کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محروم‌ترین مردم کشور در بویراحمد از مسوولان چه می‌خواهند

25 اسفند 1396 ساعت 20:46


مردم منطقه محروم سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد به دلیل نبود آب شرب در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
در نقطه صفر مرزی کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری درست در ۱۷۰ کیلومتری یاسوج منطقه‌ای بنام سیلاب و کلوار در میان دو کوه واقع شده که اهالی آن با فقر ، نداری و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کنند.

سیلاب و کلوارها نافشان را با فقر و محرومیت بریده‌اند تا جایی که با وجود جاری بودن رودی در میان روستاها  از ابتدائی‌ترین امکانات از جمله آب شرب، مسکن مناسب و حتی تغذیه مناسب محروم هستند شاید باورشان شده که باید تا آخر محرومیت را با خود به گور ببرند.
 
خانه‌های گلی، مدرسه‌های بی در و پیکر در مقطع ابتدائی، محرومیت فرزندان بسیاری از روستاها از تحصیلات در دوره دبیرستان و راهنمایی، نبود آب شرب و شبکه‌های مختلف تلویزیونی بخشی از رنج‌نامه جمعیت بیش از ۲۵۰۰ نفری منطقه سیلاب و کلوار بخش مارگون بویراحمد است.
سال‌ها مردم سیلاب و کلوار از آب آلوده رودخانه‌ای که از کنار روستاهای این منطقه می‌گذرد استفاده می‌کنند تا آب در دل مدیرانی که به خود سختی راه نمی‌دهند تا از زندگی با درد و غصه اهالی آشنا سوند، تکان نخورد.
ظاهر مردان و زنان سیلاب و کلوار با تمام دنیا متفاوت است، صورت‌های چین و چروکیده، دستان پینه بسته و ظاهری خمیده و شکسته که انگار سال‌ها از عمرشان می‌گذرد در حالی که بیش از ۴۰ سال سن ندارند ولی باورشان شده باید نسل اندر نسل محروم و مستضعف بمانند.
مردم سیلاب و کلوار تصمیم گرفتند تا با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسئولان و متولیان امر خدمات رسانی نشان دهند تا شاید فرجی گشاده شود و به پایان محرومیت برسند.
 
یکی از زنان منطقه محروم سیلاب و کلوار مارگون بویراحمد گفت: این منطقه روستاهای زیادی دارد ولی اهالی چهار روستای برآفتاب، چهارکلگه، سیلاب و گاو مرده با وجود نصب کنتور آب اما خبری از آب شرب ندارند و در این زمینه آبفاری روستایی جوابگو نیست.
مریم ریاحی می‌گوید: به دلیل نبود آب شرب سالم مجبور هستیم از آب رودخانه که گفته می‌شود آلوده است استفاده می‌کنیم و بسیاری از فرزندانمان به دلیل استفاده از همین آب رودخانه هم اکنون در خانه مریض هستند.
 
خانم مونسی زاده دیگر زن سیلاب و کلواری افزود: بدون آب نمی‌شود زندگی کرد مسئولان اگر می‌دانند بدون آب امکان زندگی داریم تا آب آستفاده نکنیم اگر راست می‌گویند فقط برای یکبار خود و فرزندانشان از آب آلوده رودخانه استفاده کنند تا بدانند در این همه سال مردم سیلاب و کلوار چه زجرها کشیده‌اند.


کد مطلب: 326289

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/326289/محروم-ترین-مردم-کشور-بویراحمد-مسوولان-می-خواهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1