کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حادثه تلخ کارکنان گچساران؛ هشدار به مسئولین، مردم و رسانه ها

25 فروردين 1394 ساعت 6:59


Animal-Rights-Watch-ARW-2428پسر جوانی در گچساران پس از کشتن دختر مورد علاقه‌اش و به رگبار بستن خانواده دختر، به زندگی خود نیز پایان داد.
پسر جوانی که از دختر مورد علاقه‌اش جواب منفی شنیده بود در اقدامی جنون‌آمیز به درب منزل داماد این دختر مراجعه و خواهان دیدن دختر مورد نظر گردید.
براساس این گزارش پس از اصرار این جوان علاوه بر دختر جوان خواهر و خواهر دامادشان بهمراه وی به درب منزل آمده تا شاهد ملاقات لحظه ای این دو باشند.
جوان نگون بخت دست به اسلحه کلاشنیکوف برده و با شلیک گلوله‌های گرم پاسخ داد تا علاوه بر کشتن دختر مورد علاقه اش و خواهر او، بقیه را نیز به گلوله ببندد.
هم‌چنین این جوان آخرین گلوله را برای گرفتن جان خود شلیک نمود.
آخرین خبرها حاکیست یک نفر مصدوم این حادثه که از بستگان مقتوله هاست به بیمارستان دولتی شهید رجایی گچساران انتقال داده شد و وضعیت جسمانی وی امیدوار کننده گزارش شده است.
این حادثه ساعت حدوداً ۲۱:۳۰ ا شب گذشته در کوچه ۲۰ شمالی کارکنان شهر دوگنبدان بوقوع پیوست.
توضیح کبنانیوز؛
در رابطه با این خبر نکاتی را به مسئولین، مردم و رسانه ها یادآور می‌شویم؛
۱- مسئولین؛ همزمانی اتفاق اخیر با حادثه‌ای نسبتا مشابه در هفته‌های پیشین شاید کمی مسئولین را به عجله با واکنش غیرمنطقی دعوت کند.
عدم تاثیرپذیری از شرایط جامعه و التهاب موجود اولین نکته‌ای است که به مدیران قضائی و امنیتی یادآوری می‌شود. فشار افکار عمومی اگر چه خوب است ولی نباید مسئولان بویژه مدیران امنیتی را زا اتخاذ تصمیمات منطقی و مناسب دور کند.
روند تهیه اسلحه، زمان شکل گیری فکر قتل، برخورد جدی با فروشندگان اسلحه که این روزها در مراسمات عروسی، تولد و این روزها سیزده بدر در کوچه و بازار یافت می‌شود، مهم ترین خواسته مردم از مسئولین است.
متاسفانه مسئولین گچساران در اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح موفق عمل نکردند و در دقت در انتخاب رسانه‌ها و نوع مصاحبه و ارائه اخباری بر حسب رعایت جزئیات، مدیران گچساران نمره منفی می‌گیرند.
۲- رسانه‌ها؛ کبنانیوز از اولین دقایق به کسب خبر در این زمینه پرداخت ولی با علم به حساسیت موضوع و التهابات موجود به کسب خبر از مورد وثوق‌ترین منابع خبر پرداخت. انتشار خبری با این اهمیت و فراگیری اجتماعی بایستی در فضائی مناسب و لحاظ همه جوانب امنیتی و اجتماعی باشد. اینکه به صرف تماسی خبری امنیتی روی خروجی قرار بگیرد نه مناسب اعتبار رسانه است و نه جوانب اجتماعی در آن لحاظ شده است.
۳- مردم؛ عده‌ای ممکن است سعی کنند فضای استان بویژه گچساران را ناامن جلوه دهند. به مردم یادآور می‌شود با این فضا همراهی نکنند.
علیرغم مشکلات امنیتی و اجتماعی، گچساران نسبت به اکثر شهرهای با ترکیب جمعیتی و فرهنگی مشابه، از شاخص های امنیتی مناسب برخوردار است ولی بایستی این گونه مسائل برای مردم و جوانان همچنان قبیح بماند.
با صحبت درباره پلشتی‌های اتفاق کوچه ۲۰ شمالی کارکنان، برای همیشه باید جلوی چنین مقاصدی گرفته شود.
همه ما از نظر روانی پتانسیل تبدیل به قاتل را داریم و این اتفاقات برای همه ما ممکن است بیفتد. به خود غره نشویم و از حوادث اخیر درس بگیریم.


کد مطلب: 99417

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/99417/حادثه-تلخ-کارکنان-گچساران-هشدار-مسئولین-مردم-رسانه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1