تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۲۷۷۲۳
صحبت‌های قاطعانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد کرونا تکلیف مدیران را روشن کرد

ورود و خروج خودرو به بویراحمد و کهگیلویه ممنوع شد / جریمه سنگین در انتظار رانندگان / مدیران سهل‌انگار در بحث کرونا به تخلفات اداری معرفی می‌شوند / دستگیری گروه ارکستر و مداحان در مراسم جشن و ختم

۱
کبنا ؛جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (جمعه 30 آبان ماه 99) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: با توجه به آمار ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان، متوجه وخامت وضعیت شیوع ویروس کرونا می‌شویم.
وی با اشاره به آمار تعداد مبتلایان و فوت شده‌ها در آبان ماه گفت: هم‌اکنون دو شهرستان بزرگ استان «بویراحمد» و «کهگیلویه» در وضعیت قرمز هستند و باید نظارت‌ها به صورت دقیق‌تر و با حساسیت خاص انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تمام افراد و دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی به مدیران اولتیماتم داد، هیچ دستگاه و نهادی در هیچ منطقه‌ای حق ندارد از واگذاری امکانات مازاد برای مقابله با ویروس کرونا خودداری کند، معنایی ندارد که مردم با بیماری دست و پنجه نرم کنند، و تجهیزات در انبار بلااستفاده باشد. اگر وسیله‌ای در انبار اداره شهرستانی موجود است و جان مردم در خطر باید سریع وارد مدار حفاظت از جان و سلامت مردم شود.
 کلانتری در ادامه افزود: تلاش زیادی برای فراهم آوردن امکانات صورت می‌گیرد و هم اکنون دستگاه PCR در استان موجود است و باید هرچه سریعتر این دستگاه راه اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم تعداد آزمایش‌ها را بالا ببریم، قطعاً تسلط بیشتری بر کنترل ویروس کرونا و بیماریابی مناسب داریم. نباید بیماری وارد بیمارستان‌ها شود و تختی نداشته باشد. لذا باید تدابیر در این راستا اندیشیده شود و البته از تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای فراهم کردن زیرساخت قدردانی می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید برنامه ریزی شود که هر چه سریعتر افراد بیمار و ناقل شناسایی و از افراد سالم جدا شوند. و این نیازمند نمونه گیری و تست کرونا است که باید بیشتر از قبل باشد.
وی گفت: به مدت دو هفته به غیر از مشاغل گروه یک که شامل نانوایی‌ها، قصابان، بیمارستان‌ها، میوه فروشی‌ها و... است. سایر مشاغل به مدت دو هفته تعطیل می‌باشند.
کلانتری با بیان اینکه دو شهرستان گچساران و باشت در وضعیت قرمز قرار دارند و اظهار داشت: ورود و خروج خودروها در این دو شهرستان ممنوع و جریمه سنگین در انتظار رانندگان است.
وی افزود: اگر مدیری دستورالعمل ستاد کرونا را در نظر نگیرند، باید منتظر اخطار و معرفی به تخلفات اداری باشند.
 کلانتری با اشاره به میزان شیوع ویروس کرونا در استان از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی در خواست نمود در برخورد با متخلفان جدیت به خرج دهند، و اجازه ندهند برخی با سهل‌انگاری باعث به خطر افتادن جان دیگران شوند.
 وی بر لزوم نظارت بیشتر بر برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی تاکید نمود و گفت: هیچ مراسم تشییع و تدفینی نباید به صورت شلوغ برگزار شود و حداکثر افراد حاضر در این مراسم‌ها از 20 نفر نباید بیشتر باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این جلسه که از وضعیت قرمز استان به لحاظ بیماری کرونا نگران بود، فریاد زد و گفت: در اجرای طرح محدودیت کرونایی به مدت این 15 روز هیچ تعارفی ندارم، جان مردم در خطر است.
وی افزود: هر کسی که مراسم عروسی برگزار کند و در این جشن علاوه بر دستگیری برگزار کنندگان، اگر موسیقی دانان و خوانندگان [گروه‌های ارکستر] حضور داشته باشند، یقیناً دستگیر می‌شود. در مراسم ختم هم اینگونه است.
کلانتری گفت: تسویه حساب‌های سیاسی را در این دو هفته کنار بگذارید و بیاید به خاطر نذر حضرت عباس (ع) در این دو هفته به فکر سلامت مردم باشیم و کارها و دعواها را به بعد از این دو هفته واگذار کنید. فردی برای برگزاری یک مراسم اطلاعیه می‌دهد، در فضای مجازی و مردم را به مرگ دعوت می‌کند. و تا پاسی از شب با نقل و شیرینی مردم را به کام مرگ می‌کشانند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  تاکید کرد: در مقابله با ویروس کرونا همه دستگاه‌ها موظف به همکاری هستند و اگر مشاهده شود کوتاهی از طرف دستگاه‌ی صورت گرفته است، به شدت برخورد خواهیم‌کرد.
وی افزود: در طرح محله محور برای مقابله با ویروس کرونا باید تست گسترده، نظارت دقیق بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به افراد و مراقبت از بیماران در هر وضعیتی مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: حضور فرد مبتلا به ویروس کرونا در جامعه همانند یک بمب خطرناک است، و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از حضور این افراد در جامعه تمهیدات لازم را بیاندیشند، در حد امکان افراد مبتلا با همکاری دستگاه‌ها در مکان‌های مشخص قرنطینه شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فرمانداران، شهرداران و بخشداران دستور داد تا جزئیات فعالیت صنوف مختلف در گروه‌های مشخص شده را در سطح میادین نصب کنند، و از صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست نمود در پوشش این موضوع همکاری لازم را داشته‌باشند.
حسین کلانتری با اشاره به محدودیت‌های ابلاغی تصریح کرد: این دستورالعمل‌ها خاص شخص یا نهاد خاصی نیست، بلکه تصمیمی هست که برای حفظ سلامت مردم از روی ناچاری اتخاذ شده‌است.
 کلانتری بر رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید نمود و گفت: تمام افراد، اصناف و دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت هستند و در صورت مشاهده تخلف از اجرا از سوی هر دستگاه و یا نهادی به مدیر مربوط تذکر و در صورت لزوم انفصال از خدمت لحاظ خواهدشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خبری از رعایت پروتوکل های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا نیست رئیس آن خود نمونه بارز رعایت نکردن هست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي استاندار..دور کار کارکنان را 50 درصد کرده در صورتی که بخشنامه سازمان مرکزی یک سوم هست لطفا رسیدگی شود بعد مدیرکلی که به فکر کارکنان نیست حتی یک عدد ژل داده به کارکنان بعد دانه 33 هزار تومان از فیش کارکنان کم کرده که اگه سایت کبنا خواست فیش هم میدم بزند سایت کجا به فکر کارکنان هست ایشان کلن صنعت تعطیل و بازار هم رهاکرده مردم بدبخت استان تا کی از بی برنامگی مدیرکل .زجر بکشند لطفا رسیدگی فوری شود خواهشا سایت کبنا پیام کامل بفرست
Iran, Islamic Republic of
هر هفته همی جلسات با همی موضوعات و همی دستورل از طرف استاندار داده ویبو ولی بدون کوچکترین عملی یا بازخواست مدیر ناکارآمدی!!!!!!!!
اگه راست ایگو سی شروع با مدیرکل اداره صمت بخاطر وضعیت آشفته بازار و قیمت های نجومی اجناس و.... برخورد کنه بلکه اعتماد مردم اندکی برگرده!!!!
فقط حرف و حرف و حرف...
پردل
Iran, Islamic Republic of
اینها در استان ما چیزی جز شعار بیش نیست الان در سیستم اداری ما ۱۲نفر هستیم چهار نفر به کرونا مبتلا شده کسی هم نیست که به فکر مابقی باشه هیچ جای برای تست وجود ندارد باید به یاسوج مراجعه نماییم که خود مشکلات فراوان به دنبال دارد
Iran, Islamic Republic of
همچین کبنا تیتر زیه اولتیماتوم گپووو یکی ندونه ایگو شاید واقعیت داره !!!
از قدیم گوتنه: بَرد(سنگ) گپوو نشونه نزدنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو حامی مدیران نباش اگر از اول قاطعانه برخورد میکردی الان وضعیت کرونا این نبود بیمارستانها هم اکسیژن داشتند
Iran, Islamic Republic of
موسیقی دانان 😂😂😂😂😂😂
همشهری
United States
با سلام
کاش اقایان کلانتری استاندار و پزدان پناه رئیس علوم پزشکی استان بجای جلسات بی محتوا فکری بحال انهایی می کردند که در مراکز بهداشت منتظر تست هستند و از انها تست گرفته نمی شود
اگه اقایان راست می گویند و بفکر جان مردم هستند سری به مراکز بهداشت بزنند و ببینند که مردم بخاطر تست دادن چقدر التماس می کنند و پشت یه پنجره کوچک مرکز بهداشت چند نفر بهم چسبیده هستند و التماس می کنند و انها اکثرا مبتلا به کرونا هستند
پس عالجنابان بجای جلسه گرفتن بفکر تست گرفتن از مردم باشند
یک مداح
Iran, Islamic Republic of
آقای کلانتری هنوز معلومه فرق مداح .را نمی دونی
Iran, Islamic Republic of
حسین کلانتری که فقط و فقط بلده حرف بزنه...خدایا چه گناهی کردیم که این شد استاندار ما
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1