تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۴۲۳۹۶۷

سفر کاری سفیر اتریش به استان و دیدار با استاندار / کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت هرگونه سرمایه گذاری را دارد

۱
کبنا ؛سفیر کشور اتریش با سفر دو روزه به استان کهگیلویه وبویراحمد و دیدار با استاندار کهگیلویه و‌بویراحمد  با هدف  همکاری و تحکیم روابط تجاری و بازرگانی انجام شد.
به گزارش کبنا؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار گفت: شما منطقه ای را انتخاب و به  آن سفر کردید که به پایتخت طبیعت ایران معروف بوده و این استان با دارا بودن ظرفیت های فوق العاده  جای پیشرفت و توسعه زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
استاندار به ذخایر خدادادی فراوان مانند نفت و گاز در گچساران، اماکن گردشگری تاریخی مثل بلاد شاپور در کهگیلویه، آبشار و چشمه زارها و رودخانه های جوشان و خورشان به خصوص در شهرستان دنا اشاره کرد.
کلانتری گفت: این استان دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیار بالایی در بخش گیاهان دارویی و احداث واحدهای تولید فراوری در این خصوص و مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی و مهمتر از همه مردم مهمان نواز، بلند همت و سخت کوش دارد.
کلانتری ابراز داشت: مردم این استان بسیار صمیمی ، صبور و سخت کوش هستند و به همین خاطر است که فشارها و تهدیدهای آمریکا را تحمل می کنند تا اهداف آنها را به شکست مبدل سازند.
استاندار گفت: مردم ما آنجا که پای صلح، دوستی، صمیمیت و همکاری در کار باشد با آغوش باز استقبال می کنند.
کلانتری گفت: سفر شما مقدمه ای برای ارتباطات و مبادلات بیشتر این استان با کشور اتریش است و ما در این خصوص آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم.
سفیر اتریش هم در این دیدار گفت: کشورهای ایران و اتریش دوستان قدیمی هستند به طوریکه بیش از نیم قرن رابطه تنگاتنگ ، خوب و کامل با هم داشته اند.
استفان شولتس افزود: در این سفر معلوم خواهد شد که چه کاری و تا چه اندازه ای می توانیم در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام دهیم.
وی اظهار داشت: ما می خواهیم از فرصتی که ایجاد شده است استفاده کنیم و از هم اکنون تا پایان کووید- ۱۹ و تا پایان محاصره ناعادلانه اقتصادی، برای ۲ کشور ظرفیت ها و فعالیت های تجاری ایجاد کرد.
وی گفت: در این سفر بسترسازی برای فعالیت های اقتصادی و تجاری انجام خواهد گرفت و گام های لازم برداشته می‌شود.
سفیر اتریش افزود: اطمینان می دهم که بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش بسیار علاقمند به همکاری با شما هستند و نمونه آن ۲۵۰ شرکتی است که با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی وارد تهران خواهند شد.
وی گفت: ما نمی خواهیم گفتگوها در حد صحبت باشد بلکه برنامه داریم نمایندگانی تجاری در ماه نوامر به ایران بیایند و موضوعات تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری را بررسی کنند.
اشتفان شولتس تصریح کرد: می خواهیم با استفاده از این فرصت در این استان مزیت ها و ظرفیت ها بررسی و گفتگوهای لازم نیز انجام شود تا زمینه برای هر چه سریعتر برداشت گام های بعدی فراهم شود.
وی اعلام کرد: کشور اتریش خودش را شریک تجاری و اقتصادی خوبی برای ایران می داند به خصوص در بحث کارگاه های کوچک و متوسط چرا که ۹۷ درصد شرکت های تولیدی در اتریش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند.
وی در رابطه با تحریم ها هم گفت: ملت بزرگی هستید و ملت های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می آوردند اما شما با مقاومت چالش ها را به فرصت تبدیل کرده اید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن خوش آمدگویی مجدد از سفیر اتریش به این استان گفت: دولت دکتر روحانی به ما این فرصت را داده است تا با کشور و دولت هایی که دوستی پایداری داشته اند ارتباط ، همکاری و تبادل تجاری و اقتصادی داشته باشیم و کشور اتریش از جمله کشورهای دوست ما می باشد.
 کلانتری بیان کرد: ما با سیاست ها و همکاری دولت اتریش آکاه هستیم و سفر شما را به این استان به فال نیک می گیریم و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شما به خوبی استقبال می کنیم.
وی گفت: ظرفیت های مد نظر و  قابل استفاده تجاری شما در استان ما فراوان است و می تواند تبادلات را رقم زند.
استاندار یادآور شد: ما شرایط سخت تحریم ها را با استقامت و پایداری طی کرده ایم و خواهیم کرد و مردم ما بر این باورند و اطمینان دارند که شکست آمریکا در مقابل اراده ایرانی ها حتمی است.
وی بیان کرد: البته که واکنش دولت ها در این حنگ نابرابر اقتصادی، تحریم ها و فشارهای امریکا  لحاظ خواهد شد.
کلانتری گفت: دولت ها در موقع سختی باید خود را نشان دهند چون سختی ها می گذرند و همانطوریکه با استقامت و پایداری جنگ هشت ساله هم با شکست دشمن خاتمه یافت و امروز نسبت به گذشته کشور ما در شرایط بسیار بالایی قرار گرفته است.
 استاندار گفت: فعالان اقتصادی ما در استان هم در عرصه بین المللی حضور دارند و هم در ارتباط با فعالیت های اقتصادی، بازرگانی و تجاری با کشور اتریش به خوبی استقبال می کنند.
کلانتری اظهار امیدواری کرد که در سفرهای بعدی شاهد اقدامات عملی در حوزه سرمایه گذاری، رونق تجاری و بازرگانی این استان با فعالان بخش اقتصادی کشور اتریش باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

برزو
Iran, Islamic Republic of
یا خدا مگه ممکنه
مگه میشه اصلا.استاندار داره با سفیر حرف میزنه
خدایا خودت افراد ناتوان رو از سر مردم این استان کم کن
علی
Iran, Islamic Republic of
په ای دمپایل چنن.که زشته به خوا
Iran, Islamic Republic of
استقبال رسمی استاندار استان از سفیر اتریش با فرم و شکل جدید.......
استاندار استان از سفیر اتریش استقبال کردن علی برکت الله
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1