کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

پیگیری مصوبات سفر نماینده رهبر انقلاب به باشت / از خلع ید پیمانکار ضعیف تا ترمینال دردسرساز ( + تصاویر )

27 آذر 1399 ساعت 1:27

 طرح ها و پروژه های عمرانی مشکل دار شهرستان باشت به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و شهردار باشت و مدیران دستگاه های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.


دوشنبه 17 آذر 99، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان باشت سفر، که در جریان این سفر از پروژه‌های عمرانی این شهرستان بازدید کرد. این سفر 12 مصوبه داشت و آیت الله سید نصیر حسینی بر پیگیری کارهای مردم تاکید کرد و گفت: مردم باشت شایسته بهترین خدمات هستند.
به گزارش کبنا، در ادامه این سفر، امروز در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد مصوبات سفر نماینده ولی فقیه به شهرستان باشت مورد بررسی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، طرح ها و پروژه های عمرانی مشکل دار شهرستان باشت به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و شهردار باشت و مدیران دستگاه های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.
صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در جلسه هماهنگی بررسی مشکلات طرح های شهرستان باشت گفت: با بررسی آخرین وضعیت طرح های و پروژه های این شهرستان تصمیمات لازم برای تسریع در روند اجرا و رفع مشکلات، اعبتاری، تسهیلاتی و معارضات آنها اتخاذ شد.
سیدحشمت الله صمیمی دوست افزود: جابجایی کشتارگاه باشت که در محدوده مجتمع ادارات این شهرستان قرار دارد نسبت به تامین تسهیلات و جابجایی آن با همکاری شهرداری باشت مورد موافقت قرار گرفت. 
این مسوول استانی توضیح داد: مکان مورد نظر به همت شهرداری انتخاب و مقرر شد پس از اخذ مجوز و واگذاری به بخش خصوصی حوزه اقتصادی استانداری به لحاظ تسهیلات بانکی به هر میزان که نیاز باشد حمایت کند.
وی تامین آب روستای تلچگاه باشت را از دیگر مصوبات عنوان کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امسال ۳۰۰ میلیون اعتبار اختصاص داد و مابقی اعتبار سال ۱۴۰۰ اختصاص داده شود که شرکت آبفا موظف است این موضوع را پیگیری کند.
وی جابجایی ترمینال باشت را از دیگر پروژه های مشکل ساز در باشت برشمرد و گفت: تعیین سایت جدید برای احداث این پروژه در شهر باشت مشخص خواهد شد و با در نظر گرفتن اعتبار لازم اقدام می شود. 
صمیمی‌دوست تاکید کرد: شهرستان باشت فاقد ترمینال مسافربری است هر چند شهرداری اقداماتی در این خصوص انجام داده اما مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حد توان شهرداری را حمایت کند، ضمن اینکه ۵۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی ترمینال مصوب کردیم.
معاون امور اقتصادی استانداری ابراز داشت: در خصوص جاده روستای مله تم ظرف مدت ۲ هفته پیمانکار آن تعیین تکلیف می شود.
صمیمی دوست گفت:  پیمانکار این طرح عملکرد ضعیفی داشت که مصوب کردیم اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای در زمان‌بندی ۱۰ روز در خصوص خلع ید پیمانکار و مناقصه مجدد پروژه تصمیم‌گیری کند. جاده دسترسی به منطقه پیچاب باشت که برای تعریض نیاز به موافقت منابع طبیعی داشت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طی ۲ هفته آینده با نظر مثبت تعیین تکلیف شود.
وی مشکلات منطقه کوه دهک که برای کشاورزی، دامپروری و به دلیل خوش آب هوا بودن جهت گردشگری مساعد است را از دیگر موضوعات این جلسه برشمرد و گفت: تصمیم گرفته شد جاده ای از این منطقه تا کمربندی باشت احداث شود. کوه دهک منطقه‌ای بسیار زیبا به لحاظ گردشگری، کشاورزی و دامداری است که مقرر شد اداره حمل و نقل استان نسبت به تعیین تکلیف جاده این منطقه اقدام کند، همچنین در خصوص وضعیت آب روستا مصوب کردیم آب منطقه‌ای و شرکت آبفا در این زمینه بررسی لازم صورت گیرد و مشکل گاز و برق روستا در دستور کار قرار داد.
معاون امور اقتصادی استانداری، آبرسانی به منطقه خان احمد که تامین آب ۴۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دارد مورد بررسی قرار گرفت و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای امسال آن اختصاص داده شد.
این مسئول ادامه داد: جاده ارتباطی باشت به چرام از دیگر مصوبات سفر نماینده ولی‌فقیه بود که مقرر شد ۲.۸ کیلومتر از این جاده با هماهنگی میان اداره حمل و نقل جاده و فرمانداری حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده به پیمانکار توانمندی واگذار شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مصلی باشت دیگر پروژه‌ای بود که مقرر شد برنامه و بودجه با توجه به موافقت‌نامه قبلی جهت تامین اعتبار همکاری لازم در این زمینه انجام شود.
صمیمی دوست تاکید کرد: دستگاه های اجرایی برای به سرانجام رساندن طرح ها و پروژه ها، همه توان و ظرفیت خود را بکار گیرند و هر جایی که طرح و یا پروژه ای با مشکل مواجه شد، دستگاه مربوطه با اعلام به استانداری پیگیر رفع موانع و مشکلات آن باشد.
گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام دهقان رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشت. 
 


کد مطلب: 428611

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428611/2/پیگیری-مصوبات-سفر-نماینده-رهبر-انقلاب-باشت-خلع-ید-پیمانکار-ضعیف-ترمینال-دردسرساز-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1