کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرداخت نامنظم حقوق پرستاران بیمارستان شهید رجایی

27 مهر 1393 ساعت 15:33


parastar
پرداخت نامنظم حقوق و کارانه پرستاران بیمارستان شهید رجایی گچساران به اضافه بی‌عدالتی کلی که در نظام پرداخت‌ها وجود دارد، از مشکلات این قشر همیشه بیدار جامعه است.
طرح جدید "تحول نظام سلامت" چندی است که با ابلاغ سیاست‌های آن به مرحله اجرا درآمده است. طرحی که به گفته وزیر بهداشت گره‌ زیادی از مشکلات اقتصادی مردم در مواجهه با هزینه‌های بالای درمان گشوده است. این موضوع در صحبت‌های رئیس‌جمهور محترم در گفت‌وگو با شبکه اول سیما به صورت پر‌رنگ بیان شد.
با اینکه کارها در حوزه سلامت با دقت و جدیت در حال پیگیری و انجام است اما در بخش اجرای نظام سلامت به نظر نمی‌رسد دولت محترم برنامه مدونی برای نظام پرداخت جهت پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نداشته باشد.
با این توضیح، کادر بیمارستان‌ها به خصوص پرستاران، در این طرح از نظر نحوه پرداخت مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند یا حداقل در برخی شهرستان‌ها این‌گونه است.
آن‌گونه که شنیده شده در بیمارستان شهید رجایی شهر گچساران کارانه پرسنل با تاخیر سه تا چهار ماهه پرداخت می‌شود. این در حالی است که برخی از پرسنل که در حال گذراندن طرح خود هستند نیز سه یا چهار ماه یک بار حقوق دریافت می‌کنند. به اضافه اینکه در این پرداخت‌ها کارانه پزشکان دو برابر افزایش یافته اما مبلغ ناچیزی به کارانه پرستاران و دیگر پرسنل اضافه شده است.
این نگرش و برخود دوگانه با افرادی که در حوزه سلامت جامعه درگیر مشکلات عدیده‌ای از جمله شیفت‌های کاری سنگین و فشرده هستند و در معرض انواع بیماری‌های عفونی و پر خطر و... قرار دارند زیبنده یک نظام سلامت سالم و پویا نیست. به نظر می‌رسد لازم است مسئولان ذی‌ربط، اهتمام بیشتری به معیشت همه پرسنل و عوامل درگیر در این طرح داشته باشند.
در هنگام تنظیم این یادداشت تماسی با مسئولان بیمارستان شهید رجایی گچساران برقرار کردیم که قول پرداخت کارانه‌های سال ۹۲ تا چند روز آینده داده شد. در خصوص مشکلات حقوق پرسنلی گه طرح خود را می‌گذرانند هم این قول داده شد که از محل ردیف‌های دیگر، حقوق را به گونه‌ای جلو بیندازند که تنها دو ماه معوقه وجود داشته باشد.
قابل توجه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اینکه به دلیل مشقات شغل پرستاری و اوضاع اقتصادی که همه با آن آشنایی داریم، بهتر است کمی هم به فکر شب‌زنده‌داران همیشه مهربان در هنگامه دردها و بیماری‌ها باشیم./فارس


کد مطلب: 69098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/69098/پرداخت-نامنظم-حقوق-پرستاران-بیمارستان-شهید-رجایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1