تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۰۷۴۹۳
کبنا از سومین بازدید «نیکبخت» از روستای «کل قیصر» کهگیلویه گزارش می‌دهد

کارخانه کمباین کهگیلویه گرفتار لوله‌های فرسوده آب (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه به همراه بخشدار سوق و جمعی از مدیران شهرستان از روستای کل قیصرعلیا، کل قیصر سفلی، روستای کرباسی و جاده ارتباطی روستای چنگلوا به سوق (بلوط بنگان) بازدید کرد.
 دهیار روستای کل قیصر در گفت‌وگویی با کبنا، نبود جاده مناسب و زیرسازی و جدول گذاری را از مهمترین مشکلات روستا دانست و اظهار کرد: طرح هادی در این روستا اجرا نمی‌شود و تنها دیوار حایل و سیل بند نیز نیمه تمام رها شده که یکی از خانه‌ها در معرض سیلاب است و خطر ریزش وجود دارد.
بهار زاده عنوان کرد: قدمت لوله‌های آب روستا بسیار زیاد است.
فرماندار کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای دوره‌ای که از روستاها داشتیم امروز برای سومین بار است به روستای کل قیصر آمدیم، اظهار کرد: طرح هادی روستای کل قیصر علیا در اعتبارات سال آینده پیش بینی می‌شود،2 کیلومتر جاده دسترسی روستای کل قیصر علیا به جاده اصلی نیز توسط اداره راهداری شن ریزی می‌شود تا بعد از بارندگی‌ها باتلاق ایجاد نشود.
جعفر نیکبخت عنوان کرد: 300 متر از شاه لوله آب آشامیدنی نیز توسط آبفای روستایی تعویض می‌شود، دیوار سیل بند هم پس از بررسی‌های کارشناسی شده، توسط منابع طبیعی تکمیل می‌شود.
نیکبخت در خصوص روستای کل قیصر سفلی نیز گفت:60 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات روستاهای اقماری برای این روستا اختصاص دادیم که امسال کار می‌شود.
وی گفت: اعتبار برای طرح هادی روستای کرباسی نیز در سال 98 پیش بینی خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه در ادامه در بازدید از بخشی از جاده بلوط بنگان (جاده ارتباطی روستای چنگلوا به سوق) اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و استقبال گردشگران از منطقه بلوط بنگان، چاله چوله‌های این مسیر توسط اداره راهداری درست و سپس اداره راه و شهرسازی کار اسفالت آن را انجام می‌دهد.
بخشدار سوق نیز بازسازی اسفالت این مسیر را از مطالبات مهم مردم بخش خود عنوان کرد و خواستار بازسازی این مسیر شد.
متقی رئیس بنیاد مسکن نیز در گفت و گو با خبرنگاران علت اجرایی نشدن طرح هادی در روستای کل قیصر را اشتباهات رخ داده شده در سر شماری‌ها دانست و اظهار کرد:10 روستا با جمعیت بالا داریم که وقتی برای اجرای طرح هادی به کمیته برنامه ریزی استان پیشنهاد دادیم، از سوی کارشناس برنامه بودجه استان به دلیل اینکه کد اجرایی روستاها جدید بود از لیست حذف شدند که کل قیصر نیز جز انها بود، و  اولویت را با روستاهایی دانستند که طرح هادی آنها نیمه تمام بود.
وی گفت: پارسال علی رغم اینکه اداره شهرستان پیشنهاد اجرای طرح را به کمیته برنامه ریزی داده بود ولی از لیست حذف شدند، امسال نیز در لیست 98 این روستا و دیگر روستاها را ارئه می‌دهیم به کمیته که در صورت رد نشدن از سوی کارشناس برنامه بودجه اعتبار دریافت می‌کند و طرح اجرا می‌شود.
به گزارش کبنا از دهدشت، روستای کل قیصر با داشتن بیش از 30 کمباین و بیش از 10 تراکتور به کارخانه کمباین و ادوات کشاورزی معروف است که این ادوات کشاورزی در سراسر ایران فعال هستند، به وقت برنج در گیلان و به هنگام گندم نیز استان خوزستان، کهگیلویه وبویر احمد و جنوب را پوشش می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تاتا
Iran, Islamic Republic of
با همین فرماندار پروازی همه چی حل میشه انشالله
ماشااله فرماندار پروازی فقط و فقط بازدید تفریحانه داره و لاغیر .
در عمل صفرنیکبخت بازدید کرد
نیکبخت ابراز نگرانی کرد
نیکبخت قول داد
نیک بخت نصف هفته در محل کار حضور نداره
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1