کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان کهگیلویه و بویراحمد:

مردم باید نتیجه نظارت بر بازار را در زندگی خود احساس کنند

30 مهر 1399 ساعت 22:29

جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای کارگروه و به ریاست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد.


جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای کارگروه و به ریاست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، تعاون روستایی، امور عشایری و کارشناسان علوم‌پزشکی، استانداری، استاندارد، مدیران کارخانجات آرد، اتحادیه خبازان و هم چنین شرکت حمل و نقل و خلیج فارس حضور داشتند. ابوالحسن صداقت کیش مدیر کل این اداره کل در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به اعضا گزارشی از وضعیت و نحوه توزیع آرد در سطح استان ارائه داد.
وی شرایط خاص کشور را یادآور شد و بیان داشت: کشور تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد که این تحریم‌ها هر روز بخشی از معیشت مردم را نشانه می‌گیرد که در چنین شرایطی وظیفه دستگاه‌های حوزه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تنظیم بازار مدیریت و نظارت بیشتر است.
صداقت کیش هدف اصلی از برگزاری این جلسه را بررسی نامه دکتر سیف رئیس شرکت بازرگانی دولتی ایران به استانداران در مورد موضوع توزیع در شبکه مربوط به آرد و سوءاستفاده و قاچاق در حوزه آرد و نان خواند که در این راستا باید دستورالعمل لازم لاجرایی در نظر گرفته شود و بر اجرای آن نظارت دقیق صورت گیرد.
بررسی سهمیه واحدهای خبازی، تاریخ خرید آرد توسط نانوا، تاریخ دریافت سهمیه توسط نانوا، شمارش کیسه‌های موجود آرد، پیگیری نصب ساعت پخت در تابلو نانوایی، نصب شماره اشتراک گاز و ... از جمله مواردی بودند که مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خواستار توجه و اعمال آنها در دستورالعمل ابلاغی به خبازی های استان شد.
صداقت کیش با تاکید بر همکاری بیشتر دو سازمان امور عشایری و تعاون روستایی استان و سایر دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت حمل و نقل خلیج فارس به عنوان متولی توزیع آرد با اداره کل غله و خدمات بازرگانی جهت تشدید نظارت‌ها و کنترل روزانه اضافه کرد: باید با درایت و فعالیت بیشتر کمک کرد که استان در حوزه آرد و نان دچار تنش نشود.
پیگیری توزیع آرد به موقع در میان جامعه هدف تحت پوشش دو سازمان تعاون روستایی و امور عشایری و هم چنین خبازی های استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه ارائه لیست توزیع آرد خانه پز هر ماه در سوم‌ماه بعد به سازمان صمت و غله و خدمات بازرگانی استان از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بود.
در ادامه این نشست اعضا به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و برخی موانع و مشکلات کاری در حوزه آرد و نان را مطرح کردند.
موضوع کسری و کمبود سهمیه در حوزه تعاون روستایی و امور عشایری به همراه هزینه‌های حمل و مشکلات زیر ساختی و جاده در حوزه عشایر استان به همراه برخورد با دلالی و قاچاق در حوزه آرد و نان از محورهای اصلی مورد بحث اعضا بود.
موضوع تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و مشکلات ناشی از آن به همراه ضرورت ادامه و تشدید نظارت بر خبازی های استان نیز در این جلسه مطرح مورد بحث قرار گرفت که تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته شد.
در پایان این‌نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ضمن جمع بندی پیشنهادات و نظرات اعضا خواستار رعایت بیشتر الزامات بهداشتی با توجه به وضعیت شیوع کویید ۱۹ در استان و عدم غفلت از نظارت بر بازار و خبازی های استان شد.
وی بازرسی و نظارت روزانه بر بازار و بویژه نانوایی‌های استان را یک ضرورت خواند و گفت: نظارت و بازرسی‌های مشترک میان دستگاه‌های متولی باید کماکان با جدیت دنبال شود و مردم نتیجه این بازرسی‌ها را در زندگی خود احساس کنند.
 حسین پور با اشاره به بحث توزیع آرد خارج از شبکه توزیع گفت: تمهیداتی برای کنترل و نظارت روزانه بر خبازی ها اندیشیده شود و فرم‌هایی در نظر گرفته شود که خبازان روزانه ملزم به تکمیل آن و ثبت اطلاعات مورد نیاز باشند و در نهایت نیز بر اساس این فرم‌ها سهمیه‌های آرد در نظر گرفته شود.
 


کد مطلب: 426785

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/426785/2/مردم-باید-نتیجه-نظارت-بازار-زندگی-خود-احساس-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1