تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۱۰۰۳۲
در بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌های ارتباطی دیشموک مطرح شد

وضعیت بغرنج راه‌های ارتباطی دیشموک /مسئولان «شاسی‌ بلند» سوار، زجرهای مردم را دریابند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛روز گذشته نوری پور سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و هیئت همراه و ماهیاری مدیریت راهداری شهرستان، صفا حبیبی بخشدار دیشموک و سلمان بینا عضو جوان شورای شهر دیشموک از مسیرهای لرزو، مهمک و بردکر و مورخانی و بناری، شرنگ رنگ، نسه طاویس، کرنگ، و همه‌ی مسیرهای اطراف و روستاهای رودسمه دلی و دیگر روستاها بازدید کردند.
صفا حبیبی در حاشیه‌ی این بازدید اظهار کرد: برخی مسیرهای ارتباطی روستایی دیشموک ماه‌ها قطع است و نیازمند توجه اداره راهداری جهت بازگشایی می‌باشد.
حبیبی افزود: البته هر وقت از اداره راهداری  کمک خواستیم مساعدت کرده ولی امکانات برای دیشموک باید بیشتر باشد.
حبیبی خطاب به مسوولان راهداری، گفت: خودتان می‌بینید که ما با خودروهای شاسی بلند از این مسیرهای ارتباطی روستایی بازدید می‌کنیم و چقد  سخت و صعب العبور است حالا فرض کنید مردم فقیر این منطقه که با تنها دارایی‌شان که یک وانت است چه زجری می‌کشند!!
حبیبی از مسوولان اداره راهداری خواهش کرد تا با اختصاص اعتبار کافی و انتقال دستگاهای گریدر ولودر در بحث بازگشایی راههای  مناطق روستایی دیشموک کاری اصولی شود.
نوری پور سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت:  باتوجه به برنامه ریزی انجام شده امروز سفری به دیشموک داشتیم.
وی افزود: دیشموک دارای 250 کیلومتر راه که  150 کیلومتر راههای خاکی است و در اولین بارندگی دچار مشکل می‌شوند.
نوری پور اذعان کرد: باتوجه به عدم زیرساخت مناسب راهها و عدم ابنیه فنی، این منطقه هرساله دچار مشکلاتی می‌شود.
وی اضافه کرد: اداره کل راهداری باتوجه به بضاعتش هر نوع همکاری را با دیشموک می‌کند و پیگیری بخشدار دیشموک تأثیر زیادی در این راستا دارد.
نوری پور گفت: اختصاص اعتبار راههای روستایی در کمیته برنامه ریزی استان لحاظ است و نیازمند تلاش بخشدار و فرماندار است که برای سال آینده اعتبار بیشتری به دیشموک اختصاص داده شود.
وی گفت: سال گذشته 5 کیلومتر راه ارتباطی در سطح بخش لکه گیری شد و 200 عدد تابلو ایمنی ووعلائم نصب گردید و پل تنگ چویل با اعتبار 250 میلیونی  ایمن سازی و مقاوم سازی  شد.
وی بیان کرد: ما هرکاری جهت خدمت به مردم انجام می‌دهیم.
نوری پور گفت: اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون تومان در بخش اعتبارات استانی به اداره راهداری جهت نگه داری و راهداری زمستان در کهگیلویه در سال گذشته را برای این اداره کافی ندانست و  گفت: از این میزان 900 میلیون حقوق کارکنان بوده که کفاف نداد و باقی هم کسری بودجه لحاظ شد.
وی افزود: این اعتبارات پاسخ رفع مشکلات مردم را نمی‌دهد و نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری است.
سلمان بینا عضو جوان شورای شهر دیشموک که دغدغه‌ای فراتر از مشکلات شهر را دارد، در حاشیه این سفر در گفتگو باخبرنگار با بیان اینکه، راه‌های ارتباطی روستایی جهت تسهیل ارتباط با شهر یک دغدغه  اساسی برای مردم است، افزود: بازدید مسوولان باید بصورت عملی و ثمربخش باشد ونه فقط به صرف یک بازدید حلاصه شود.
بینا به اهمیت جاده دیشموک _مارگون و یاسوج اشاره داشت و تصریح کرد: مشکلات اساسی روستاها جاده‌های ارتباطی هست.
وی افزود: بیش از ۹۶ روستا داریم که جاده‌های مناسبی ندارند یا اصلاً جاده ندارند.
وی به راه ارتباطی از اساسی‌ترین موارد پیشرفت یک منطقه اشاره و گفت:  دیشموک یک منطقه بن بست هست و نیاز به جاده‌های مواصلاتی مناسب از جمله به خوزستان دارد.
بینا گفت: جاده دیشموک به دهدشت نه آسفالت بودنش مشخصه وه نه خاکی بودنش؛ تو را خدا تکلیف مردم را مشخص کنید.
وی اذعان کرد: گفتار درمانی دیگرراه بجایی نمی‌برد و مسئولین باید عمل گرا باشند و به صورت جهادی جادها را هر چه سریع‌تر پیگیری کنند.
بینا از مدیرکل راهداری و راه سازی خواست به دیشموک سفر کنند تا خود این مدیران محرومیت را ببیند و خاک محرومیت را از چهره مردم بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1