کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همین که گفتم!/ چگونه جرأت کرده‌اید به بخشدار زنگ بزنید؟!

29 بهمن 1393 ساعت 2:18


بنام_عظیم۷
 عظیم بنام*
در شروع ماجرا، جلسه شورای اداری چاروسا به ریاست سید رضا غلامی، بخشدار این منطقه تشکیل جلسه می‌دهد و مقرر می‌شود یک دوره مسابقات فوتسال به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار شود. تیم دهیاران هم یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بود که در طول مسابقات یکی از بازیکنان آنها کارت قرمز دریافت می‌کند و از بازی بعد محروم می‌شود.
تا این جای داستان هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است! اما در ادامه، برخی از شنیده‌ها حکایت از آن داشت که بازیکنان تیم دهیاری از بخشدار می‌خواهند که مداخله کند و کارت قرمز بازیکن این تیم را لحاظ نکنند! بلافاصله افراد مختلفی به نقل از بخشدار، از مسئول برگزاری مسابقات می‌خواهند که کارت قرمز را ببخشند. این خواسته که با فشار آنها همراه بود با مقاومت مسئول برگزاری مواجه می‌شود و این واکنش، برخی را به شدت عصبانی می‌کند. ساعاتی بعد، بنا به دلیل نامعلوم، دستور لغو بازی‌های روز ۲۱ بهمن از سوی وی صادر و مراسم ۲۲ بهمن، بهانه‌ی این اقدام اعلام می‌شود. این در حالی بود که تیم‌های حاضر در این مرحله با تحمل هزینه‌های متعدد به محل برگزاری مسابقه آمدند و از این بی‌برنامگی کلافه شده بودند.
وقتی مسئول برگزاری مسابقات با جناب بخشدار تماس می‌گیرد و علت را جویا می‌شود، با واکنش عجیب و غریب این مسئول مواجه می‌شود. ابتدا وی قدرت خود را به رخ برگزارکنندگان مسابقات می‌کشد و در ادامه با پرخاش خطاب به مسئول برگزاری مسابقات می‌گوید: «اصلاً شما چگونه جرأت کرده‌اید به بخشدار منطقه زنگ بزنید؟ همین که گفتم!». سپس در کمال بی‌احترامی، تلفن را به روی مسئول برگزاری قطع می‌کند و تیم‌ها مجبور به ترک محل مسابقات می‌شوند! این کم‌تحملی و رفتار بخشدار، برخی شائبه‌های درست یا نادرست ورزشکاران را پیرامون تأثیر «کارت قرمز»ِ بحث‌برانگیز به بازیکن تیم دهیاری، تقویت کرد.
اقدام عجیب‌تر جناب بخشدار جایی بود که در شرایطی که جام ویژه‌ی‌کارمندان بود، افرادی غیرکارمند، نزد او می‌رفتند و ایشان نیز نامه می‌دادند که به آن شخص اجازه‌ی بازی‌کردن داده شود!
 
حال پرسش‌های قابل تأملی از سوی مردم منطقه مطرح است:
آیا این شیوه‌ی برخورد آقای بخشدار و بر‌هم‌زدن نظم مسابقاتی که به جهت تکریم دهه فجر برگزار شده بود بی‌حرمتی به همین ایام محسوب نمی‌شود؟
آیا جناب بخشدار نمی‌دانستند ۲۲ بهمن بعد از ۲۱ بهمن است و زودتر اقدام به لغو مسابقات می‌کردند؟
آیا این اقدام شتاب‌زده‌ی بخشدار، شائبه‌ی حمایت از تیم دهیاران به‌عنوان ریشه‌ی اصلی این اقدام بخشدار را تقویت نمی‌کند؟
آیا قدرت‌طلبی و نمایش قدرت آقای بخشدار در منطقه محرومی چون چاروسا، تناسبی با الگوهای عملی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد؟
آیا بهتر نبود بخشدار چاروسا به جای این برخورد جانبدارانه و خودخواهانه، با حضور در محل مسابقات و عذرخواهی از بی‌برنامگی به‌وجود آمده، حرمت ۲۲ بهمن را نگه می‌داشت؟
اگر دستور تعطیلی این مسابقات به بهانه‌ی امنیت یا مصلحتی دیگر صورت گرفته است، آیا تصمیم سلیقه‌ای نامه‌نگاری برای افرادی خاص و غیرکارمند –در حالیکه از نام این مسابقات آشکار است که فقط کارمندان اجازه‌ی حضور داشتند- خود مصداق قانون‌شکنی و ایحاد فضای نارضایتی و اعتراض آن هم از سوی رئیس شورای اداری منطقه محسوب نمی‌شود؟
به‌هرحال بخشدار منطقه باید خود اولین کسی باشد که در مقابل قانون و نظم سر تعظیم فرود آورد و در جهت ایجاد نظم و نهادینه‌شدن قانون اقتدار داشته باشد اما به نظر می‌رسد آقای غلامی این مسیر را اشتباهی می‌رود و در جهت احساسات و تمایلات شخصی خود گام بر می‌دارد. موضوعی که قطعاً با واکنش مردم فهیم چاروسا مواجه خواهد شد.
 
 

* کارشناس تربیت بدنی و مسئول برگزاری مسابقات
 


کد مطلب: 90481

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/90481/همین-گفتم-چگونه-جرأت-کرده-اید-بخشدار-زنگ-بزنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1