تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۲۸۳۹۵
نگاه توسعه محور روشنفکر به مارگون؛

سد منطقه سقاوه سال آینده وارد فاز اجرا می‌شود

۰
کبنا ؛مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی صبح امروز به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های بویراحمد و مارگون بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز؛ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی همراه مدیران استانی و شهرستانی، ابتدا با حضور در روستای سقاوه شهرستان مارگون، از محل پیش‌بینی شده برای احداث سد خاکی سقاوه بازدید نمود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح پروژه سد خاکی سقاوه اظهار داشت: با توجه به اینکه منطقه سقاوه در شهرستان مارگون در آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل می‌شود، و از آنجا که اکثر صنایع به آب مصرفی نیاز دارند، و با عنایت به رشد جمعیتی شهرستان مارگون و همچنین ظرفیت منطقه برای کشاورزی احداث سد خاکی سقاوه در دستور کار قرار گرفت.
رسول فرهادی در ادامه افزود: مطالعات سد مخزنی با ظرفیت نه میلیون متر مکعب به صورت خاکی و با ارتفاع ۴۵ متر انجام شده‌است.
وی خاطرنشان کرد: مصوبات مربوطه برای احداث سد آبی سقاوه، اعم از تخصیص وزارت نیرو، مجوزهای زیست محیطی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی اخذ شده‌است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: مطالعات فاز اول این سد به پایان رسیده و مطالعات توجیه اقتصادی طرح نیز مصوب شده‌است، و باید اسناد مناقصه طرح آماده شود.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه ویژه مسولان در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای عملیات اجرایی در نظر گرفته شود.
رسول فرهادی گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و  مصارف صنعتی می‌تواند در تامین آب هزار هکتار از اراضی منطقه کمک شایانی کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در پایان افزود: اگر اعتبارات لازم برای احداث سد  تخصیص داده‌شود، ظرف مدت سه سال این پروژه به بهره‌برداری خواهد‌رسید.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: بهترین راه برون رفت مناطق از محرومیت ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، در راستای تحقق توسعه پایدار می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: مصوبات لازم سد سقاوه اخذ گردیده و مطالعات فاز اول انجام شده‌است، و امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این پروژه در سال آینده در ردیف پروژه‌های کد دار قرار بگیرد، و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
علی سلحشوری مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه ابراز امیدواری کرد اعتبار لازم جهت آغاز عملیات اجرایی این پروژه در بودجه سال آینده لحاظ شود.
وی افزود: در بودجه سال آینده سعی می‌شود این طرح پادار شود، و به عنوان یک پروژه کد دار معرفی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1