کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد

معارفه بی‌سروصدا و پرحاشیه ( + تصاویر )

24 آذر 1399 ساعت 16:41

مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با حضور بهرام میراخورلی معاون سازمان امور عشایر ایران و جمعی از مسوولان استانی در اداره کل امور عشایر برگزار شد.


مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با حضور بهرام میراخورلی معاون سازمان امور عشایر ایران و جمعی از مسوولان استانی در اداره کل امور عشایر برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح روز ( دوشنبه 24 آذر ماه 99) در آخرین روزهای برگریزان پاییز قرن، معارفه مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد بی‌سر و صدا [احتمال شرایط بیماری کرونا مدنظر بوده] و با حضور بهرام میراخورلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران، سلیمی مدیر حراست امور عشایر ایران ساعت ۱۰ صبح در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگلیویه و بویراحمد و بدون حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.
در این معارفه با که حضور حراست و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد،  فضل الله آذرفر مدیر اسبق جهاد کشاورزی شهرستان دنا و از چهره های نزدیک به مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون به عنوان مدیرکل امور عشایر معرفی شد تا پس از ۱۱ ماه سرپرستی این اداره کل از بلاتکلیفی رهایی یابد.
معارفه امروز مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد حواشی و پشت پرده های زیادی داشت و مهمترین آن عدم حضور نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد و هیچ کدام از معاونین و مدیران ستادی استانداری در معارفه امروز بود.
 طبق شنیده ها از منابع موثق حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از حادثه دلخراش رانندگی و فوت بهمن آزادی مدیر کل فقید امور عشایر استان که از مدیران خوب، وحید محمدی تبار مدیرکل سابق مدیریت بحران استان و عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان را به عنوان تنها گزینه تصدی امور عشایر به جای بهمن آزادی مدیرکل  فقید معرفی کرد تا هم توجه خود را به مدیر سابق بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نشان دهد و هم توجهی درخور به مطالبات و فرزندان حوزه انتخابیه گچساران و باشت که اعتبارنامه نماینده آن در مجلس یازدهم رد شده است، نشان داده باشد.
محمدی تبار گزینه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نیک آیین رئیس اداره امور عشایر شهرستان لنده گزینه حاجی محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ  پس از انجام مصاحبه های تخصصی و طی برخی مراحل قانونی انتصاب، از دور خارج و مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون که همزمان نائب رئیس فراکسیون عشایر مجلس را عهده دار است، توانست در این رقابت با نماینده کهگیلویه و نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد پیروز شود و یکی از گزینه های خود را در این مسوولیت انتصاب کند.

  

وحید محمدی تبار جهت انجام مصاحبه به تهران دعوت شده بود.

عدم حضور الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در معارفه امروز کمی ماجرا را پیچیده تر کرده است که شاید عدم حضور وی پای‌ فشاری بر حرف استاندار کهگیلویه و بویراحمد باشد و یا رد گم کنی برای اینکه مدیرکل جدید امور عشایر گزینه مشترک وی و مهدی روشنفکر بوده باشد!
در عین حال یا الیاس تاج الدینی همه را مدیریت و حرف نهایی را زده است و یا هیچ اختیاراتی به عنوان نماینده عالی وزیر جهادکشاورزی دولت تدبیر و امید در این روزها از خود ندارد و سازمان جهاد کشاوزی و ادارات تابعه آن گوشت قربانی بین دو نماینده فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
حوزه انتخابیه گچساران و باشت به علت نداشتن نماینده ( رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت ) این روزهای پاییزی، شاهد عزل و حذف پی در پی مدیران گچسارانی و باشتی است، گرچه پیشتر مهدی روشنفکر خود را خادم مردم گچساران اعلام کرده بود، اما آنچه این روزها بر گچساران و باشت می گذرد، حکایتی دیگر دارد.
متاسفانه دخالت و اثرگذاری نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در عزل و نصب های استانی امری رایج و مسبوق به سابقه طولانی بوده اما اینکه یک حوزه انتخابیه بطور کامل نادیده گرفته شود و مدیران آن یکی پس از دیگری حذف و عزل گردند؛ پیامد های اجتماعی و سیاسی نامطلوبی در روند توسعه متوازن و پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.

به گزارش کبنا، در این جلسه فضل الله آذرفر به عنوان مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد و از زحمات مهرداد کدخداپور سرپرست قبلی امور عشایر استان و مرحوم بهمن آزادی سرپرست اسبق امور عشایر تقدیر و تشکر شد.
 


کد مطلب: 428520

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428520/2/معارفه-بی-سروصدا-پرحاشیه-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1