کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

24 آبان 1399 ساعت 23:54

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب حرکة النضال، از زبان سرکرده آن پرداخته است منتشر شد.


مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب حرکة النضال، از زبان سرکرده آن پرداخته است منتشر شد.
به گزارش گروه سیاسی کبنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مستندی پیرامون جزئیات عملیات های تروریستی گروهک حرکة النضال با عنوان «فرجام جنایت» منتشر کرد.
  

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد
این مستند به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب حرکة النضال، از زبان سرکرده آن گروهک حبیب فرج الله چعب که اخیرا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده است پرداخته است.

حبیب فرج الله چعب، سرکرده گروهک حرکة النضال کیست؟
حبیب فرج‌الله چعب، سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال الاحوازیه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، در ۳۱ شهریور سال ۹۷ رژه نیروهای مسلح در اهواز با یک حمله تروریستی مواجه شد که طی آن ۲۴ نفر جان باختند. در حالی که چند گروه تلاش داشتند مسئولیت حمله را بر عهده بگیرند، مقام‌های کشور تأیید کردند که «جنبش نضال» مسئول این حمله تروریستی بوده است.
گروهک حرکة النضال الاحوازیه چیست؟
حرکت نضال یا «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» یکی از گروه‌های تروریستی «مقاومت ملی احواز» است. این گروهک تروریستی جدایی طلب که از سال ۱۳۸۴ تشکیل شده سابقه چند بار عملیات مسلحانه تروریستی در کشور را داشته است.
بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان مسکن و شهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان به ترتیب در دهم شهریور ۱۳۸۴ و ۷ آبان ۱۳۸۴، کار این گروه تروریستی بوده است.
عامل انفجار دو بمب در روز بیست و سوم مهر ماه سال ۱۳۸۳ در خیابان نادری و جان باختن شش شهروند اهوازی همین گروه بوده است.
حمله به یک کلانتری در اهواز در اردیبهشت ۱۳۹۶ و قربانی شدن شدن دو نفر از کارکنان کلانتری از جمله اقدامات تروریستی این گروه بوده‌است.
مکان استقرار اعضای این گروه تروریستی در دانمارک، سوئد و هلند است.
دستگیری اعضا
در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، چهار تن از اعضای این گروه تروریستی در دانمارک و هلند به جرم جاسوسی برای عربستان و برنامه‌ریزی برای یک یا چند حمله تروریستی در ایران دستگیر شدند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427537-2.jpg
حبیب فرج الله چعب کیست؟
گفته می‌شود حبیب فرج الله چعب مشهور به حبیب اسیود یکی از طراحان حمله تروریستی به رژه اهواز بوده است. علت اصلی اهمیت بازداشت او نیز همین موضوع است. او رئیس پیشین گروه نضال یا الاحواز بوده است.

ارتباط با عربستان
در حالی که صحبت از ارتباط این گروه با عربستان نیز وجود داشته، دانمارک ۱۴ بهمن سال گذشته اعلام کرد که سه عضو گروه جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز را به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی بازداشت و تفهیم اتهام کرده است. از این رو، دانمارک ارتباط و جاسوسی این گروه برای عربستان را رسماً تأیید و حتی سفیر عربستان را به خاطر این موضوع بازداشت کرد.
پلیس هلند نیز اعلام کرد که جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز یک شاخه نظامی دارد و در ایران حملات مسلحانه انجام داده که در اکثر موارد اهداف آن سپاه پاسداران و یا تأسیسات و میادین نفت و گاز بوده است.
شبکه العربیه که به رهبران عربستان سعودی نزدیک است، وی را حبیب فرج‌الله چعب معروف به حبیب أسیود می‌نامد.
این شبکه مدعی است ایران با همکاری یک کشور ثالث که احتمالاً قر است وی را به ترکیه کشانده و به دام انداخته است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427537-3.jpg

اعترافات
حبیب فرج الله چعب پس از دستگیری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: حبیب نبگان، یعقوب نیسی و عیسی سواری در عملیات تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز دست داشتند. سرقت از شرکت پیمانکاری و سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز از جمله اقدامات ما بود. در همان زمان با سرویس اطلاعاتی عربستان، اقداماتمان را آغاز کردیم و جلسات متعددی با آنان داشتیم. عملیات تروریستی را در شهرستان اهواز انجام دادیم. تلویزیون ایران اینترنشنال با پول‌های عربستان اداره می‌شود و فقط برای تأسیس آن ۳۰ میلیون یورو صرف شد. به دست نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شدم.


 


کد مطلب: 427537

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/427537/2/مستند-فرجام-جنایت-توسط-وزارت-اطلاعات-منتشر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1