تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۷۵۴۶
کبنا گزارش می دهد

برگزاری دومین مجمع سلامت شهرستان گچساران/ از اظهارات عجیب و غریب مدیر شبکه بهداشت و درمان تا تذکر جدی فرماندار گچساران(+تصاویر)

۱
کبنا ؛دومین مجمع سلامت شهرستان گچساران با حضوردکتر کرامت الله زندی قشقایی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان علی خوان پایه فرماندار گچساران، دکترسهراب صیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران، دکترپردیس بخشایی رئیس بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران، سرهنگ انصاری جانشین فرمانده انتظامی و جمعی از مدیران ادارات و کارشناسان اداره بهداشت و درمان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار داشت: اهمیت و ضرورت سلامت جامعه برکسی پوشیده نیست و موضوع تامین سلامت اجتماعی و... وظیفه و در حد توان یک نهاد نیست بلکه وظیفه همه نهادها، سازمان ها، ادارات و همچنین سازمان های مردم نهاد می باشد که با همیاری و همکاری در راستای تامین سلامت جامعه اقدام کنند.
سهراب صیدی افزود: پرداختن به موضوعاتی چون جلوگیری از شیوع بیماری ها، مشکلات فشار خون، چاقی، اختلالات سوء تغذیه و هوای آلوده، مواد غذایی نامناسب و... از رویکردهای مجمع سلامت می باشد.
صیدی بیان کرد: سلامت در جامعه چهار بعد دارد که شامل جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی می باشد و پیشرفت و تعالی جامعه بدون سلامت افراد جامعه امکان پذیر نمی باشد.
وی عنوان کرد: یکی از وظایف حوزه سلامت برخورد جدی با متخلفان تولید، تهیه و توزیع مواد غذایی ناسالم در جامعه است که مشاهده شده در برخی موارد دخالت سیاسیون در این راستا یکی از معضلات می باشد ولی ما جایی که سلامت مردم تهدید  و در خطر باشد به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با گلایه شدید ازعدم نظارت دقیق برپروژه های حوزه سلامت گچساران عنوان کرد: مراکز درمانی افتتاح شده در شهرستان گچساران کیفیت و ایمنی لازم  را ندارند بطوریکه بعداز چند ماه از بهره برداری آن نگذشته است که شاهد ریزش سقف،دیوار و..... می شوند که باید در این خصوص چاره اندیشی و اقدام شود.
 
صیدی در ادامه با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای 5واحد کلینک تخصصی است، گفت: این شهرستان هم اکنون دارای 18 واحد داروخانه که از این تعداد 2 واحد به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
وی گفت: شهرستان گچساران دارای 6 واحد مراکز شنوایی سنجی، 4 واحد گفتار درمانی، 4 واحد مراکز بینایی سنجی، تعداد 65 نفر پزشک عمومی، 73 نفر پزشک متخصص، 57 نفر دندانپزشک و تعداد 75 نفر به عنوان کارشناسان بهداشت در ستاد شبکه و مراکز بهداشتی شهری و روستایی فعالیت دارند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه در مناطق روستایی گچساران تعداد 4 واحد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی دایر است، گفت: تعداد 6 ماکز بهداشتی و درمانی در سطح شهر، 9 واحد پایگاه  بهداشت در شهرستان و تعداد 27 خانه بهداشت در مناطق روستایی و شهری به فعالیت مشغول هستند.
صیدی اذعان کرد: هفت مرکز رادیولوژی 9 مرکز سونوگرافی، یک واحد سی تی اسکن، 296 تخت بیمارستانی و تعداد 11 مرکز فیزیوتراپی  در گچساران است.
وی به دیگر پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون کلینیک دندانپزشکی گچساران که یک کلینیک تخصص و آموزشی است دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، کلینیک تخصصی ویژه 100درصد، کلینیک سوختی 30 درصد و پانسیون متخصصین 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این تعداد پروژه ها نیاز به اعتبار است.
در ادامه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: برای ارتقای سطح سلامت جامعه باید رویکرد توانمندسازی را در آنها تقویت کنیم، چراکه جلب مشارکت مردم و توانمندسازی آنها برای حل مشکلات و تغییر سبک زندگی از ضروریات آن است.
 دکتر کرامت الله زندی قشقایی با بیان اینکه نگرش اجتماعی محور و برخوردهای مسئولانه مردم با موضوعات سلامت در حل مشکلات سلامت راهگشا خواهد بود، گفت: برای بهبود سلامت فردی و اجتماعی٬ فعالیت نمایندگانی از سوی مردم با همکاری دستگاه‌های دولتی به‌صورت یک مجمع ‌می‌تواند موثر واقع شود.
 زندی قشقایی افزود: 25 درصد تأمین سلامت جسمی و روحی جامعه به‌عهده  بهداشت است و ۷۵ درصد دیگر از طریق مشارکت نهادها غیردولتی حاصل می‌شود.
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: ما باید زیرساخت‌های لازم را تقویت و این  فقرهای موجود را در مجمع سلامت مرتفع و از بین ببریم.
وی با بیان اینکه اولویت‌ها را در کار بایستی در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران نیاز به یک اتوبوس سلامت دارد.
 زندی قشقایی در ادامه به کلنگ‌زنی ساخت همراه سرای بیمار در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران اشاره کرد و گفت: آموزش همگانی و مشارکت مردم نهاد در سلامت از طریق خیرین سلامت استانی و کشوری را دنبال می‌کنیم و ضمن اینکه برای بیماران مددکار اجتماعی برای حمایت از بیماران نیازمند تامین  و این مقوله را تقویت کنیم.
وی  عنوان کرد: احداث همراه سرا بیمار در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران نیازمند مشارکت خیرین است که تاکنون 3 میلیارد ریال برای اجرای کارهای اولیه از سوی خیرین جمع‌آوری شده است.
 
زندی قشقایی با بیان اینکه همراه سرای در زمینی به وسعت یک هزار متر مربع و زیر بنای ۸50۰ متر مربع در سه طبقه و شامل ۶۰تخت ساخته خواهد شد، تصریح کرد: برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح نیاز به 20 میلیارد ریال اعتبار است.
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه به مدت 18 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
 زندی لک تصریح کرد: این اقامتگاه در جهت آسایش همراهان بیمارانی که از دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و استان های همجوار به بیمارستان بی بی حکیمه خاتون (س) مراجعه می‌کردند و مجبور به سکونت در چادر و یا در محوطه و یا اطراف بیمارستان هستند، احداث می‌شود.
 در ادامه فرماندار گچساران با بیان اینکه متاسفانه نظارت بر پروژه‌های عمرانی در شهرستان گچساران ضعیف بوده است، گفت: هنوز پروژه‌ای که به بهره‌برداری نرسیده در حال تخریب است.
علی خوان پایه افزود: مدیران و مسئولان شهرستانی نسبت به کار بایستی احساس مسئولیت داشته باشند چرا که در این برهه از زمان که کشور دارای مشکلات اقتصادی است رها کردن منابع مالی آن هم با توجه  به مشکلات جذب و تامین اعتبار، کار صحیحی نیست.
خوانپایه با گلایه شدید عدم مطالعه اولیه و بررسی کار با دقت، گفت: به چه دلیل  دیوار خانه بهداشت روستای بن‌پیر گچساران نشست کرده است بایستی ناظران این پروژه و نهادهای اجرایی پاسخگو باشند.
خوان‌پایه با طرح سوالی از سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران که شما تا کنون چه اقدامی انجام داده‌اید، گفت:  خانه بهداشت روستای دیل با توجه به پیشرفت فیزیکی 100درصدی یک چشمه آب  در این ساختمان در حال جوشیدن است.
 بالاترین مقام اجرایی شهرستان عنوان کرد: نظارت مستمر و دقیقی بر پروژه‌ها صورت نمی‌گیرد، کیفیت ساخت و ساز پایین است و اگر قرار است که منابع مالی هدر رود این رویه را در پیش بگیرید مگر نه بایستی کیفیت و نظارت بر پروژه‌های عمرانی صورت گیرد و حضور یک ناظر مقیم در هنگام اجراء پروژه ها کاملا الزامی است.
 وی با بیان اینکه بایستی  اولویت‌ها در نظر گرفته شود، گفت: کلینک دندانپزشکی یک کلینیک آموزشی و درمانی است که بایستی جز اولویت‌ها قرار گیرد.
خوان‌پایه  در ادامه با انتقاد از مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران مبنی بر حضور نیافتن در جلسه ستاد سفرهای نوروزی عنوان کرد: در چنین جلسات مهمی که سلامت شهروندان و مسافران مهم است حضور مدیران الزامی است و اگر مدیری در جلسه حضور نیافت از فرستاندن نماینده خودداری کند.
 وی تصریح کرد:  با توجه به بارندگی‌های خوب در شهرستان و وجود مناطق گردشگری، زیارتی و سیاحتی فراوان در ایام نوروز 98 شاهد افزایش تعداد مسافران نوروزی به این شهرستان خواهیم بود.
 فرماندار گچساران ادامه داد: در چنین شرایطی که مسافران به شهرستان وارد می‌شوند وجود بیمارهای ناقل بایستی مورد نظر قرار گیرد و برای جلوگیری از مشکلات کشیک نوروزی اعم از پزشکان عمومی، متخصص، داروخانه در دستور کار قرار گیرد.
خوان‌پایه تصریح کرد: خدمات در حوزه بهداشت و درمان بایستی مطلوب و انتظار می‌رود که در حوزه سلامت اولویت‌ها و ضرورت‌ها به خوبی شناسایی شود.
 فرماندار گچساران به خریداری تجهیزات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: در حوزه تجهیزات اولویت‌ها مدنظر گرفته شود و اگر جایی نیاز به زیرساخت نیست اعتبار آن را برای خریداری تجهیزات بهداشت و درمانی هزینه کرد.
گفتنی است:  حبیب قلندری خبرنگار پایگاه خبری کبنا نیوز بعد از اظهارات مدیر شبکه بهداشت و درمان در خصوص دخالت سیاسیون در برخورد با متخلفان مواد غذایی به سراغ  مدیر شبکه بهداشت و درمان رفت  با طرح سوال؛ اینکه  کدام یک از سیاسیون در این قضیه دخالت می کنند  و همچنین خواستار شفاف سازی در خصوص این ماجرا شد؟ که دکتر سهراب صیدی از دادن جواب خودداری و طفره رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دكتر صيدي
United States
سلام
جناب اقاي قلندري واقعيتها از نظر شما عجيب و غريبه
کارمند
Iran, Islamic Republic of
هرگاه معاون پشتیبانی دانشگاه که خود از گچساران است مدیر دفتر. در استان است در اوج در این پست حفظ کند معلوم است که أین ساختمان ها هر چه زودتر باید تخریب شوند و کارایی لازم را نداشته باشد .کار عمرانی بی کیفیت مساوی است . مبارک آقای دکتر قایدی ، استوار ،بابویی ‌و غلام نژاد
Iran, Islamic Republic of
(( مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با گلایه شدید ازعدم نظارت دقیق برپروژه های حوزه سلامت گچساران عنوان کرد: مراکز درمانی افتتاح شده در شهرستان گچساران کیفیت و ایمنی لازم را ندارند بطوریکه بعداز چند ماه از بهره برداری آن نگذشته است که شاهد ریزش سقف،دیوار و..... می شوند که باید در این خصوص چاره اندیشی و اقدام شود.))

دکتر جان
وظیفه نظارت برعهده خودتان است و هیچ ربطی به فرماندار و سایر مسئولین ندارد !!!
وقتی میگن باید مدیر کاربلد باشد ، به همین دلیل است !!!
اما گفتین سیاسیون در سلامت دخالت می کنن !!
خب نام ببرید !!

اما دکتر جان
موضوع چندین تریلر حامل دانه های روعنی فاسد وتاریخ گذشته مربوط به شرکت روغن نباتی را چه کسی حل وفصل کرد ؟؟
کدام مسئول از دانشگاه به گچساران آمد و حتی به کارشناسی که این موضوع را کشف کرده بود ، به جای تشویق و دادن پاداش ، تذکر جدی دادند که دیگر دخالت نکند !!
Iran, Islamic Republic of
حتما باید قلندری اسمش را می نوشت امان از کمبود
Romania
دکتر از ورزش چه خبر
mehdi
Iran, Islamic Republic of
نفس دکتر صیدی گرم. کاملا درست و به موقع.

سؤال کردن نداره. همه میدونیم شهر ما جولانگاه سیاسیونه. چرا که قشر و باند خاص بر شهر حاکمن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جلسات بی خود و بی حاصل مهم روابط بعد جلسه و دریافت راه های و نحوه گرفتن وام های بدون سود هستن درست بشو نیست دیگه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1