کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه مطرح شد

خط و نشان فرماندار کهگیلویه برای علویان؛ تغییر ندهی، تغییرت می‌دهم!/ قیمت‌های سلیقه‌ای و بازار رها شده دهدشت

2 آذر 1397 ساعت 0:09

از ابتدای آبان ماه ۳ پرونده با موضوع تخلفات بهداشت، دارو و درمان به تعزیرات حکومتی دهدشت وارده و تعداد ۳ پرونده مختومه شده با ۱۰۰ درصد عملکرد میزان ۷ میلیون ریال جریمه رای صادر شده است.


جلسه ستاد تنظیم بازار کهگیلویه با حضور فرماندار و برخی مدیران  در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
این جلسه در حالی برگزار شد که فرماندار کهگیلویه خطاب به رئیس جدید «صمت کهگیلویه» گفت اگر تغییری بر بازار ایجاد نکنید خودتان را تغییر می‌دهم، همچنین خواستار برخوردجدی با بازرسان قوم گرا شد.
فرماندار کهگیلویه در این نشست اظهار کرد: در گشت مشترک با صمت کهگیلویه و تعزیرات حکومتی از بازار بازرسی داشتیم که مشخص است بازار کاملاً رها شده‌هاست، قیمت روی کالای درج نشده بود و مغازه دار بر اساس سلیقه خود قیمت‌ها را تعیین می‌کردند!
جعفر نیکبخت با بیان اینکه دستگاه‌های نظارت بر بازار موظف هستند بازرسی‌ها را روزانه و مستمر به ویژه از کالای اساسی تا برقراری ثبات بر بازار انجام دهند، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی نیزتا جایی که امکان دارد بیشترین جریمه را برای متخلفان بازار لحاظ کند.
 نیکبخت، رئیس جدید صنعت و معدن کهگیلویه را مخاطب قرار داد و گفت: با بازرسانی که به دلیل قوم گرایی یا تطمیع همکاری نکنند به شدت برخورد کنید چرا که اگر نتوانید بازار را تغییر دهید خودتان را تغییر می‌دهم!
وی ادامه داد: برای نظارت بیشتر از بازرسان افتخاری و بسیج استفاده کنید تا تغییر و ثبات بازار را لمس کنیم.
 فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه نباید عاملیت توزیع کالاهای اساسی (گوشت یا برنج) به صورت انحصاری باشد، افزود: خوشنام ترین بازاریان را برای عاملیت توزیع کالاهای اساسی معرفی کنید، میزان سهمیه، تعداد، اسامی و آدرس عاملان توزیع کالاهای اساسی را به فرمانداری گزارش دهید.
 نیکبخت با اشاره به اینکه اتحادیه آهن همکاری لازم را ندارند، زئیس اتاق اصناف را موظف به بررسی تا فعال شدن اتحادیه کرد.
وی با بیان اینکه میدان عرضه دام زنده دهدشت باید ساماندهی شود، عرضه کنندگان دام داری مجوز باشند و از نیروی انتظامی خواست مانع خروج دام زنده شوند.
فرماندار کهگیلویه از کنترل کشتار غیرمجاز در سفره خانه‌های خارج از شهر خبر داد و خواستار ادامه بازرسی از این مزاکر شد.
 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال این هستیم که در همه بخش‌های شهرستان ماده ۵۲ قانون نظام صنفی اجرا شود.
سید یاسین علویان افزود: ۱۱ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم گوشت قرمز با قیمت مصوب یعنی کیلویی ۲۹ هزار تومان جذب و توزیع ۴۵ تن برنج با قیمت هر کیلو گرم ۷ هزار و یکصد تومان انجام شده است.
وی با بیان اینکه دو عامل برای جذب گوشت قرمز به تازگی انتخاب شدند، افزود: روز گذشته این دو عامل را برای جذب ۱۰ تن گوشت قرمز معرفی کردیم که توزیع آن زیر نظر یکی از ناظران صنعت و معدن انجام می‌شود.
 علویان با بیان اینکه یک عامل نیز برای دریافت مرغ دولتی معرفی شده افزود: یک عامل را برای عرضه ۲۰ تن شکر با قیمت خرید ۳ هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده ۳ هزار و ۴۰۰ تومان معرفی که به زودی عرضه آن آغاز می‌شود.
وی گفت:  توزیع لاستیک ماشین‌های سبک ۱۵۰ حلقه داشتیم که از این تعداد ۳۰ حلقه را به مسافربرهای پایانه اختصاص دادیم.
علویان دلیل گران فروشی و قیمت بالای گوشت قرمز در شهرستان را صادر کردن دام به خارج از شهرستان عنوان کرد و افزود: باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
 رئیس تعزیرات در مورد شخصی که برای توزیع لاستیک معرفی شده بود گفت
که این شخص به دلیل احتکار محکوم شد و باید در انتخاب عاملین توزیع دقت شود
 رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه تعداد ۱۹۳ پرونده با موضوع تخلفات کالا و خدمات به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی دهدشت وارده شده، گفت: با احتساب پرونده گذشته ۱۹۵ پرونده مختومه شده با ۱۰۱ درصد عملکرد میزان ۸۹۴ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال جریمه رای صادر شده است.
امید صالحی عنوان کرد: در یک ماه گذشته تعداد ۲ پرونده با موضوع تخلفات قاچاق کالا و ارز به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی دهدشت وارده شده و با احتساب پرونده گذشته ۵  پرونده مختومه شده با ۱۲۵ درصد عملکرد میزان ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه رای صادر شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای آبان ماه ۳ پرونده با موضوع تخلفات بهداشت، دارو و درمان به تعزیرات حکومتی دهدشت وارده و تعداد ۳ پرونده مختومه شده با ۱۰۰ درصد عملکرد میزان ۷ میلیون ریال جریمه رای صادر شده است.
به گزارش کبنا از دهدشت، ظهر روز یکشنبه (27 آبان ماه) فرماندار کهگیلویه شخصاً در بازرسی و گشت مشترک تعزیرات حکومتی و صمت کهگیلویه حاضرشد و از تمامی صنوف به ویژه تامین کنندگان سبد مصرفی خانوار از میدان مرکزی دهدشت تا انتهای خیابان شریعتی بازرسی کرد.
در این بازرسی به گفته رئیس تعزیرات حکومتی کلیه صنوف یک سمت خیابان شریعتی که بیش از یک سال بود هیچ گونه بازرسی از آن‌ها صورت نگرفته بود، متخلف شناخته شدند!


کد مطلب: 404740

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/404740/2/خط-نشان-فرماندار-کهگیلویه-علویان-تغییر-ندهی-تغییرت-می-دهم-قیمت-های-سلیقه-ای-بازار-رها-شده-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1