کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

«فرماندار کهگیلویه» به میان عشایر رفت/رنج های عشایر/«اجتهادی» پای کار است

30 مهر 1397 ساعت 11:22

فرماندار کهگیلویه در ادامه بازدیدهای سرزده خود از پروژه های شهرستان،منطقه حفاظت شده خائیز،اینبار نیز به میان عشایر آمد و خود را عشایر زاده خواند وخدمت به عشایر را وظیفه دانست.


فرماندار کهگیلویه در ادامه بازدیدهای سرزده خود از پروژه های شهرستان،منطقه حفاظت شده خائیز،اینبار نیز به میان عشایر آمد و خود را عشایر زاده خواند وخدمت به عشایر را وظیفه دانست.
به گزارش کبنا از دهدشت،مسیر بازدید امروز از عشایر دو بند «بوای» و جاده عشایری «شاش گه» شروع شد،سپس از جاده اصلی عشایر زیر گچ دروازه بازدید کردیم،همچنین دیدار با یک خانواده عشایری خون گرم جهت بررسی مشکلات آن ها پایان بخش سفر امروزمان بود.
فرماندار کهگیلویه در بازدید از جاده عشایری «شاش گه» در گفتگو با کبنا اظهار کرد:جاده عشایری«شاش گه» به طول 8کیلومتر است که سال 90 احداث شد و اکنون کار ترمیم این جاده و نقاط حادثه خیز آن با اعتبار داخلی امور عشایر در حال انجام است.
رئیس امور عشایر کهگیلویه در  بازدید از جاده اصلی عشایر زیرگچ در گفتگو با کبنا اظهار کرد:جاده اصلی عشایر زیر گچ دروازه به طول 10کیلومتر است که به جاده های زیادی منشعب می شود وحدود 100خانوار عشایری،7 ماه از سال را در این منطقه قشلاقی بکر و پرعلف زندگی می کنند.
اجتهادی عنوان کرد:عریض کردن جاده،احداث دیوار ایمنی و ترمیم نقاط حادثه خیز از اقدامات امور عشایر کهگیلویه در خصوص این جاده است.

آب شرب و راه،مشکل عمده عشایر
رئیس امور عشایر کهگیلویه در دیدار با خانوداه عشایری در حضور فرماندار اظهار کرد: وظیفه امور عشایر حمایت از کوچ کنندگان است که به دلیل کمبود بارندگی و گرانی علوفه دام،اولویت اصلی ما سرو سامان دادن به بهسازی جاده های عشایری و تامین آب شرب است اجتهادی با اشاره به اینکه وظیفه ما قدم برداشتن در جهت رفاه عشایر است،گفت:در برخی نقاط سرویس بهداشتی و حمام نصب کردیم،همچنین استفاده از پنل های خورشیدی را داریم که تنها شهرستان در استان هستیم که از پنل های خورشیدی استفاده می کنیم.

نیازمند پشتیبانی هستیم
دختر این خانواده عشایری که فرهنگی بود ضمن خوش آمد گویی به فرماندار، اظهار کرد:طی سال های گذشته شرایط سختی داشتیم ،امکانات خاصی نداشتیم و تصمیم داشتیم پدرمان را از دامداری و زندگی عشایری منصرف کنیم که اجتهادی از عشایر حمایت کرد،مدیون تلاش های ایشان هستیم ولی نیاز به پشتیبانی بیشتری داریم.
فرماندار کهگیلویه نیز که از حضور در میان عشایر ابراز خرسندی می کرد در پاسخ اظهار کرد:خادم ملت هستیم ،وظیفه ما خدمت رسانی به عشایر است و منتی بر گردن کسی نداریم.
عشایر زاده هستم/توجه ویژه به عشایر می کنیم
جعفر نیکبخت عنوان کرد:عشایر زاده هستم لذا مشکلات عشایر را درک می کنم و قطعا توجه ویژه و بیشتری به عشایر می کنیم.
نیکبخت،اجتهادی را فردی پای کار دانست که قدرت چانه زنی در جذب اعتبارات امور عشایر دارد و خطاب به وی گفت:تمامی تلاشت را در رفع مشکلات عشایر به کار بگیر و ما نیز در رفع مشکلات عشایر همراهتان خواهیم بود.
به گزارش کبنا از دهدشت،معاون فرماندار کهگیلویه،رئیس امور عشایر کهگیلویه نیز در این بازدید حضورداشتند.
در پایان دو پنل خورشیدی به این خانواده عشایری نیز اهدا شد.
 


کد مطلب: 403930

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403930/2/فرماندار-کهگیلویه-میان-عشایر-رفت-رنج-های-اجتهادی-پای-کار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1