تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۹۱۴۷۶
در راستای تأکید رئیس جمهور بر رفتار با مردم بر اساس عدالت و انصاف؛

آقای استاندار اسامی قبول‌شدگان طرح شهید زین‌الدین را به‌طور شفاف برای مردم منتشر کنید

۱۵
۱
آقای استاندار اسامی قبول‌شدگان طرح شهید زین‌الدین را به‌طور شفاف برای مردم منتشر کنید
کبنا ؛طرح شهید زین‌الدین یکی از پرحاشیه‌ترین طرح‌های استخدامی در کهگیلویه و بویراحمد است که هر بار زوایای تازه‌ای از آن برای افکار عمومی مشخص می‌شود، اما همچنان بسیاری از جوانب آن در ابهام است.
به گزارش کبنا، در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی، حساسیت بسیاری بر روی روندهای استخدامی در بین افکار عمومی وجود دارد. یکی از پرحاشیه‌ترین طرح‌های جذب و استخدام که اخیراً حرف‌وحدیث‌های زیادی در مورد آن شکل گرفته طرح شهید زین الدین است.
بر اساس این طرح قرار بود 10 جوان نخبه، انقلابی، مؤمن و تحصیل‌کرده توسط استاندار، 10 نفر با معرفی بنیاد نخبگان و 80 نفر نیز بر اساس آزمون جذب شوند.
حال اگر آن 20 نفر را قلم بگیریم، می‌ماند آن 80 نفری که جذب آن‌ها این روزها بسیار حاشیه‌ساز شده است. گویا قبول‌شدگان مشخص شده‌اند. اما افکار عمومی از چند و چون آن اطلاعی ندارد. خبر پذیرش یکی از شهرداران با واکنش‌های زیادی همراه بود. اما هنوز معلوم نیست او بر اساس چه رویه‌ای در این آزمون پذیرفته شده است. چرا که به نظر می‌رسد برخی از شاخص‌ها همچون شراط سنی را ندارد.
اما حالا گفته می‌شود فرزند یکی از مشاوران استاندار پیشین یعنی سید علی احمدزاده نیز در بین افراد پذیرفته شده است. همین اسامی افراد نزدیک به قدرت است که موجب ابهاماتی در بین مردم شده است.
شهروندان و رسانه‌ها این سؤال برایشان مطرح است که چگونه افراد قبول شده پیش از این نتوانسته‌اند در هیچ آزمونی قبول شوند؟ مگر آزمون شهید زین الدین چگونه بوده که هر بار نام فردی از نزدیکان حلقه قدرت به عنوان قبول شده منتشر می‌شود؟
از سوی دیگر نگرانی‌های زیادی نیز در مورد خود رویه آزمون وجود دارد؛ گفته می‌شود در جریان انتقال سئوالات به استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌وحدیث‌هایی به وجود آمده است. از سوی دیگر، افرادی که از پذیرفته‌شدگان مصاحبه گرفته‌اند نیز مشخص نیستند. اما نام برخی از مصاحبه‌کنندگان که در فضای عمومی استان منتشر شده، به این نگرانی‌ها بیش از پیش دامن می‌زند؛ گفته می‌شود یکی از افراد تیم مصاحبه‌کننده، فردی است که صلاحیتی برای مصاحبه از نظر علمی و تخصصی ندارد.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشور تأکید ویژه‌ای بر رفتار با مردم بر اساس دو شاخصه عدالت و انصاف دارد. او این جملات را هم در مراسم تحلیف و هم در مراسم تنفیذش تکرار کرد.
روشن است اگر با مردم بر اساس این دو معیار عمل شود، مردم نیز به رویه‌های نظام اداری و سیاسی اعتماد بیشتری خواهند کرد. این مردم فکر نمی‌کنند در حق آنها تبعیضی صورت گرفته و در نتیجه با مسئولین وحدت و همدلی بیشتری خواهند داشت.
اما حالا ابهامات طرح استخدامی شهید زین الدین در کهگیلویه و بویراحمد آنقدر زیاد است که به نظر می‌رسد موجب بی‌اعتمادی در بین جوانان تحصیل‌کرده و بیکار در استان شده است.
مطالبات افکار عمومی در مورد طرح شهید زین الدین بدین صورت است؛ نخست لازم است اسامی افرادی که قبول نهایی این طرح شده‌اند به طور شفاف منتشر شود تا افکار عمومی بدانند چه کسانی از این طریق جذب دستگاه‌های اجرایی استان شده‌اند.
از سوی دیگر، لازم است کل فرایند آزمون نیز به طور کامل و شفاف به اطلاع مردم برسد. از روزی که فراخوان زده شد تا زمانی که افراد قبول شدند؛ مهمتر از همه این‌که به ابهاماتی که در مورد انتقال سوالات به وجود آمده پاسخ داده شود. تیم مصاحبه کننده برای مردم معرفی شود و گفته شود در نهایت افراد قبول شده چه کسانی هستند و آنهایی هم که رد شدند و پذیرفته نشدند چه کسانی بودند؟
روشن است چنانچه باز هم این طرح در ابهام بماند و چند و چون آن برای مردم روشن نشود، به بی‌اعتمادی و احساس تبعیض و سرخوردگی در بین مردم و به ویژه جوانان تحصیل کرده دامن زده می‌شود.
از سوی دیگر، رئیس جمهور جدید نیز تأکید دارد پارتی‌بازی، خویشاوندسالاری و رانت نباید در استخدامی‌ها وجود داشته باشد. به همین خاطر بود که تأکید کرد از عزل و نصب‌ها جلوگیری شود. حتی دوازدهمین آزمون دستگاه‌های اجرایی نیز به تعویق افتاد تا مبادا در جریان استخدام و جذب از طریق آن تخلفی صورت گیرد.
بنابراین درخواست افکار عمومی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد این است که اسامی قبول شدگان به طور کامل و شفاف در رسانه‌ها منتشر شود تا مردم بدانند چه کسانی از این طریق جذب شده و چه کسانی به به چه دلایلی قبول نشده‌اند. کبنا نیوز بدون هیچ‌گونه سوءنیتی و پیش‌داوری و تنها در راستای شفاف‌سازی و اصلاح امور این مطالب را بیان می‌کند و درستی و نادرستی این مطالب را نه تأیید و نه رد می‌کند. این پایگاه خبری آمادگی درج جوابیه مسئولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهردار
Iran, Islamic Republic of
شنیده ها حاکی از آن است که شهردار نخبه ما برای کم کردن سنش با همکاری رییس شورا پیگیر ثبت سوابق بیمه ای در شورا می باسد
Iran, Islamic Republic of
فقط اجرای عدالت
انتشار اسامی
شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
رییس شورا دنبال سابقه سازی برای کاهش //می باشد
دانشی
Iran, Islamic Republic of
مشاو استاندار هم فرزندش جز قبول شدگان است!!!!
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
مشاو استاندار باید جواب دهند
Iran, Islamic Republic of
بعضی ظرفیت ها رو الکی خالی گذاشتن که افراد خاص رو استخدام کنند.نه فقط یاسوج بقیه استانها هم همین طور بود .اگه ظرفیت اولشون 15نفر میخاستن.تکمیل ظرفیت هم 15نفر میخاست و باز همه رد شدن .و افرادی که اصلا هیچ امتیازی نداشتن استخدام کردن .فقط میخاستن پول از مردم بگیرن.دوباره نزدیک سال نو کمبود بودجه و جیب مردم .......
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
سوالات را چه کسانی آوردند؟
خودمان
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز منم هم فکر سیاسی شما هستم اما مگه برگزاری ازمون و اعلام نتایج پذیرفته شدگان جهت مصاحبه و بعد یه صبح تا شب ساعت ۱۰ مصاحبه چندگانه ایا نیاز به توضیح دارد؟ حالا ممکنه مسولی سعی به جابجایی از این اداره به اون سازمان داشته چرا باید حق بقیه که قبول شدن ضایع بشه
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار تو را به ابوالفضل العباس به استخدامی های آموزش و پرورش ورود کنید مردم، جوانان و تحصیل کرده گان از همجا نا امید شده اند بیایید و ببینید استخدام ماده 28امسال از چه طایفه ای می باشند. مسئول استخدام زن خودشو براحتی با سفارش استخدام کرده افراد دخیل در سفارشات استخدام، کارشناس مسئول استخدام، معاون طرح برنامه، رئیس فناوری و ارزیابانی که خودشان شب قبل از امتحان تغییر می دادند همه از طا/ تمام ی پذیرفتگان از بین داوطلبین از همین طایفه می باشند یک.نفر رد نشده، بیایید ببینید نمره کتبی هر کدام از رد شدگان این آزمون را، بیایید بشنوید صدای نارس این داوطلبین رد شده بی رضای خدا را ما که فکر نمی کنیم قیامتی باشد و گر نه اشک و ناله ای که این پدرانن و مادران که برای بچه هایشان هر روز در اداره کل میریزند و می کشند باید سر به فلک می کشید یا باید یجایی یه مسئول دلسوزی یه نهاد امنیتی و حفاظتی پیگیری می کرد
اگر کمایی واقعا به دنبال واقعیت هستی
Iran, Islamic Republic of
اگر کمایی واقعا به دنبال واقعیت هستی و با پول خبر نمی زنید کل استخدامی ها از دوران احمدی نژاد و روحانی و رئیسی گه بدون آزمون آمدن را پیگیری کن متاسفانه مثل نماینده ها فقط حرف می زنید در عمل صفر!
دانشجو
Sweden
دیروز در دانشگاه پیام نور دو نیرو خلاف قانون پذیرفته شدند .
با پارتی بازی بدون آزمون و با سفارش
این هم بررسی شود طرح زین الدین امتحان دادند
این نور چشمی ها که امتحان هم ندادند .
امین
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر پیوند
واقعا ایشان دست پاک و با جدیت حق رو به حقدار می رساند
کبنا آب رو بریز اونجا که میسوزه هیچ ابهامی در آزمون و روندش نیست
Iran, Islamic Republic of
لطفا اسامی ۱۵۰۰نفری که در شهرداری در طول سالهای گذشته تا به امروز به صورت طوایفی از بستگان شهر دار و شورهها و به صورت فله ای وارد شهرداری و استخدام شدند و ایضا پست هم گرفتند شفاف اعلام شود ،،،،،،بعدش برید سراغ استانداری
Iran, Islamic Republic of
بنویس مشاور
بخون مشاول
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1