کبنا گزارش میدهد
غلغله پمپهای بنزین یاسوج؛ از شایعه تا واقعیت تخلفات بنزینی/ از نبود کارت سوخت جایگاه تا فروش لیتری 5 و 6 هزار تومان توسط برخی جایگاهها!
24 مرداد 1402 ساعت 11:10
همچنین گزارشات مکرر مردمی مبنی بر آن است که در برخی از جایگاهها، ابتدا گفته میشود که کارت سوخت نداریم و سهمیه تمام شده، اما وقتی پیشنهاد بنزین با قیمت بالاتر داده میشود (مثلاً قیمتهای هر لیتر ۵ و یا ۶ هزار تومان نقل شده)، کارت ارائه میشود. البته ممکن است که این کار توسط کارگران جایگاهها صورت پذیرد و یا هم ممکن است توسط جایگاهداران. در هر حال بررسی دقیق این مسائل در عهده دستگاههای نظارتی و شرکت پخش فرآوردههای نفتی خواهد بود که وظیفه دارند برای مردم شفافسازی کنند و با تخلفات احتمالی برخورد نمایند و رسانه صرفاً عهده دار اطلاعرسانی و سوت زنی میباشد.
چند روز پیش با گزارشی تحت عنوان «در پمپهای بنزین یاسوج چه میگذرد؟ » (لینک خبر)، درصدد انعکاس بخشی از مسائل و مشکلات و معضلات بنزینی و نحوه اداره جایگاهها و نقش و نظارت شرکت پخش و بهرهبرداری فرآوردههای نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد بر این جایگاه در اقصی نقاط استان و به خصوص در شهر یاسوج برآمده و متذکر شدیم که متعاقب مدیریت نادرست این جایگاهها به تبع سیاستهای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد و عدم نظارت کافی بر این جایگاهها، مشاجرات و درگیریهای متعددی پیش آمده و اگر این روند ادامه پیدا کند، بیم درگیریها و همهمههای بیشتر وجود دارد.
هم اکنون معضل عدم وجود یا بهتر بگوئیم عدم ارائه کارت سوخت توسط جایگاهداران، موجب شده که بسیاری از مسافران از سطح کشور به استان و شهرِ به اصطلاح پایتخت طبیعت برای آب و هوای خنک تابستان حضور پیدا میکنند، با مشکلات جدی مواجه میشوند و کمترین خدمات عمومی مثل سوختگیری را با مشکل مواجه هستند؛ چراکه شاید کارت خود را به همراه نداشته و یا گم کرده باشند و...
علاوه بر این شهروندان استان در تماسها مکرر و متعددی از وضعیت اداره جایگاههای سوختگیری بنزین در اقصی نقاط استان گلایه و شکایت دارند و در مقایسه با استانهای همجوار و سایر استانهایی که اخیراً مسافرتی داشتهاند، وضعیت این جایگاهها در استان را بشدت غیر قابل مقایسه دانسته و به تأکید این مسأله را به مدیریتها در استان ربط میدهند و خصلت صندلی پرستی مدیران و ارادت به مدیران بالادستی در تهران برای نشان دادن خوش خدمتی در مقابل خدمت به مردم را مهمترین عامل ضعف و رکود استان در عرصههای گوناگون میدانند.
پیرو گزارش قبلی و جهت ارزیابی نتایج آن که آیا بر مدیران شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد تأثیر گذاشته که نسبت به این معضل و مشکل مردم اقدامی نموده باشند یا نه، برای بازدید میدانی به برخی از جایگاههای سوختگیری سرکشی شد که برخی از کارگران شاغل که کار سوختگیری را انجام میدهند، اظهار داشتند که متعاقب گزارش این پایگاه خبری، ناظران شرکت نفت استان آمدند و نه تنها به اضافه کردن کارتها و ارائه خدمات بهتر و بیشتر بنزینی تأکید نداشتند، بلکه گویا درصدد این بودند که نکند جایگاهها تعداد کارتها و سهمیه سوختگیری عمومی را اضافه کرده باشند!!!
بنا بر گزارشات و شنیدهها، کارتها و سهمیه سوخت، نزد برخی از جایگاهداران وجود دارد که به نورچشمیها و یا برخی مدیران مرتبط در شرکت پخش که سفارش دارند و تلفنی میزنند، ارائه خواهد شد!!!
همچنین گزارشات مکرر مردمی مبنی بر آن است که در برخی از جایگاهها، ابتدا گفته میشود که کارت سوخت نداریم و سهمیه تمام شده، اما وقتی پیشنهاد بنزین با قیمت بالاتر داده میشود (مثلاً قیمتهای هر لیتر ۵ و یا ۶ هزار تومان نقل شده)، کارت ارائه میشود. البته ممکن است که این کار توسط کارگران جایگاهها صورت پذیرد و یا هم ممکن است توسط جایگاهداران.
در هر حال بررسی دقیق این مسائل در عهده دستگاههای نظارتی و شرکت پخش فرآوردههای نفتی خواهد بود که وظیفه دارند برای مردم شفافسازی کنند و با تخلفات احتمالی برخورد نمایند و رسانه صرفاً عهده دار اطلاعرسانی و سوت زنی میباشد.
امید آن میرفت و میرود که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد (جناب آقای سالار خشایی) نسبت به این مسأله حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری در جامعه اسلامی نماید و با توجه به شعارهای دولت متبوع خود که با انقلابیگری و جهادی و خدمت به مردم و محرومان و این قبیل شعارها مزین شده است، واکنش سریع نشان داده و نسبت به معضلات مربوطه بیتفاوت نباشد. ان شاء الله که همچنان که از نهضت سودآموزی و خدمت به آموزش، برای خدمت از نوعی دیگر به شرکت پحش فرآوردههای نفتی آمدند، نهضت خدمترسانی در این راستا را مدنظر قرار دهند و با سرکشی مداوم نسبت به معضلات حوزه مدیریتی خویش، احساس تکلیف و مسئولیت نمایند.
قابل ذکر است کهایشان در تماسی که با این پایگاه خبری داشتند، نکاتی را بیان داشتند که انتظار آثار عینی و عملی آن توسط مردم در جامعه مهم است و باید رضایت عینی مردم مدنظر باشد.
کد مطلب: 465935