کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از گذشت ۳ سال، آسفالت معابر روستای قیام لنده در ابهام/ ۷۰ میلیون پول بیت‌المال گرد و خاک شد

14 بهمن 1396 ساعت 0:02


احسان رضاپور
زیرسازی کوچه‌ها و معابر روستای قیام ۳ سال پیش انجام‌شده و قرار بوده که چند روز بعد آسفالت آن نیز شروع شود ولی پس‌ازاین همه مدت هنوز محقق نشده است.
این روزها در اکثر شهرها وقتی حرف از عمران و آبادی به میان می‌آید اولین چیزی که مطرح می‌شود آسفالت کوچه‌ها و معابر است و نقش بسزایی در زیبایی روستا دارد.
انجام نشدن پروژه آسفالت معابر و کوچه‌های روستای قیام باعث شده است که کام مردم تلخ شود و گردوخاک حاصل از تردد نیز باعث اذیت شدن ساکنین شود، باید طرح‌های این‌چنینی درزمانی آغاز شود که تکمیل آن‌ها نیز نزدیک باشد.
متأسفانه در این سال‌های اخیر مسئولان شهرستان لنده همواره وعده آسفالت کوچه‌ها و معابر را داده‌اند که متأسفانه تحقق‌نیافته و در طی این ۲ سال تقریباً بخش عظیمی از زیرسازی از بین رفته و هر روز نیز خراب‌تر می‌شود، به‌راستی چه کسی جوابگوی این هدر رفت هزینه (نزدیک به ۷۰ میلیون تومان) از بیت‌المال هست؟ چه کسی جوابگوی اعتماد از دست‌رفته مردم قیام هست؟
نماینده محترم مجلس آقای عدل هاشمی در مهرماه سال ۹۵ با آب‌وتاب فراوان و تبلیغات رسانه‌ای فراوان اعلام کرد که ۱۵ هزار تن قیر برای آسفالت روستاهای شهرستان‌های ۴ گانه اختصاص یافت ولی از ۱/۵ سال خبری از آن نشد.
شهرستان لنده برای آسفالت روستاهای بزرگ خود که زیرسازی آن‌ها انجام‌شده (قیام، مال ملأ، سراسیاب و...) نیاز به حدود ۲۵۰ تن قیر دارد و این میزان کمتر از یک درصد قیری است که نماینده محترم آن را با آب و تاب اعلام کرده بود و قرار بود مهرماه ۹۵ حواله آن را به بنیاد مسکن تحویل دهد.
با توجه به حضور نماینده محترم در کمیسیون انرژی و قول‌های ایشان، امیدواریم ایشان قولش مبنی بر سرباز خوب برای روستانشینان، را عملی کند تا بیش از آن مردم نگران نشود.
روستای قیام به دلیل موقعیت خاصی که دارد یک روستای مهاجر پذیر است و انتظار هست مسئولان شهرستان لنده با جدیت به مشکلاتشان از جمله انجام آسفالت کوچه‌ها و معابر رسیدگی کنند، همچنین باید توجه کرد که مردم ولی نعمت هستند و روستانشینان سرمایه‌های اصلی ما هستند و باید عمران و آبادی در روستاها را با جدیت بیشتری پیگیری و خدمات مورد نیاز روستائیان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا از مهاجرت آنان به حاشیه شهر جلوگیری شود.

* عضو شورای اسلامی دهستان قیام


کد مطلب: 312404

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/312404/گذشت-۳-سال-آسفالت-معابر-روستای-قیام-لنده-ابهام-۷۰-میلیون-پول-بیت-المال-گرد-خاک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1