تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۸۹۶۴
در اولین روز سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به شهر گچساران:

کیانی‌پور: با «وعده» نمی‌توان تولید ایجاد کرد / باید دلسوزانه تک تک واحدهای تولیدی را مداوا کنیم (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ریاست غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت برای سفر 3 روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (چهارشنبه 4 اردیبهشت 98) وارد شهر دوگنبدان شدند که بعد از استقبال مسئولان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از کارخانه‌ها و طرح بازآفرینی شهری دوگنبدان بازدید کردند.
1-بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرح‌های بازآفرینی شهری در بافت شهری دوگنبدان را مورد بازدید قرار دادند و در حاشیه این آئین برخی نمایندگان احیای بافت فرسوده و اجرای طرح‌هایی مانند فرهنگسرا و ساخت معابر زیبا در فقیرترین نقاط شهر دوگنبدان را نمونه پایلوت خوبی برای اجرا در بافت های فرسوده دیگر نقاط کشور عنوان کردند.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره این بازدید گفت: این برنامه پیش‌تر در چند استان کشور انجام شده بود.
غلامرضا تاجگردون افزود: مشاهدات عینی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری بهتر آنان در بودجه اثربخش است.
 تاجگردون افزود: در استان‌هایی که اعضای کمیسییون تلفیق، برنامه و بودجه مجلس حضور پیدا کردند موضع‌های مهم و خلاء های ان استان‌ها بهتر دیده شد و توانستیم در راستای برطرف کردن آنها کمک کنیم.
وی بیان کرد: دولت طرح‌های مختلفی را به باز آفرینی بافت های فرسوده اختصاص داده که در همین راستا در تبصره 18 از سهم اعتبارات عمرانی به آنها اجازه برداشت داده شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با اجازه مقام معظم رهبری بالغ بر 1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به حوزه ساخت و ساز مسکن، باز آفرینی شهری و حمل و نقل اختصاص داده خواهد شد.
تاجگردون عنوان کرد: دولت در یک برنامه جامع از باز آفرینی شهری حمایت خواهد کرد.
وی گفت: طرح بافت فرسوده دوگنبدان در کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس در سال 98 مطرح شد و قرار شد که چندین شهر در کشور که بافت قدیمی فرسوده دارند و حاشیه آنها نیز در معرض خطر قرار دارد از این طرح الگو گرفته و به احیای این بافت ها نیز اعتباری اختصاص داده شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: احیای بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان یک الگو و طرح پایلوت در کشور قرار خواهد گرفت.
تاجگردون اضافه کرد: اعضای کمیسیون با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص ظرفیت نفتی گچساران به این استان سفر کردند.
2- بازدید از شهرک صنعتی چهاربیشه
جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این بازدید به خبرنگاران گفت: تنها 30 درصد از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد فعال که واحدهای موجود ظرفیتی برای رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بازنگری در قوانین کسب و کار برای حمایت واقعی از تولید کنندگان را ضروری دانست.
کیانی پور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و تحقق رونق تولید ابراز امیدواری کرد سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بتواند گامی در تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال باشد.
وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم سفر این اعضا آشنایی بهتر معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و مشکلات فضای کسب و کار و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: در شهرستان گچساران این اعضا از برخی از واحدهای تولیدی فعال و دارای مشکل در شهرک صنعتی چهار بیشه بازدید کردند.
کیانی پور تصریح کرد: بالغ بر 20 تا 30 درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی این استان فعال هستند.
وی گفت: مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین سرمایه درگردش، تأمین نقدینگی، بازار، تأمین اجتماعی و مالیات و افزایش نرخ آرزو بازار صادراتی و کاهش قدرت خرید مردم است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: مشکلاتی که واقعاً دولتمردان و مجلسی‌ها باید پاسخگوی انها شوند.
کیانی پور بیان کرد: سهمی که تولید کنندگان در رکود فضای کسب و کار دارند سهم بسیار ناچیزی است.
وی افزود: عمده مشکلاتی که به وجود آمده در حوزه صنعت، معدن و تجارت و اساساً در حوزه کار آفرینی حاکم بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ادامه داد: اگر بخواهیم شعار سالجاری را تحقق بخشیم باید عملیاتی، جهادی و منطقی و کارشناسانه و علمی وارد میدان شویم.
کیانی پور اضافه کرد: اینکه ما وعده دهیم و گفت و گو کرده و نتوانیم قوانین لازم را در جهت ایجاد زیرساخت‌های اساسی به وجود آوریم، تولید امکان پذیر نخواهد بود.
وی گفت: باید مشکلات صنعت را شناسایی و کلینیک‌های آسیب شناسی را راه اندازی کرده و به مداوای تک تک واحدهای آسیب دیده بپردازیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: باید دلسوازنه در راستای تحقق شعار سالجاری و جهادی گام برداریم تا بتوانیم حداقل اشتغال موجود را حفظ کنیم.
کیانی پور اضافه کرد: در چنینی شرایطی ما نمی‌توانیم به دنبال افزایش اشتغال باشیم.
وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد حداکثر 30 درصد از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی کار می‌کنند.
  عبدالله قبادی نائب رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در بازدید از کارخانه پی وی سی در شهرک صنعتی چهاربیشه گفت: کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: تنها کارخانه پی وی سی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران فعالیت می‌کند که نیازمند توجه مسئولان برای تولید بیشتر و توسعه کارآفرینی است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به بازار مطلوب کارخانه پی وی سی در خارج و داخل کشور گفت: رونق تولید مستلزم حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و کار آفرینان است.
هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: دربودجه 98 برای مناطق سیل زده اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: پنج درصد از اعتبارات ماده 10، 12 و قانون مدیریت بحران معادل 220 هزار میلیارد ریال به مناطق سیل زده اختصاص داده می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار لازم برای حمایت از مناطق سیل زده اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در حال تدوین است.
قوامی عنوان کرد: در این طرح در خصوص دستور برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از مناطق سیل زدگان نیز مطرح شده است.
وی گفت: در صورت کسری با مجوز مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سال 98 برای ایجاد اشتغال پایدار 400 تا 500 میلیارد ریال از منابع مختلف برای اشتغال در نظر گرفته شده است.
قوامی اضافه کرد: از این میزان تسهیلات طبق تبصره 18 بیش از 12 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی و عشایری در سال جاری در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1