تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۰۱۰۳۴
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان باشت مطرح شد

ورزش باشت بیمار است / لزوم هدف‌دهی به برنامه‌های فرهنگی

۰
کبنا ؛نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت برگزار شد+تصاویر
اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
مهدی عسکری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت در این نشست یکی از دغدغه‌های والدبن در این ایام را طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوان اعلام کرد و گفت: تا کنون هیچگونه برنامه ای به صورت مکتوب نداشته‌ایم و در این راستا با حمایت مطلوب فرماندار زمینه برگزاری این جلسه فراهم شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه فعالیت‌های ورزشی در شهرستان باشت ابراز داشت: در مسابقات کشتی استانی در بخش مردان و همچنین در مسابقات مچ اندازی بانوان در استان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
عسکری اشاره ای به فعالیت‌ها و اقدامات در ساماندهی و احداث اماکن ورزشی نیز داشت و ادامه داد: بحث غنی سازی اوقات فراغت نیز یک بخش فرابخشی است و نیازمند تعامل کلیه دستگاه‌های اجرایی و اداری است.
وی همکاری ادارات را در رسیدن به اهداف و پیشبرد اهداف در جهت غنی سازی اوقات فراغت مؤثر دانست.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی باشت نیز در این نشست با تشکر از عسکری در تصدی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان ابراز داشت: از این که در بدو ورود وی برنامه ای برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان برگزار می‌شود جای بسی امیدواری است و همه دستگاه‌ها و ادارات باید با قدرت در این زمینه همکاری نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین ظهرابی تصریح کرد: باید دست به دست هم داده تا بتوان به صورت متمرکز شاهد خروجی مطلوب بود.
وی با بیان اینکه در این برنامه‌های باید در وهله اول پرکردن اوقات فراغت و در وهله دوم خروجی و نتیجه این برنامه‌ها در نظر گرفته شود، افزود: باید در این برنامه‌ها هم به مسائل فرهنگی و دینی و هم به مسائل آموزش، هنر کسب و کار و هنر آموزی توجه شود.
ظهرابی ادامه داد: در بحث هنر آموزی باید برنامه‌هایی پیش بینی شود که در پایان اوقات فراغت یک حرفه یا شغل به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.
وی برنامه‌های فرهنگی با محوریت اداره ارشاد در بحث تربیت گروه‌های نمایشی، سرود و ... مفید دانست و ادامه داد: در بحث کتابخانه‌ها نیز با توجه به پایین بودن سرانه کتابخوانی می‌توان شاهد برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ مصرف و اصلاح الگوی مصرف با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف داشت.
ظهرابی با اشاره اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مساجد شهرستان نقش اداره ورزش و جوانان در تخصیص اماکن ورزشی به اعضای این گروه‌ها را ابرازی مؤثر در جهت تشویق آن‌ها ارزیابی کرد.
وی آمادگی اداره تبلیغات اسلامی را در جهت برگزاری جلسات هفتگی قرآن اعلام کرد و ادامه داد: همچنین از هیئت‌های مذهبی نیز در برگزاری برنامه‌های اوقاف فراغت حمایت کرده و خواهیم کرد.
ظهرابی تخصیص اعتبارات جهت حمایت از این گروه‌ها و سرکشی مسئولین از برنامه‌های در دست اجرای آن‌ها را ابزاری مؤثر در ترغیب آن‌ها در استمرار فعالیت‌های فرهنگی دانست.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان باشت نیز گفت: در این شهرستان 33 کانون فرهنگی و هنری وجود دارد که با اعتباری بالغ بر 12 میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، کلاس‌های قرآن و احکام، سبک زندگی، نقاشی، طراحی و خوشنویسی دایر است.
سعید محمودی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این کلاس‌ها ابراز داشت: با ارسال نامه به آموزش و پرورش و نصب بنر تشکیل کلاس‌ها را اعلام کرده‌ایم اما متأسفانه استقبال مناسبی از این کلاس‌ها صورت نگرفته است.
وی آمادگی این اداره در جهت برگزاری کلاس‌های مجری گری و تربیت مجری اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها را می‌توان در قالب طرح اوقات فراغت انجام داد.
شریعت کارشناس امور ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان به ریاست فرماندار و اعضای ان رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و در استان به ریاست استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و اداره ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیر جلسه در این نشست حضور دارد.
وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد، افزود: ادارات مختلف از جمله شبکه بهداشت و درمان در زمینه بحث‌های حمایتی تحکیم خانواده از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حین و بعد از ازدواج، سالن ارشاد در زمینه همکاری در برگزاری کلاس‌های مختلف با در اختیارگذاشتن سالن همکاری نمایند.
حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد با همکاری عوامل در سطح استان و شهرستان راهکارهایی برای پرکردن اوقات فراغت انجام شود و نیازمند برنامه ریزی است.
وی خواستار نهادینه شدن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و ورزشی از طریق برنامه ریزی مدون و اصولی شد.
حسینی با بیان اینکه در گذشته کارها ناقص و منسجم نبود ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همدلی میان ادارات و دستگاه‌های اجرایی موجب هدف دهی به برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوان شود.
وی از بین رفتن صله رحم و کم تحرکی را از آسیب‌های جدی در بین نسل جدید به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در جهت غنی سازی اوقات فراغت برشمرد.
حسینی خواستار برنامه ریزی اصولی بر روی ذائقه جوانان و نوجوان در موضوع اوقات فراغت شد و ادامه داد: زیرساخت‌ها مطلوب است اما نحوه استفاده از این زیرساخت‌ها مطلوب نیست.
وی برگزاری مسابقات بومی و محلی در روستاها، ورزش‌های سنتی و ... را از برنامه‌های مفید در جهت پرکردن اوقات فراغت اعلام کرد.
لطف الله موسوی شهردار باشت نیز در این نشست با اعلام آمادگی دستگاه متبوع در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت، ابراز داشت: ورزش شهرستان باشت بیمار است و ما نیز به نوبه خود با هم همکاری و تعامل داریم.
وی از کارشناس امور ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا بودجه فعالیت‌های ورزشی جهت اجرای برنامه‌های مطلوب به موقع به اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت تزریق شود.
سید اصغر مرعشی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت نیز ضمن تشکر از حسینی فرماندار باشت برنامه‌های کتابخانه را برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی، برگزاری جشنواره نقاشی و برگزاری و نشست‌های کتابخوانی تخصصی در رابطه با منابع مرتبط با سیره و کرامات و زندگینامه امام رضا علیه السلام برشمرد.
مرعشی از مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان که نسبت به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت نگاه ویژه دارند تقدیر و تشکر نمود.
-------------------------------------
خبر: فتح الله پوران‌پور
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1