کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یاسوج در چمبره زباله‌ها

10 فروردين 1394 ساعت 14:03




زیباترین منطقه جنگلی یاسوج این روزها زشت‌ترین چهره به خود گرفته به طوری که تقارن طبیعت و زباله منظره‌ای زشت در این منطقه ایجاد کرده است.


این بی‌سلیقگی مربوط به امروز و دیروز نبوده بلکه از هنگامی که سنگ بنای این استان گذاشته شده و افراد زیادی بر مسندها تکیه داده‌اند این بی‌توجهی همواره وجود داشته است.

بی‌ترید مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها از طریق صنعت گردشگری محقق می‌شود اما با وجود چنین وضعیتی که مدیران بیشتر به صندلی‌های خود چسبیده‌اند تا به فکر توسعه باشند راه همچنان پر سنگلاخ خواهد بود.

اگر بستر توسعه گردشگری را منابع طبیعی و محیط زیست استان بدانیم در هر دو زمینه یعنی حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وضعیت خوبی در استان دیده نمی‌شود.

تا هنگامی که مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقل عمل نکنند و دیگران برای آن‌ها خط مشی ترسیم می‌کنند وضعیت کنونی همچنان تا سال‌های سال پابرجا خواهد بود.

وقتی در ورودی شهر یاسوج در جاده قدیمی یاسوج به شیراز که همگان به زیبایی آن در پایتخت طبیعت ایران اذعان دارند و آن را عروس طبیعت یاسوج نامیده‌اند جولان زباله‌ها را می‌بینیم و هیچ مسئولی به فکر سالم‌سازی و پاکسازی منطقه از زباله‌ها نیست نباید انتظاری بیشتر از مسئولان برای رشد صنعت گردشگری در سایر نقاط استان داشت.

خوب است که مسئولان خودشان نمی‌خواهند با دستان مبارک زباله جمع‌آوری کنند که اگر این گونه بود اکنون پایتخت طبیعت ایران شهر زباله‌ها نام گرفته بود.

مسئولانی که در ورودی شهر یاسوج اقدام به رفع این مناظر زشت و مشمئز کننده نمی‌کنند بی‌شک در لوداب و مارگون و سی‌سخت و دورترین و بکرترین نقاط استان که ظرفیت بالای گردشگری دارند اقدام به توسعه صنعت گردشگری نخواهند کرد.



 
---------------------------
گزارش: بهنیازاده-فارس
--------------------------


کد مطلب: 97454

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/97454/یاسوج-چمبره-زباله-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1