کرده‌اند وی اشاره کرد: اگر فضای مجازی و رسانه‌ای نبود امروز مجید بیژنی به آغوش خانواده باز نمی‌گشت.
 حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران نیز در این نشست، عنوان کرد: اقدام بزرگ جناب دولت شاهی ستودنی و قابل تقدیر است و این عمل از انسان‌های بزرگی چون جناب دولت شاهی برمی آید.
وی در ادامه گفت: خداوند متعال جناب دولت شاهی را به پاس دست گیری از خانواده بیژنی مورد لطف و مهر خود قرار دهد.
 علی دولت شاهی خیر لرستانی در این نشست عنوان کرد از صفا، صمیمیت و دوستی مردم این منطقه تشکر می‌کنم.
وی در ادامه عنوان کرد: لطف خدا مجید بیژنی را از زندان آزاد کرد ما وسیله‌ای بودیم.
این نیکوکار لرتبار ضمن اشاره به اشاره خواندن خبر بی بی صبرگل، گفت: در خارج کشور بودم که بصورت اتفاقی خبر در خواست یک مادر برای نجات فرزنداش را در اینترنت خواندم و بعد از خواندن خبر آرام و قرار نداشتم و موضوع با خانواده در جریان گذاشتم و چند نفر از مسولین مانند استانداران لرستان و کرمانشاه صحبت کردم و در نهایت با مسولین دادگستری خوزستان و آقای منطقیان آشنا شدم و از این طریق توانستیم مجید بیژنی را به خانه بازگردانیم.
در طی هفته‌های اخیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و عزیزان زیادی زحمت کشیدند و در اینجا از آقایان محمود منطقیان، صیاد خردمند، سید محمد موحدپور، و آقای احمدی و دادستانی استان خوزستان نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
 دکتر دولت شاهی در ادامه اشاره کرد: هیچ چیز امروز و در این دنیا زیباتر از لبخند مادر نیست و من بسیار به دعای خیر مادر معتقدم و باور دارم.
 وی در ادامه افزود: قوم لر همواره در همه صحنه مانند دفاع مقدس خود را بر همگان اثبات کرده و یاور کشور و انقلاب بوده است.
مجید بیژنی زندانی آزاد شده در گفت و گویی اختصاصی با کبنانیوز گفت: بنده چندان در کم و کیف قضایا نیستم و بواسطه اینکه یازده سال پیش در زندان بوده‌ام شناختی از فضای مجازی و رسانه ندارم، اما از خانواده شنیده‌ام در روزهای اخیر چه حمایت‌های از بنده شد و در اینجا جا دارد از همه عزیزانی که به یاری ما شتافتند، تشکر کنم و از رسانه مردمی کبنانیوز نهایت قدردانی را دارم.
عدل هاشمی‌پور نماینده سابق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در پیامی از خیر لرستانی قدردانی کرد و نوشت:
برادر گرانمایه جناب آقای دکتر علی دولت شاهی خیر نیکوکار لر تبار 
سلام علیکم
آنگاه که دستان سخاوتمند جنابعالی از آستین مهربانی بیرون آمد تا چشمان منتظر و اشک بار مادر سالخورده در فراق فرزند را به لبخند و شوق دیدار تبدیل نماید، بدانید که قبل از آن، خداوند بزرگ دستان پرمهرتان را به گرمی فشرده است.
بی شک، اقدام ارزشمند جنابعالی در تأمین بخش اعظم دیه و آزاد نمودن انسانی که منتظر و آماده‌ی اجرای قانون قصاص بوده است هرگز با ملاک‌های دنیوی قابل سنجش نیست و صد البته فراتر از رضایت ما انسانها، خشنودی و برکت پروردگار را به دنبال دارد.
به یقین، اقدام پایگاه‌های خبری و نیز قلم بدستانی که در تشریح، تبیین و تبلیغ موضوع، اهتمام ورزیده و همه‌ی کسانی که به هر نحو ممکن در فراهم نمودن این بستر تشریک مساعی داشته‌اند در نزد خدای سبحان محفوظ و مأجور خواهند بود. ان شاء الله.
ضمن سپاس وافر و تشکر صمیمانه، صحت و سربلندی، مزید توفیقات دنیوی و ترفیع درجات اخروی را از خداوند سبحان برایتان مسئلت دارم.
عدل هاشمی پور
رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر

 -----------------------------------------
 گزارش: صیاد خردمند
عکاس: محمود داودی نژاد


کد مطلب: 429353

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429353/2/مجید-11-سال-آغوش-بی-بی-صبرگل-برگشت-قدردانی-بزرگان-کهگیلویه-دولت-شاهی-رسانه-کبنانیوز-تشکر-می-کنم-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1