تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۰۶۵۴۱
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه بازآفرینی شهری کهگیلویه چگونه گذشت؟ / احیای بازار روز و پارکینگ شهر با اعتبار 5 میلیارد تومان

۰
کبنا ؛صبح روز (28 دی ماه) جلسه ستاد بازآفرینی کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
این جلسه در حالی برگزار شد که برخی مدیران (اداره اوقاف، معاون میراث فرهنگی، اداره ارشاد) و رئیس شورای شهردهدشت که خود از متولیان برنامه بودند، به دلیل تاخیر حضور فرماندار و حضور کارشناس فرمانداری به عنوان سکاندار جلسه، سالن جلسات را ترک کردند، همچنین مدیر باز آفرینی شهری استان نیز تنها به کلی گویی بسنده کرد و از مدیران خواست نقدی نداشته باشند!
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و شهردار دهدشت (دبیر جلسه) نیز بدون توجه به جلسه و حضور مدیران، در گوشه‌های محتلف سالن درِ گوشی صحبت می‌کردند که نهایتاً صلاح بر این شد، رئیس پلیس راهور جلسه را ترک و شهردار در جلسه بماند به دبیری ضعیف خود بپردازد!
فرماندار کهگیلویه نیز که با تاخیر در جلسه حضور یافت ضمن عذر خواهی از تمامی مدیران اظهار کرد: تداخل این جلسه با جلسه اضطراری شورای تامین (به دلیل رخ دادن حادثه‌ای در شهرستان) و طولانی شدن جلسه شورای تامین، باعث شد تا با تاخیر در جلسه حاضر شوم.
جعفر نیکبخت گفت: انشاالله جلسات بازآفرینی به صورت مرتب و طبق برنامه هر هفته در دهدشت برگزار می‌شود.
 مدیر ستاد بازآفرینی شهری استان نیز که بیشتر وقت جلسه را به دست گرفته بود و خود را تنها رابط استانی و شنونده در این جلسه معرفی کرده بود، در گفتگو با کبنا اظهار کرد: اقدام مشترک اراضی دولتی، اقدام مشترک ادارات، مسکن امید و پروژه‌های شهرداری (بازسازی بازار روز، پارکینگ و پارک) را از موضوعات ستاد بازآفرینی کهگیلویه عنوان کرد.
نوید موسوی با بیان اینکه تسهیلات 9 درصدی مسکن امید 40 میلیون تومان، و تسهیلات 18 درصدی مسکن امید نیز 70 میلیون تومان است، تصریح کرد: اراضی دولتی نیز طبق مصوبه هیئت دولت بایستی در اختیار بازآفرینی شهری قرار گیرد.
موسوی به اعتبار بازآفرینی تخصیص داده شده به محلات هدف که به صورت مشخص محله مرکزی شهر دهدشت است اشاره کرد وگفت: احیای بازار روز، پارک شهر وپارکینگ شهر با اعتبار 5 میلیارد تومان در سال 97 اجرایی خواهد شد.
مدیر ستاد بازآفرینی شهری استان که بیشتر کلی گویی می‌کرد و در میان سخنان خود از آورده‌های یاسوج یا گچسارن می‌گفت، از مدیران نیز می‌خواست نقدی بر جلسه نداشته نباشند، همه چیز را نیز به جلسات آینده موکول می‌کرد!
کل دهدشت بافت فرسوده است!
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه که باید گفت پایه ثابت نقد در تمامی جلسات شهرستان است اینبار نیز اظهار کرد: از نظر من کل شهر دهدشت، بافت فرسوده است، ومعتقدم کارشناس شهرداری باید به معماری شهر توجه بیشتری کند و اینگونه نباشد هر کسی نمای خانه خود را به دلخواه انتخاب کند به گونه‌ای که زیبایی شهر را زیر سوال ببرد.
درادامه رئیس شورای شهر، رئیس اداره ارشاد، اوقاف ومعاون میراث فرهنگی نیز به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند که به نظر می‌رسد آنها به این دلیل جلسه را ترک کردند که کارشناس فرمانداری در بطن کار و جلسه نبود. این در حالی بود که فرماندار کهگیلویه به دلیل حضور در جلسه شورای تأمین و تداخل آن با این جلسه، با تاخیر به جلسه بازآفرینی آمد.
توضیحات معاون فرماندار
معاون فرماندار کهگیلویه نیز در گفت‌وگو با کبنا کسالت خود را دلیل عدم حضور در جلسه دانست.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فرماندار پروازی
شهردار
معاونان
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1