کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

روستایی که مسئولی به خود ندیده است / روستای طاوه سفید چرام از زیرساخت های اولیه جاده و گاز و آب محروم است

سید ولی موسوی

23 تير 1399 ساعت 20:47

روستاها امروز در اقصی نقاط کشور مرکز کار و تولید برای ساختن ایران عزیز هستند. روستانشینانی که تولیدات آنها در عرصه دامپروری و کشاورزی در طول بیش از چهار دهه از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی موجب شکوفایی در بسیاری از پایه‌های اقتصادی و نیازمندیهای جامعه شده است.


در این میان روستانشینان  استان کهگیلویه و بویراحمد مظهر کار تلاش  و عشق به میهن  برای کمک به  چرخه تولید در سال جهش تولید هستند که در برخی از این روستاها  مردم  از امکانات  اولیه محروم هستند.
 در برخی از روستاها مسئولان  دهها بار سفر کرده‌اند و در برخی از آنان  یک بار هم نرفته‌اند تا ببیند مردم  با چه  مشکلاتی می‌سوزند و می‌سازند. که این خلاف عدالت اجتماعی و اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی  است.
یکی از اهداف انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی فارغ از جنس، نژاد و قومیت است که باید سرلوحه کار مسئولان در همه اعصار و دورانها باشد.
 براستی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که رسالت آن توسعه زیرساختهای  عمرانی در روستاهاست تا کنون  مدیر کل و مسئولان شهرستانی آن آیا از روستای طاوه سفید  شهرستان چرام  که در فاصله سه کلیومتری از رودخانه سادات که مسیر اصلی به دهدشت است بازدیدی داشته‌اند.
آیا فرماندار محترم شهرستان چرام به عنوان نماینده عالی دولت از جاده این روستا برای یکبار گذر کرده‌اند.
آیا  استاندار، معاونین و مدیرکل راه و شهرسازی استان  نام این روستا را شنیده‌اند.
آیا زیبنده هست مردمی که تولیدات آنان در عرصه دامپروری و کشاورزی نقش تأثیر گذاری در کمک به نیازمندیهای استان دارد در ارائه خدمات اولیه نادیده گرفته شوند.
اگر مسئولان شهرستانی و استانی در طول چهل سال انقلاب بازدیدی از این روستا داشته بودند قطعاً نسبت به مشکلات روستانشینان سخت کوش و زحمتکش آن سامان بی تفاوت نبودند و برای حل آنان چاره اندیشی می‌نمودند.
کاش دستگاهای اجرایی و متولیان امور به رسالتها و ماموریتهای ذاتی خویش عمل می‌کردند و جوری برنامه ریزی و اولویت بندی می‌نمودند تا امروز شاهد چنین وضعیتی در چنین روستاهایی نبودیم.
 چه بسیارند روستانشینانی که زیباییها و آب و هوای خوش روستا را برای رفاه بیشتر و دسترسی به خدمات  روستاها را رها کردند و به جای تولید کننده امروز نقش مصرف کننده را ایفا می‌نمایند که این مهاجرت معکوس ناشی از بی تفاوتی و بی توجهی مسئولان نسبت به رفع مشکلات روستاهاست.
راه ارتباطی، آب و برق و گاز و دسترسی به وسایل ارتباطی و اینترنت از نیازهای اولیه جوامع انسانی است . مهم نیست شهر باشد و یا روستا دولت موظف است طبق قانون اساسی همه مردم را از امکانات و خدمات  رفاهی برخوردار نماید.
بی تدبیری در اولویت بندی خدمات باعث شده در خدمات رسانی به روستاها تبعیض آشکار وجود داشته باشد. روستاهایی که کمترین فاصله را برای ارائه خدمات دارند محرومند اما هستند روستاهایی با فرسخها  کیلومتر از همه امکانات برخوردارند.
جناب آقای  استاندار. سرکشی به این روستا مسیر طولانی در پیش ندارد در مسیر عبور به شهرستان  دهدشت وچرام در سادات امام زاده علی سه کیلومتر طی نمایید تا ضمن آشنایی با مکان این روستا  رهنمودها و دستورات لازم را برای حل مشکلات اولیه آن صادر کنید و زمان مشخص کنید تا سریعتر مشکلات راه ارتباطی و گاز و آب این روستا برطرف شود و مانع از مهاجرت مردم سخت کوش این روستا شوید.
امیدوارم که استاندار فرهیخته استان به همراه دیگر متولیان برای یکبار که شده در مسیر از سه کیلومتر جاده ارتباطی این روستا بازدید نماید و از نزدیک ببیند که این مسیر آیا به راه ارتباطی می‌خورد یا نه، آیا زیبنده هست مردمی که شبانه روز در حال فعالیت هستند از خدمات اولیه که لازمه گذران زندگی هر انسانی است محروم باشد.
به تعبیر امام عزیزمان خیر دنیا و آخرت مسئولان رسیدگی به حال محرومان جامعه است که باید مسئولان در خدمت رسانی به این مناطق محروم از همدیگر سبقت بگیرند.


کد مطلب: 423208

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/423208/2/روستایی-مسئولی-خود-ندیده-روستای-طاوه-سفید-چرام-زیرساخت-های-اولیه-جاده-گاز-آب-محروم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1