کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کوتاهی مسئولان در آبشار یاسوج

16 شهريور 1393 ساعت 1:43


استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های مستعد در حوزه گردشگری است که متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان در جذب گردشگر، زیرساخت‌های لازم به لحاظ امکانات بهداشتی، رفاهی و فرهنگی در اماکن گردشگری این استان فراهم نشده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صنعت گردشگری از پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است و از همین راه درآمدهای زیادی نصیب جوامع مختلف می‌شود، استان کهگیلویه و بویراحمد بواسطه نعمت‌های خدادادی و طبیعی به یکی از استان‌های مستعد در حوزه گردشگری شناخته است و از این رو گردشگری می‌تواند به عنوان مولفه مهمی در رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد از این لحاظ که همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم را در این حوزه به صورت طبیعی و خدادادی دارد، نقش بسزایی ایفا کند.
در دنیای امروزی اکثر کشورها بخش اعظمی از درآمد ارزی خود را از طریق گردشگری به دست می‌آورند، اما سئوال اینجاست که چرا با وجود ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری، آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت و پتانسیل برای توسعه شهرهای استان استفاده نکردیم، البته پاسخ به این سئوال نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتری دارد، گرچه بخشی از این ضعف مربوط به نحوه برنامه‌ریزی و مدیریت‌ مدیران بر می‌گردد.
شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شرایط جغرافیایی، آب و هوای مناسب و سالم، مکان‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیر جایگاه ویژه‌ای در این حوزه دارد، هر ساله و بطور ویژه در برخی از ایام همانند نوروز، تعطیلات تابستانه و اعیاد مختلف، خیل عظیمی از مسافران در مناطق طبیعی و مکان‌های گردشگری این شهر جا می‌گیرند.
با ورود گردشگر به تدریج نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها از جمله اقامت‌های مناسب، افزایش امکانات، تأسیسات و سایر فعالیت‌های مربوطه برای توسعه صنعت گردشگری لازم و ضروری است. زیباسازی، تمیز نگه‌داشتن مکان‌های گردشگری، فراهم کردن امکانات بهداشتی و اولیه در اماکن تفریحی در جذب گردشگر و افزایش روزافزون آن بسیار تاثیرگذار است.
متأسفانه گاهاً مشاهده می‌شود که در حفظ و نگهداری از مکان‌‌های گردشگری دقت چندانی نمی‌شود و از آنها به نحوه مطلوب استفاده نمی‌گردد.
علاوه بر مقوله تمیز نگه‌داشتن و زیباسازی مکان‌های گردشگری، فرهنگ‌سازی در نحوه ورود، حضور و خروج از این مکان‌ها به اندازه کافی صورت نگرفته و هر روز شاهد ریختن زباله در سطح وسیعی در این مکان‌ها هستیم که این مسئله چهره زشتی از مکان‌های گردشگری مرکز پایتخت ایران نشان می‌دهد و شاید منجر به کاهش رغبت در مسافران و گردشگران برای حضور دوباره در شهرهایمان را داشته باشد.
در نتیجه ورود یک گردشگر به این استان چهارفصل به منزله ایجاد شغل و رونق اقتصادی در شهر و دیارمان است بنابراین لازم است همگی در حفظ نظافت شهر بویژه مکان‌های تفریحی، گردشگری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش نمائیم.
تصاویری از آبشار یاسوج( ریختن زباله در این مکان گردشگری)
abshar (2) abshar (1)
عکس: ابوالحسن غلامی
انتهای پیام/کمایی


کد مطلب: 62472

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/62472/کوتاهی-مسئولان-آبشار-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1