کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سال‌های بی‌سرانجام کارخانه سیمان گچساران

8 آذر 1393 ساعت 11:35


شش سال انتظار بی سرانجام مردم گچساران برای شروع عملیات ساخت کارخانه سیمان این شهرستان وعده ساخت این کارخانه که می تواند در اشتغالزایی جوانان منطقه نقش داشته باشد را در حد یک رویا باقی گذاشته است.
در حالی که طرح احداث کارخانه سیمان سفید گچساران از سال ها پیش تصویب شد هنوز مردم این شهرستان در انتظار آغاز عملیات اجرایی این طرح هستند که لزوم توجه به شتاب بخشی این طرح ضروری است.
اگر چه شماری از جوانان جویای کار گچسارانی با تصویب طرح سیمان این شهرستان با اشتغالزایی ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم امیدوار به اشتغال در این طرح بودند، ولی این وعده در حد یک رویا باقی ماند.
از سویی دیگر به اعتقاد بسیاری از کارشناسان احداث این کارخانه می تواند راهکاری گره گشایی برای تامین سیمان مورد نیاز پروژه های ساخت و ساز گچساران باشد.
عضو نظام مهندسی ساختمان گچساران گفت: سیمان سفید در نمای ساختمان و سقف سرویس بهداشتی و آشپزخانه کاربرد دارد و اینک این مصالح ساختمانی متولیان این امر برای تامین این ابزار به شهرستان های استان خوزستان سفر می کنند.
«حسین احمدی» افزود: این امر افزون بر افزایش هزینه مصالح ساختمانی با هزینه کرایه حمل بالا از خوزستان تامین می شود.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احداث کارخانه گچساران در سال ۸۷ از سوی هیات دولت تصویب شده است.
«داریوش دیودیده » افزود: این طرح قرار است در ۱۵ کیلومتری شهر دوگنبدان در مسیر جاده گچساران به شیراز احداث می شود.
وی گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار داخلی و ۲۵ میلیون یورو از منابع ارزی اعتبار اولیه برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.
دیودیده تصریح کرد: تاکنون بخشی از تاسیسات زیرساختی آب، برق ،گاز و تسطیح زمین این طرح اجرا شده است.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولویت دولت تدبیر و امید برای تکمیل طرح های اشتغالزا و تولیدی گفت: مسوولان استانی و شهرستانی در حال پیگیری برای شتاب بخشی به اجرای طرح کارخانه سیمان گچساران هستند.
دیودیده خاطرنشان کرد که با تکمیل طرح احداث کارخانه سیمان سفید گچساران افزون بر ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی سالانه ۳۰۰ هزار تن سیمان سفید تولید می شود./ایرنا


کد مطلب: 75658

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/75658/سال-های-بی-سرانجام-کارخانه-سیمان-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1