کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازدید فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از روستای کلایه؛

کلایه‌ کهگیلویه تحت کنترل ( + تصاویر )

5 ارديبهشت 1399 ساعت 14:08

فرماندار شهرستان کهگیلویه با همراهی مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از روستای کلایه بازدید کردند. تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا که ساکن روستای کلایه می‌باشند هم اکنون در محل نقاهتگاه واقع در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت قرنطینه بوده و اوضاع در روستای کلایه تحت کنترل می‌باشد.


 تعدادی از اهالی روستای کلایه کهگیلویه به با «ویروس کرونا» درگیر شدند، که بلافاصله این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد و تا حدودی هم نگرانی به وجود آورد.
به گزارش کبنا، محمد طاهر طیب‌زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این باره می‌گوید: «بیماران مبتلا به کرونا در کلایه در نقاهتگاه و یا بخش‌های مشخص هستند، شرایط این روستا تحت کنترل است.»
طبیب زادگان با بیان اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند حساسیت مردم در مقابله با کرونا را کاهش داد، گفت: همان طور که پیش‌بینی کردیم پس از شکست هیمنه قرنطینه مردم فاصله‌گذاری را جدی نگرفته و آن را رعایت نکردند.
 رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: این در حالی است که در برخی از استان‌ها منحنی کرونا رو به پیشرفت است و می‌طلبد فاصله‌گذاری هوشمند را بیشتر پیگیری و رعایت کنیم.
 وی با اشاره به مصوبه شورای سلامت در خصوص بازگشایی صنوف کم خطر گفت: این کار انجام شد و اتفاقاً برخی از این اماکن و کسب و کارها موجب شلوغی و ازدحام جمعیت شدند.
 این مسؤول ادامه داد: در هیچ جای دنیا سیر این بیماری و احتمال فروکش کردن آن وجود ندارد و باید این را یاد بگیرم چگونه با کرونا زندگی کنیم و با رعایت اصول بهداشتی باید کم کم یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم و حداقل‌ها را رعایت کنیم.
 طیب‌زادگان تصریح کرد: موارد جدیدی که گزارش می‌شود توصیه‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نکرده و در مراسمات خانوادگی شرکت داشتند و متاسفانه مبتلا شدند.
 وی افزود: بی‌خیالی مردم و شرکت در تجمعات و شلوغی کنترل این بیماری را سخت‌تر می‌کند.
 طیب‌زادگان با بیان اینکه مقابله با کرونا یک مسؤولیت همگانی است و همه نهادها و سازمان‌ها و مردم باید همکاری بیشتر داشته باشند، اضافه کرد: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در شرایط کرونا، رعایت انصاف را از اصول خبری دانست و گفت: رسانه‌ها باید ضمن رعایت انصاف واقعیات را انعکاس دهند.
 طیب‌زادگان با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر کنترل بیماری و نه پرداختن به حواشی رسانه‌هاست، از رسانه‌ها خواست به جای پرداختن به حواشی وارد میدان شده و به مردم چگونگی رعایت اصول بهداشتی و کنترل کرونا را آموزش دهند.
وی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در روستای کلایه گفت: در روزهای گذشته مواردی از این روستا گزارش شده و از همه آن‌ها تست‌های لازم گرفته شد. افرادی که تست آن‌ها مثبت اعلام و علایم بیماری را داشتند در نقاهتگاه و بخش‌های مشخص تحت نظر هستند.
 وی با اشاره به نگرانی‌های مردم این روستا گفت: بلافاصله از همه افرادی که با این افراد ارتباط داشتند نیز تست‌های لازم گرفته شده و برخی از افراد نیز در نقاهتگاه‌ها حضور دارند و شرایط تحت کنترل است.
  فرماندار کهگیلویه و رئیس شبکه بهداشت و درمان از روستای کلایه بازدید کردند. محمد طاهر طیب زادگان در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: طی چند روز اخیر و در پی ابتلای چند نفر از اهالی روستای کلایه به ویروس کرونا، بلافاصله اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص این بیماری صورت گرفته و افراد مبتلا در قرنطینه قرار گرفتند.
طیب زادگان ادامه داد: تیم‌های کارشناسی مرکز بهداشت کهگیلویه نسبت به انجام نمونه گیری از افراد در معرض خطر نیز اقدام کرده و با همکاری و مساعدت مردم روستا کار جداسازی مبتلایان و نمونه گیری افراد در معرض خطر به نحو مطلوب صورت گرفت و آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس توسط همکاران حوزه بهداشت شهرستان با تاکید بر رعایت اصول فاصله گذاری هوشمند و پرهیز از تشکیل و یا حضور در اجتماعات و رسومات محلی و آیین‌های سنتی به مردم ارائه شد.
طیب زادگان در پایان اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا که ساکن روستای کلایه می‌باشند هم اکنون در محل نقاهتگاه واقع در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت قرنطینه بوده و اوضاع در روستای کلایه تحت کنترل می‌باشد.

تکذیب شایعه استفاده از سنگدان در غذای بیماران دهدشت
 بنا بر این گزارش، همچنین طی روزهای اخیر کلیپی از آماده‌سازی سنگدان به روش غیر بهداشتی در فضای مجازی منتشر و ادعا شده این سنگدان‌ها در غذای بیماران بیمارستان امام خمینی دهدشت مورد استفاده قرار می‌گیرد، که طبیب زادگان رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در واکنش به این کلیپ با رد ادعا مطرح شده می‌گوید اساساً در منوی بیمارستان غذای کوبیده وجود ندارد.
 محمدطاهر طیب‌زادگان افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط واحد بازرسی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، ادعای کارگر آشپزخانه بیمارستان در این خصوص تکذیب می‌شود و چنین موضوعی صحت ندارد.
 وی گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت غذای کوبیده برای بیماران و کادر پزشکی طبخ نمی‌شود.
 این مسؤول تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده از پیمانکار بیمارستان، سنگدان‌های موجود در کلیپ منتشر شده برای استفاده شخصی کارگران بوده و هیچ گونه استفاده‌ای برای غذای بیماران نداشته است.


کد مطلب: 420156

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/420156/2/کلایه-کهگیلویه-تحت-کنترل-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1