تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۲۸۳۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

سفر نماینده ولی‌فقیه به شهرستان باشت با 12 مصوبه / چاره‌جویی برای پروژه‌های زخمی / انتقاد آیت‌الله حسینی از خرد شدن اعتبارات ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛آیت‌الله سید نصیر حسینی به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان باشت و بررسی مشکلات این شهرستان سفری یک روزه به باشت داشت.
به گزارش کبنا، نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این سفر یک روزه که معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ رئیس حوزه‌های علمیه استان، معاون سازمان برنامه و بودجه، امام جمعه و فرماندار و شهردار این شهر و برخی از مدیران کل استانی وی را همراهی می‌کردند از طرح‌های نیمه تمام عمرانی بازدید کرد.
حسینی در ابتدای ورود خود به شهرستان باشت با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه یاد شهیدان را گرامی داشت و سپس در اولین گام از بازدید شهرستانی خود در باشت به محل ساخت ترمینال نیمه تمام این شهرستان رفت.
لطف‌الله موسوی شهردار باشت در این آیین با بیان اینکه هنوز در مرحله فنداسیون کف ترمینال هستیم و اعتباری برای تکمیل آن نداریم از مسوولان استانی خواست تا فکری به حال این وضعیت کنند.
وی گفت: این ترمینال در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع پیش بینی شده و 1000 متر مربع هم زیربنا دارد 97 شروع کردیم تا حداقل 500 متر زیربنا امروز به دنبال تکمیل آن هستیم باشت چندین سال با این مشکل روبرو بوده و سر در گم هستیم و در یک مغازه این کار انجام می‌شود.
 در این بازدید نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه لازم است چنین پروژه‌های مهمی زودتر از این تکمیل می‌شدند به ساختمان مجتمع اداری نیمه کاره در همان حوالی اشاره و جویای وضعیت این پروژه نیمه تمام شد که فرماندار باشت توضیحاتی ارائه کرد.
عبودی امام جمعه باشت نیز با خیرمقدم به نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: کارهای خوبی در باشت انجام شده و باید پروژه‌هایی که اولویت‌دار هستند را در دستور کار قرار داد و برای این کار نیاز به اعتبار اساسی داریم.
وی به برخی از این پروژه‌ها همچون مصلا و مجتمع اداری اشاره کرد و گفت: پروژه‌ها وقتی ناقص بمانند فرسوده می‌شوند و از بین می روند در این سفر علاوه بر این‌‌ها پروژه‌های راه و آبرسانی هم داریم که امیدواریم خروجی خوبی در این بازدید یک روزه داشته باشیم نماینده ولی‌فقیه نیز همواره در چنین سفرهایی بر خروجی‌ها تاکید دارند که سفرها نباید صوری و بی‌حاصل باشند.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از پل شهید موسی کلانتری این شهرستان بازدید کرد و در جریان ساخت و تکمیل پروژه مهم راهسازی در شهرستان باشت قرار گرفت.
فرماندار شهرستان باشت در این بازدید اظهار کرد: عبور و مرور بر روی این پل بسیار زیاد است و جاده باریک و خطرناک بوده که به همین منظور در کنار پل اول یک پل دیگر احداث شده و قرار بود سه ساله تکمیل شود که اکنون 4 سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد که باید در هفته دولت آن را جمع کنیم.
حسینی ادامه داد: پیمانکار پروژه مطالباتی دارد و اکنون از که قیمت‌ها بالا رفته پیمانکار استان توان اجرای آن را ندارد و برای تکمیل به 6 میلیارد تومان دیگر نیاز است و اعتبارات آن از محل اعتبارات ملی است.
بعد از این پروژه، نماینده ولی‌فقیه به همراه سایر مسوولان استانی و شهرستانی از محل پروژه‌‌ای در منطقه باوی بالا و روستای تلچگاه بازدید کرد که قرار است آب سه روستا از محل چشمه‌ای در همان حوالی تامین شود.
فرماندار شهرستان باشت در این بازدید با بیان اینکه در شهرستان باشت مشکل تامین آب داریم اظهار کرد: آب منطقه باوی بالا از دو چاه در منطقه سرآبیز باشت تامین می شود و باید آب از این منطقه با ارتفاع بالا تا آخرین نقطه که روستای لار بوده و فاصله 35 کیلومتری دارد انتقاد داده شد که همین موجب بروز مشکلاتی برای مردم در زمینه تامین آب شده است.
وی گفت: دو سال پیش برنامه‌ای داشتیم و بنیاد برکت می خواست در کوهسرک چاهی برای رفع این مشکل حفر کند که مشکلاتی داشت
این مسوول افزود: قرار  شد از شاه بهرام پمپاژ آب از رودخانه داشته باشیم که بنیاد برکت 15 درصد کار کرد و معارض موجب شد تا طرح مسکوت بماند.
وی گفت: در این پروژه که آب سه روستای تلچگاه و لار و روستای دیگری را تامین می‌کند به دنبال تامین آب از محل چشمه هستیم که متاسفانه معارضاتی هم پیدا کرد.
این مسوول با بیان اینکه پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد قول‌هایی هم داده افزود: از این چشمه 3 لیتر در ثانیه می‌توان آب برداشت کرد و مشکل آب این سه روستا با 154 خانوار را برطرف کنیم.
در ادامه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به صورت ریز از  مسوولان مختصات همه پروژه‌ها را جویا می‌شد تماسی تلفنی با مدیرعامل آبفای استان برقرار کرد و جویای وضعیت این پروژه شد.
پاسره از نبود اعتبارات جهت اجرای پروژه سخن به میان آورد اما معاون استاندار پیشنهاد استفاده از اسناد خزانه را برای اجرای پروژه داد و قرار شد که مقدمات اجرای آن هر چه سریع‌تر انجام شود.
مرادیان معاون آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با برآورد هزینه 700 تا 800 میلیونی برای اجرای آن خبر داد.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان به همراه سایر مسوولان استانی از بخشی از جاده باشت به چرام بازدید کرد که چند سال پیش جهت ساماندهی و تعمیر آن خاک برداری شده بود و اکنون پروژه همچنان زخمی برجای مانده و موجب نارضایتی مردم منطقه و همچنین عابران و رهگذرانی شده که از این محور عبور می‌کنند.
در این بازدید نماینده ولی‌فقیه از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست تا به دلیل مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده نسبت به ترمیم این قسمت از محور باشت - چرام تمهیدی بیندیشد و همچنین از مسوولان خواست تا هنگام تکمیل پروژه جاده دسترسی برای تردد در این محور ایجاد شود.
در ادامه مسؤولان به همراه نماینده ولی‌فقیه پروژه آبرسانی به دشت باشت از رودخانه زهره را مورد بررسی قرار دادند که تاکنون 20 تا 30 درصد پیشرفت کاری داشته است.
در این بازدید فرهادی مدیرعامل آب منطقه ای استان توضیحاتی در خصوص پروژه داد که برای تکمیل به اعتبارات میلیاردی نیاز دارد و پیمانکار هم تاکنون 45 میلیارد تومان طلب دارد و 75 میلیارد تومان نیز هزینه شده و تا پایان امسال 60 میلیارد توان کل مطالبات پیمانکار خواهد بود
 نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه باید این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان به بنیاد مستضعفان و یا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پیشنهاد داده شود اظهار کرد: متاسفانه یکی از اشکالات استان ما این است که پروژه‌ها را خرد می‌کنیم و به همین خاطر در هر نقطه‌ای از استان پروژه‌های کوچک و زخمی دیده می‌شود که کار را برای تکمیل سخت کرده است.
وی گفت: باید در سفر رئیس مجلس به استان تنها چند پروژه بزرگ را پیشنهاد بدهیم تا بتوانیم با اخذ اعتبارات خوب آن‌ها را تکمیل کنیم و از این رهگذر بسیاری از مشکلات مردم برطرف شود کما این که با اجرا و تکمیل این پروژه آبرسانی بخش زیادی از مشکلات مردم شهرستان باشت به خصوص در بحث معیشت برطرف می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه همچنین از پروژه‌های جاده روستایی بوسنگان- چاه تلخ و چند پروژه دیگر بازدید کرد و از  معاون استاندار خواست تا به صورت ویژه این پروژه‌ها را در دستور کار استانداری و مسوولان و ادارات مرتبط قرار دهد.
در ادامه این بازدید مسوولان به همراه نماینده ولی‌فقیه در نشست شورای اداری حضور پیدا کردند و هر یک مشکلاتی را برای پی‌گیری در این نشست مطرح کردند.
صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در سال جهش تولید قرار داریم اظهار کرد: باید تمامی ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم  تا بتوانیم در شهرستان باشت اقدامی ماندگار انجام دهیم .
وی با قدردانی از پی‌گیری‌های نماینده ولی‌فقیه گفت: مردم امروز از ما صداقت در رفتار و گفتار می‌خواهند و باید صادقانه به مردم خدمت کرد.
معاون استاندار افزود: شهرستان باشت نیز چند پروژه نیمه تمام دارد که تکمیل هر کدام از آن‌ها خواسته مردم از مسوولان است و سعی ما بر این بوده که از طرق مختلف اعتباری جهت تکمیل گام به گام و فاز به فاز آن‌ها تامین کنیم.
معاون استاندار گفت: هفته آینده نشستی در مرکز استان به منظور پی‌گیری مصوبات این سفر برگزار خواهیم کرد تا خروجی لازم را داشته باشد.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از مردم انقلابی و ولایی باشت گفت: مایل به دیدار مردمی بودیم که بیماری و شیوع ویروس اجازه نداد.
حسینی گفت: مردم شایسته خدمت هستند برای انقلاب و نظام رنج کشیدند باید  برای اشتغال و تولید در باشت اقدام بیشتری شود.
وی افزود: پیگیری شود که در کنار آب رودخانه و چشمه مردم نباید آب آشامیدنی داشته باشند چرا با پول‌های هنگفت در همه سال‌های گذشته چنین کاری انجام نشده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: می‌توانیم با تدبیر بیشتر بسیاری از پروژه‌های ریز و درشت را به بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت بدهیم تا اجرا کنند.
حسینی با انتقاد از این که گاهی بودجه‌ها را روی پروژه‌ها خرد میکنیم گفت: این کار مثل ۱۰ کت و شلوار نیم دوخته می‌شود که کاربردی نخواهد داشت متاسفانه کارهایی را با خرد کردن بودجه‌ها شروع می‌کنیم که سال‌ها روی دست می‌مانند و فرسوده می‌شوند.
عبودی امام جمعه باشت هم در نشست بررسی ز مشکلات شهرستان باشت دلیل مشکلات را ناهماهنگی‌ها دانست که کارها را به تاخیر انداخته است و گفت: امیدواریم این مصوبات پیگیری و رها نشود تا سفر نماینده ولی فقیه خروجی خوبی داشته باشد.
وی گفت: چند روستا آب ندارند جاده باشت و چرام هم شاید دو تا سه امام جمعه دیگر بیایند و مشکل آن برطرف نشود همان جاده دسترسی را دوباره تعمیر کنند تا  مردم از آن استفاده کنند.
عبودی تصریح کرد: پروژه آبرسانی باشت نیاز به اعتبارات سنگین دارد که دنبال رفع معارضین آن هستیم و امیدواریم که خروجی جلسه را هر چه زودتر ببینیم.
گفتنی است این سفر 12 مصوبه داشت که قرار شد با برگزاری نشستی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به ریاست صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پی‌گیری و بخشی از آن در مدت زمان کوتاهی اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با بازدید ایشون از پروژه های عمرانی میشه رو گزینه ی استانداری به ایشون فکر کرد
Iran, Islamic Republic of
با بازدید ایشون از پروژه های عمرانی میشه رو گزینه ی استانداری به ایشون فکر کرد
Romania
غیر کر شیری مثل حاج غلام بو بودجه بیاره
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1