کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تندروها به اصلاحات ضربه زدند+ گزارش تصویری

18 دی 1393 ساعت 0:04


 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبی با تندوری مخالف دارد و اصلاح‌طلبان دنبال انقلابی دیگر نیستند بلکه خواهان تقویت نظام هستند.
به گزارش کبنانیوز از دهدشت، همایش تنفس در هوای معتدل در شهر دهدشت با حضور فرماندار کهگیلویه، داریوش قنبری نماینده سابق مجلس و جمع زیادی از اصلاح‌طلبان این شهرستان برگزار شد.
گفتمان اعتدال فضای امنیتی جامعه را تلطیف کرد
در این همایش داریوش قنبری نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با اشاره گفتمان سیاسی دولت یازدهم، اظهار کرد: تفکر اعتدالی دولت روحانی تنش‌ها را کمتر کرده است و فضای امنیتی و سیاسی که در دولت احمدی‌نژاد بوجود آمده بود، تلطیف شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصولگرایان افراطی فاتحه جریان اصلاح‌طلبی را خوانده بودند، افزود: انتخاب مردم در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری فضای امنیتی را از بین برد، در فضای احمدی‌نژاد حتی اصولگرایان نمی‌توانستند فعالیت کنند.
 سیاست خارجی دولت یازدهم تنش ها را کاهش داد
قنبری گفت: برخلاف دولت احمدی‌نژاد که قطعنامه‌های شورای امنیت را به تمسخر گرفته بود، سیاست خارجی دولت تدبیر و امید تنش‌ها را به حداقل رساند.
وی به موضوع اقتصاد گریزی زد و بیان کرد: در دولت خاتمی  چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کردیم که دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه صادرات داشتیم در اواخر دوران احمدی‌نژاد این میزان به ۶۰۰ هزار بشکه تنزل پیدا کرد و پول همین ۶۰۰ هزار بشکه نفت را به دلیل تحریم‌های مالی و بانکی پرداخت نمی‌کردند و آقای احمدی‌نژاد در توصیف این وضعیت می‌گفت در عوض فروش نفت به کشور چین آنها چوب بستنی به ما می‌فروخت که این مسئله ناشی از سیاست خارجی غلط احمدی‌نژاد بود.
قنبری ادامه داد: تورم به ۴۰ درصد رسیده بود که امسال دولت آقای روحانی به خوبی آن را کنترل کرد و هم‌‌اکنون تورم به ۲۰ درصد رسیده و نرخ رشد اقتصادی ۴ درصد است.
نماینده سابق مجلس هشتم به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: میزان رأی تندورها همانی بود که به صندوق سعید جلیلی ریخته شد و اگر جلیلی انتخاب می‌شد دلار از شش هزار تومان هم می‌گذشت.
نیروهای که خجالت می‌کشند از دولت حمایت کنند
قنبری استفاده دولت آقای روحانی از نیروهای مخالف دولت را از نقاط ضعف این دولت دانست و افزود: استفاده از نیروهای که گرایش فکریشان مخالف دولت است از ضعف‌های دولت یازدهم است این نیروها حتی از بیان اینکه مطرح کنند، تفکرشان به دولت روحانی نزدیک است، خجالت می‌کشند.
وی گفت: باید دولت روحانی چاره و تدبیری برای کنار گذاشتن آنها بیندیشد.
رفتار هاشمی اعتدال گونه است
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه تشکل‌های مردمی اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت تشکل‌های مردمی و NGO ها به توسعه جدی جامعه کمک خواهد کرد.
به گزارش کبنا، داریوش قنبری در ادامه به تعریف واژه‌های اعتدال و توسعه پرداخت و منش و رفتار هاشمی‌رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را روش میانه‌روی و اعتدالی دانست و گفت: در دوران ریاست جمهوری هاشمی‌‌رفسنجانی کشور بر پایه اعتدال اداره می‌شد و افراطی‌گری در دوران احمدی‌نژاد جامعه را به سمت اعتدال سوق داد.
وی با بیان اینکه گفتمان اصلاحات با اعتدال همخوانی و گرایش دارد، افزود: آقای روحانی از معتدلین هر دو طیف سیاسی کشور استفاده می‌کند.
تندورها طرح عبور از خاتمی را مطرح کردند
این فعال سیاسی یادآور شد: طرح عبور از خاتمی را اصلاح‌طلبان تندورها مطرح کردند و آنها ضربات زیادی بر پیکره اصلاحات وارد کردند و رفتار آنها با اصلاح‌طلبی سازگاری نداشت.
قنبری با بیان اینکه در مقابل افراطی‌گری اصلاح‎طلبان، جبهه پایداری شکل گرفت که در نهایت احمدی‌نژاد را رئیس جمهور کردند و آنها افراطی‌های اصولگریان هستند و در جامعه امروز مردم آنها را طالبان و داعش‌های شیعه می‌دانند.
به گزارش کبنانیوز از دهدشت، فرماندار کهگیلویه در این همایش به جایگاه و ویژگی‌های اعتدال اشاره کرد و گفت: گفتمان اعتدال بهترین نسخه برای درمان بحران‌های درونی و بیرونی جامعه است.
DHDASHT (1) DHDASHT (2) DHDASHT (3) DHDASHT (4) DHDASHT (5) DHDASHT (6) DHDASHT (7) DHDASHT (8) DHDASHT (9)
انتهای پیام/


کد مطلب: 82597

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/82597/تندروها-اصلاحات-ضربه-زدند-گزارش-تصویری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1