کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز موج تغییرات در نفت گچساران؟!

28 اسفند 1393 ساعت 0:08


بهنام عکاشهmohammadi
نفت روزهای آرامی را تجربه می کند.
شاید این طبیعی باشد و شاید هم مرهون رفتار مدیرعامل جدید این دستگاه عظیم اداری باشد که منتظر تغییراتی تاریخی و ناگزیر در خود می باشد.
از پیشینه امین محمدی اطلاع چندانی در دست نیست و هنوز کسی نمی داند چه واکنشی در برابر فشارها نشان خواهد داد ولی در همین مدت کوتاه(طبق قرائن و شنیده ها) مدیری صبور، اخلاق محور، دارای قابلیت تطبیق، کمی سنتی، دارای تفکرات نفتی و فنی نشان داده است.
او احتمالا در این مدت برای شناخت مجموعه نفت گچساران وقت کافی داشته است و به تناقضات موجود در آن پی برده است.
وافع این است که بدنه پرسنلی و خانوادگی نفت مانند نفت کشور، اصلاح طلب و از هواداران مجموعه حاکم بر گچساران می باشد ولی قدرت واقعی در دست اصولگرایان بوده و تصمیم گیرندگان سیاسی نفت دارای تفکرات سیاسی سنتی می باشند.
این تناقضات کمی اوضاع را برای امین محمدی سخت کرده است و فشارها از همه سو به وی وارد می شود و قابل درک است که وی نتواند به همه خواسته ها تن دهد.
از طرفی تیم تاجگردون در نفت به افزایش فشار روی آورده است و در صدد ایجاد یک سامانه جدید در نفت می باشد و این برای جریان تازه به قدرت رسیده در نفت کاملا قابل درک می باشد.
از سوی دیگر مجموعه قدرتمند سنتی در نفت که حول محور بچه های جنوب می چرخد مقاومت زیادی در برابر تغییرات از خود نشان می دهد و از قضا محمدی خود با این جریان ارتباطات قدیمی دارد.
این جریان قوی که ریشه های آن به بالاترین وزنه ها در وزارت نفت و مناطق نفتخیز جنوب می رسد فعلا واکنش چندانی به این موضوع نشان نداده است و همچنان منتظر اولین تصمیمات محمدی می باشد تا موضع خود را روشن کند.
محمدی حالا گزینه های فراوانی را پیش روی دارد.
او می داند که مقاومت در برابر جریان اجتماعی سیاسی حاکم بر گچساران و البته کشور کمی سخت و تا حدودی غیرمنطقی به نظر می رسد و  این را نیز می داند که عقبه نفتی مدیران کنونی در نفت گچساران غیرقابل انکار بوده و می تواند فشارها را به وی به نقطه خطرناک برساند.
او با صبوری در حال رایزنی با همه جریانات و روسای خود می باشد و احتمالا در روزهای پایانی سال و ابتدای سال نو، تصمیمات نهائی را خواهد گرفت و خود را از مانع مین آفیس تعطیل و رسانه های نیمه تعطیل در ایام نوروز عبور می دهد.
تقریبا همه با لیست ها و گزینه های موجود آشنائی داشته و به تجزیه و تحلیل آن پرداخته اند. لیست جریان اصلاح طلب اگرچه حزبی و تا حدودی خودخواهانه تفسیر شذه است ولی مقاومت های جریان سنتی در برابر تغییرات نیز کمی غیرمنصفانه به نظر می رسد.
محمدی می تواند با همفکری به ایجاد توازن که نیاز مبرم نفت گچساران است کمک نماید. قبلا نیز پیشنهاد داده ام که او می تواند با تغییرات مقطعی، بدون جنجال و مبتنی بر لحاظ موقعیت های اجتماعی و کارشناسی همه جناح های موجود در نفت را راضی نگه دارد.
بهبهانی ها به حفظ سنت ها و محافظه کاری معروفند. امین محمدی ولی تحت فشار است این دیدگاه را درباره همشهریانش از بین ببرد.


کد مطلب: 95676

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/95676/آغاز-موج-تغییرات-نفت-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1