تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۵۵۶۲۳
کبنا گزارش میدهد؛
بخش ششم) دوز بینتیجه مدیریت راستا برای پیکره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد
۰
کبنا ؛
راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای استان ماههاست که با سرپرست اداره میشود.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد استانی است که به دلیل توپوگرافی آن، نیازمند راهسازی است؛ واضح است که هزینه راه در این استان بسیار بیشتر از استانهای هموارِ همجوار است. ازاینرو ضرورت فعالیت راه و شهرسازی در این استان بسیار بیشتر از سایر استانهاست. اما با این وجود حدود 7 ماه است که راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست اداره میشود.
راستا سرپرست این ادارهکل که از بازماندگان دولت قبل است بعد از 7 ماه هنوز نتوانسته است حکم مدیرکلی خود را بگیرد. این در حالی است که بر اساس قانون، مدت سرپرستی 6 ماه است و یک ماه از مدت قانونی سرپرستی راستا میگذرد.
بیشتر بخوانید:
بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست میگیرند؟ / بعضیها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیدهاند / تیمهایی که اعضای ناهمگون دارند نمیتوانند جهادی پای کار باشند
بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونتهای راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویههای نادرستی که گریبان این ادارهکل را گرفته است
بخش سوم) مدیریت راستا ادامه مدیریت نیکاقبالی؟ / حواشی دستبردار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیست
بخش چهارم) راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از کمبود دانش مدیریتی رنج میبرد! / بیسامانی در معاونتها و تکرار مناقصهها
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد استانی است که به دلیل توپوگرافی آن، نیازمند راهسازی است؛ واضح است که هزینه راه در این استان بسیار بیشتر از استانهای هموارِ همجوار است. ازاینرو ضرورت فعالیت راه و شهرسازی در این استان بسیار بیشتر از سایر استانهاست. اما با این وجود حدود 7 ماه است که راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با سرپرست اداره میشود.
راستا سرپرست این ادارهکل که از بازماندگان دولت قبل است بعد از 7 ماه هنوز نتوانسته است حکم مدیرکلی خود را بگیرد. این در حالی است که بر اساس قانون، مدت سرپرستی 6 ماه است و یک ماه از مدت قانونی سرپرستی راستا میگذرد.
بیشتر بخوانید:
بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست میگیرند؟ / بعضیها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیدهاند / تیمهایی که اعضای ناهمگون دارند نمیتوانند جهادی پای کار باشند
بخش دوم) رتبه آخر ِ یکی از معاونتهای راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد / معاونت ساخت بدون معاون؟ / رویههای نادرستی که گریبان این ادارهکل را گرفته است
بخش سوم) مدیریت راستا ادامه مدیریت نیکاقبالی؟ / حواشی دستبردار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیست
بخش چهارم) راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از کمبود دانش مدیریتی رنج میبرد! / بیسامانی در معاونتها و تکرار مناقصهها
بخش پنجم) ادارهکل راه و شهرسازی در بنبست؛ از فرسودگی پروژهها تا بلاتکلیفی سرپرست این ادارهکل
راستا پیش از این معاون ساخت راه و شهرسازی بود؛ پس از اینکه به عنوان سرپرست انتخاب میشود، این معاونت خالی میشود. حال با گذشت 7 ماه راستا هنوز شخصی را برای این معاونت انتخاب نکرده است؛ به نظر میرسد دلیل راستا برای انتخاب نکردن معاون ساخت، تقولق بودن حکم مدیرکلی خودش است. گویی در پی آن است که مطمئن شود مدیرکل میشود، سپس معاون ساخت را منصوب کند تا نه از اینجا رانده شود و نه از آنجا.
از سوی دیگر، روشن است که سرپرست اختیارات محدودتری نسبت به مدیرکل دارد و امکان ورود به بسیاری از مسائل مهم استان را ندارد.
بسیاری از پروژههای استان نیز همچنان یا راکدند یا با سرعت لاکپشتی ادامه مسیر میدهند؛ پروژه تنگ سریز بعد از سالها هنوز تعیین تکلیف نشده است. تقاطع غیرهمسطح اقلید-یاسوج-سیسخت و جاده یاسوج-اقلید نیز با پیشرفت فیزیکی ناچیز ادامه کار میدهند.
از سوی دیگر، این ادارهکل تعهد بهکارگیری 600 نیرو را داشته است که باید در سامانه رصد ثبت شود. اما بر اساس بررسیهای کبنا نیوز تاکنون 70 نفر نیز در این سامانه ثبت نشده است.
با وجود این مسائل و برخی چالشهای دیگر که در بخشهای بعدی به برخی از آنها اشاره شد و در آینده نیز با تفصیل بیشتری مورد بحث قرار خواهند گرفت، میتوان نتیجه گرفت، پیکره راه و شهرسازی به درستی عمل نمیکند و از مسیر اصلی خود خارج شده است؛ البته در همان دورانی که راستا معاون ساخت بود و نیکاقبالی مدیرکل، وضعیت چندان بهتر از اکنون نبود. حال نیز ارثیه مدیرکلی و معاونت راستا به سرپرستی راستا رسیده است و این بار کج همچنان به مقصد نرسیده است.
گفتنی است در بخشهای بعدی، با تفصیل و جزئیات بیشتر، چالشهای موجود در این ادارهکل مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
راستا پیش از این معاون ساخت راه و شهرسازی بود؛ پس از اینکه به عنوان سرپرست انتخاب میشود، این معاونت خالی میشود. حال با گذشت 7 ماه راستا هنوز شخصی را برای این معاونت انتخاب نکرده است؛ به نظر میرسد دلیل راستا برای انتخاب نکردن معاون ساخت، تقولق بودن حکم مدیرکلی خودش است. گویی در پی آن است که مطمئن شود مدیرکل میشود، سپس معاون ساخت را منصوب کند تا نه از اینجا رانده شود و نه از آنجا.
از سوی دیگر، روشن است که سرپرست اختیارات محدودتری نسبت به مدیرکل دارد و امکان ورود به بسیاری از مسائل مهم استان را ندارد.
بسیاری از پروژههای استان نیز همچنان یا راکدند یا با سرعت لاکپشتی ادامه مسیر میدهند؛ پروژه تنگ سریز بعد از سالها هنوز تعیین تکلیف نشده است. تقاطع غیرهمسطح اقلید-یاسوج-سیسخت و جاده یاسوج-اقلید نیز با پیشرفت فیزیکی ناچیز ادامه کار میدهند.
از سوی دیگر، این ادارهکل تعهد بهکارگیری 600 نیرو را داشته است که باید در سامانه رصد ثبت شود. اما بر اساس بررسیهای کبنا نیوز تاکنون 70 نفر نیز در این سامانه ثبت نشده است.
با وجود این مسائل و برخی چالشهای دیگر که در بخشهای بعدی به برخی از آنها اشاره شد و در آینده نیز با تفصیل بیشتری مورد بحث قرار خواهند گرفت، میتوان نتیجه گرفت، پیکره راه و شهرسازی به درستی عمل نمیکند و از مسیر اصلی خود خارج شده است؛ البته در همان دورانی که راستا معاون ساخت بود و نیکاقبالی مدیرکل، وضعیت چندان بهتر از اکنون نبود. حال نیز ارثیه مدیرکلی و معاونت راستا به سرپرستی راستا رسیده است و این بار کج همچنان به مقصد نرسیده است.
گفتنی است در بخشهای بعدی، با تفصیل و جزئیات بیشتر، چالشهای موجود در این ادارهکل مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
در هیچدوره ای اینقدر ضعف مفرط در چینش نیرو نداشتیم. ضعف مفرط استاندار و عدمقابلیت نماینده بویراحمد چه خسارتی به بار آورده.
بنظرم آدمهای ضعیف دنبال افرادی مثل خودشان هستند.