تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۸۸۳۴
کبنا تجمع‌های غیرضروری مسوولان در بیمارستان‌ها به مناسبت روز پرستار را بررسی کرد

مسوولان قوانین ستاد کرونا را زیر پا می‌گذارند، مردم شب یلدا جریمه می‌شوند ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛
در خصوص رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، مسوولان دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را زیر پا می‌گذارند، در عوض مردم هستند که باید علاوه بر تحمل محدودیت‌ها، جریمه‌های سنگین را در صورت عدم رعایت محدودیت‌ها پرداخت کنند، و از سوی دیگر مطالبات واقعی پرستاران نیز دچار فرسودگی شده است.
به گزارش کبنا، ستاد کرونا برای هفته‌های گذشته و شب یلدا محدودیت‌های را در نظر گرفت و تجاوز از این محدودیت‌ها جریمه سنگین داشت، از طرفی پرهیز از تجمع‌های غیرضروری و رعایت فاصله‌گذاری همواره مورد تأکید ستاد ملی کرونا و استان‌ها بوده و هست.

   
شهرستان باشت
مسوولان و رسانه‌های کشور از روزها قبل تشریح می‌کردند که شب یلدا دورهمی نداشته باشید و دلایلی را هم برای مردم و جامعه با فصاحت می‌شمردند. این در حالی است که روز پرستار و ایام شب یلدا مقارن شدند، مردم شب یلدا از برگزاری دورهمی دست کشیدند و به دستورالعمل‌های ستاد کرونا اهتمام ورزیدند. اما مسوولان کشور، استان‌ها به‌ویژه مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به بهانه روز پرستار، دستورالعمل‌های ستاد کرونا را زیر پا گذاشتند و گاهی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های معین کرونا حاضر شدند و از پرستاران با «گل» و... قدردانی کردند.
به فرموده مقام معظم رهبری؛ «بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند؛ و این لطف خدا و نعمت خدا است. امیدواریم که همواره به همین شکل باشد و افزایش پیدا کند. پرستار فرشته‌ی رحمت بیمار است؛ این یک تعبیر واقعی است، به‌هیچ‌وجه مبالغه‌آمیز نیست. ...» این تمجید رهبر انقلاب از پرستاران آنها را کفایت می‌کند و سایر مسوولان دولتی باید بکوشند که مطالبات بر زمین مانده پرستاران محقق شود. با این ‌وجود به نظر می‌رسد که حضور در بیمارستان‌ها الزامی نبوده و در واقع تجمع غیرضروری به حساب می‌آید.

   
استان کرمان
به گزارش کبنا، مسئولان به‌جای اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را زیر پا بگذارند و بدون رعایت طرح فاصله‌گذاری در بیمارستان‌ها حاضر شوند و با شاخه گلی که این احتمال وجود دارد، به‌واسطه همین شاخه گل ویروس کرونا ردوبدل شود، می‌توانستند، فعالیت‌های بهتری برای جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشند، و بنا به فرمایش رهبر انقلاب؛ «ازجمله کارهای خیلی خوب، استخدام پرستار است. شاید سه چهار سال پیش این را به مسئولان گفتم که باید حدود سی هزار پرستار را استخدام کنید. مشکلاتی داشتند که نشد،‌ اخیرا کارهایی می‌شود که باید با جدیت دنبال کرد. این شوخی نیست. قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری لازم الاجراست.» معظم‌له بارها دراین‌باره به مسوولان تذکر داده‌اند. بهتر بود که مسوولان به‌جای تجلیل‌های بی‌فایده و سلفی‌های رزومه پُر کن، در این شرایط کرونایی به‌طور اساسی به فکر مطالبات و دغدغه‌های پرستاران باشند که این روزها فداکارانه در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند.
گاهاً میبینیم که مسوولان، خود را فراتر از قانون می بینند، خود قوانین «دورهمی نگرفتن شب یلدا» را تصویب می‌کنند، ولی خودشان دور همی می‌گیرند، در بزرگداشت روز پرستار نیز چنین اتفاقی را شاهد بودیم.
با وجود اینکه مردم ایران به ویژه کهگیلویه و بویراحمد به انحاء مختلف نشان داده‌اند از مهربان ترین و وفادارترین مردم به نظام و مسئولین بودهاند؛ ولی همواره یکی از عواملی که همیشه باعث دوری و جدایی مردم از مسئولین شده، همین تفاوت نگاه و عمل است. امام علی (ع) در سفارش به فرزند خود می‌فرماید؛ «اى فرزند عزيز، نفس خويش را ميزانى بين خود و بين ديگران قرار ده، پس از براى ديگران دوست بدار آنچه را كه براى خودت دوست ميدارى، و خوش ندار براى ديگران آنچه را براى خودت خوش ندارى».
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1