کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خوان‌پایه: مردم به رسانه‌ها مراجعه نکنند

6 اسفند 1393 ساعت 13:34


افزایش بیش از۲۰درصدی نرخ کرایه تاکسی های برون شهری و اطلاع رسانی ضعیف متولیان امر موجب بروز مشکلات و گلایه مندی مردم و مسافران در ترمینال مسافربری یاسوج شده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، شهروندان و مسافران از اینکه تاکنون مجریان و متولیان امور حمل و نقل و انجمن ها و شرکت های صنفی مسافربری در این زمینه اطلاع رسانی شفاف نکرده اند معترض هستند.
یکی از مسافران ترمینال مسافربری برون شهری یاسوج می گوید: به طور معمول افزایش نرخ کرایه های تاکسی بر اساس روال سال های گذشته از تاریخ ۱۵ اسفند اعمال می شد.
حسین خدومی اظهار کرد: اکنون رانندگان مدعی هستند که این نرخ کرایه از امروز هم قابل اعمال و اجرایی است.
چرا افزایش نرخ کرایه‌ها از قبل اطلاع رسانی نشد
یکی دیگر از شهروندان از افزایش نرخ کرایه تاکسی های برون شهری در این موقع از سال ابراز گلایه کرد و افزود: اگر قرار بود نرخی تغییر کند باید از قبل اطلاع رسانی می شد.
صفدر یاوری اظهار کرد: بدون شک افزایش نرخ کرایه ها در روزهای آغازین ماه پایانی سال و ادعای آنکه این افزایش مربوط به ۲۰درصد افزایش نرخ کرایه در طول سالجاری بوده است به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.
وی ابراز داشت: این اقدام اداره کل حمل ونقل پایانه ها در روزهای گذشته تاکنون موجب ایجاد نارضایتی بین مردم و در نهایت بروز کشمکش بین مسافران و رانندگان شده است.
یکی دیگر ازمسافران به ایرنا گفت: اگر قرار است نرخ کرایه ها تغیر کند باید قبل از آن اطلاع رسانی دقیقی انجام می شد و حداقل با نصب بنر و تابلویی نرخ کرایه ها را اعلام می کردند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: اعمال نرخ افزایش کرایه تاکسی های برون شهری از یک اسفند امسال قانونی است.
علی خوان پایه میزان افزایش نرخ کرایه های تاکسی برون شهری را حدود ۲۰درصد اعلام کرد.
وی افزود: این افزایش نرخ کرایه ها به صورت دست و پا شکسته در برخی ترمینال ها اجرایی شده و برخی رانندگان و ترمینال ها نیز هنوز این افزایش را اعمال نکرده اند.
خوان پایه گفت: قرار است ظرف روزهای آینده این نرخ ۲۰درصد را به مردم اطلاع رسانی کنیم و در صورت امکان این افزایش ها را نیز به صورت بنر در ترمینال ها نصب خواهیم کرد.
وی در عین حال یادآور شد: هریک از مردم و شهروندان باید در خصوص اطلاع از وضعیت نرخ کرایه ها به صورت مستقیم به اداره کل حمل و نقل و پایه های استان مراجعه کنند.
مردم و شهروندان به رسانه‌ها مراجعه نکنند
خوان پایه با بیان اینکه این افزایش نرخ کرایه قانونی است،گفت: مردم برای بیان مشکلات به جای مراجعه و تماس با رسانه ها به خود این اداره کل مراجعه کنند.
taksi


کد مطلب: 91904

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/91904/خوان-پایه-مردم-رسانه-ها-مراجعه-نکنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1