تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۴۱۹۶۰۵
به منظور مبارزه با ویروس کرونا؛

روستایی در باشت قرنطینه شد + تصاویر

۰
کبنا ؛سید مسعود حسینی فرماندار باشت از قرنطینه روستای سرتنگ بیدک این شهرستان به دلیل مثبت شدن تست کرونای چند نفر از اهالی روستا خبر داد.
به گزارش کبنا، حسینی فرماندار باشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مثبت شدن تست چند نفر از ساکنین روستای سرتنگ بیدک این شهرستان، جاده منتهی به این روستا مسدود شده است.
 حسینی افزود: از هم شهرستانی‌های عزیز خواهش می‌کنیم برای سلامتی خود و خانواده و مردم به این روستا و روستاهای همجوار سفر نکنید که تنها راه مبارزه و مقابله با این ویروس ماندن در خانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
فرماندار باشت بیان کرد: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت سایر ساکنان روستا و همچنین مناطق همجوار در این شهرستان تصمیم به مسدود شدن راه روستای سرتنگ بیدک گرفته شده است.
وی با بیان اینکه روستای ۱۵۰ نفری سرتنگ بیدک در ۴۵ کیلومتری شهر باشت قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به جدی بودن خطر انتشار ویروس کرونا و افزایش تعداد ابتلا به این بیماری در کشور از ساکنان منطقه خواست تا در خانه‌های خود بمانند.
 
احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت نیز گفت: از افراد این روستا در روز سیزدهم فروردین تست کرونا گرفته شد و امروز پس از مثبت شدن اعلام شدن نتیجه آزمایش، بیماران بوسیله تیم و آمبولانس به بیمارستان شهرستان گچساران اعزام شدند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: سه تیم متشکل از ۱۵ نفر برای شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در روستاهای این شهرستان فعالیت می کند.
احمدی اظهار داشت: این تیم ها در قالب پزشک،ماما،پرستار و خدمه به مناطق روستایی اعزام و پس از شناسایی افراد دارای علائم مشکوک از آنان نمونه گیری و برای ارزیابی دقیق به آزمایشگاه ها ارسال می شود.
وی تاکید کرد: اعزام این تیم ها به روستاها گام بلندی به سوی شناسایی به موقع بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مناطق دور دست این شهرستان است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت ابراز داشت: شناسایی به موقع بیماران مبتلا به ویروس کرونا ضمن پیشگیری از سرایت به افراد دیگر نقش مهمی در بهبود بیماران قبل از ظاهر شدن علائم حاد دارد.
وی همچنین از انجام ۲۰ هزار مورد تب سنجی در ورودی شهر باشت و ایستگاه غربالگری واقع در نزدیکی پل بریم در این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان در شبانه روز گذشته گفت: مهار ویروس کرونا نیازمند تدوام همراهی مردم است.
احمدی با یادآوری برگزاری یک آیین جشن تولد با حضور جمع زیادی مهمان در باشت اظهار داشت: برپایی مهمانی و دورهمی در این شرایط همه گیری ویروس کرونا و احتمال سرایت تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.
وی عنوان کرد: هر چند بازار شهر باشت تعطیل است اما همچنان تردد خودروها در خیابان ها زیاد است و این زنگ خطری برای افزایش ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت با بیان اینکه ویروس کرونا یک همه گیری جهانی است که باعث جان باختن هزاران نفر در دنیا شده است تصریح کرد: شهروندان مسئولیت پذیر با ادامه همراهی با طرح فاصله گیری اجتماعی در مبارزه با این ویروس سهیم شوند.
احمدی عنوان کرد: گروه های پرخطر مانند سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای در معرض بیشترین تهدید جانی از این ویروس هستند که نیاز است که مراقبت بیشتری از آنان صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نواب
Iran, Islamic Republic of
از زحمات و تلاش بی وقفه جناب حسینی برای کنترل وضع فعلی کمال تشکر رو داریم. انشا الله که سر بلند باشین
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1