کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

شرکت 288 دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره خوارزمی

8 تير 1397 ساعت 15:10

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت ۲۸۸ برگزیده در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


هادی زارع پور بابیان اینکه کشف و هدایت استعدادهای بالقوه و بالفعل دانش‌آموزان از اهداف این جشنواره است، اظهار کرد: این جشنواره باهدف ارتقاء دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان درزمینهٔ پژوهش و خلاقیت، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعداد، کسب مهارت و کاربردی کردن دانش و افزایش روحیه کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
زارع پور با اشاره به اینکه این جشنواره به‌منظور تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و ایجاد نشاط در مدرسه برگزار شد، بیان داشت: کسب مهارت و کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت‌های زندگی از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.
وی تصریح کرد: همچنین توجه ویژه به دستاوردهای دانش‌آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های علمی، ارتقا و افزایش روحیه کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری و درعین‌حال تمرین مشارکت در فعالیت‌های گروهی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
زارع پور افزود: ۹۷ هزار و ۶۳۳ نفر رشته در مرحله مدرسه‌ای این جشنواره بیانگر استقبال خوب دانش‌آموزان از این رقابت بزرگ علمی است.
وی تصریح کرد: سال گذشته 6 دانش‌آموز از کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره خوارزمی رتبه‌های اول، دوم و سوم کشور را از آن خود کردند.
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مرحله نخست این جشنواره با رقابت ۳ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز متوسطه اول شهرستان‌ها و مناطق برگزار و برترین‌ها به مرحله استانی راه یافتند.
ایوب رضایی با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، فعالیت آزمایشگاهی، دست سازه، ایفای نقش زبان انگلیسی و بازارچه کار و فناوری برگزار شد، افزود: این جشنواره در ۴ مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره خوارزمی در مدرسه توحید یاسوج برگزار شد که ۱۰ دانش‌آموز برتر معرفی و به مرحله کشوری که مرداد ۹۷ در مشهد مقدس برگزار می‌شود راه خواهند یافت.
بنا بر این گزارش، علی قبادپور، عادل ظفرپور، مهرزاد ایزدپناه و فاطمه حسن‌پور به عنوان اعضای هئیت داوران جشنواره خوارزمی در محور پژوهش معرفی شدند.


کد مطلب: 401113

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/401113/2/شرکت-288-دانش-آموز-کهگیلویه-بویراحمدی-جشنواره-خوارزمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1