کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخشدار چرام می‌گوید در روستای بناری هزینه نکنید / هیچ خدماتی نداریم / روستای بناری سفلی فاقد آب سالم و گاز /کلاهی که سرمردم رفت (+عکس)

18 دی 1396 ساعت 0:31


دهیارروستای بناری سفلی با اشاره به مشکلات مردم این روستا گفت:بخشدار چرام تاکنون از این روستا بازدید نکرده است و می گوید اینجا هزینه نکنید.
به گزارش کبنا از چرام، روستاهای بخش مرکزی چرام علیرغم نزدیکی به مرکز شهر اما هنوز از ابتدایی ترین نیازهای اولیه از و عادی از قبیل آب و گاز با وجود نزدیکی به خطوط انتقال آب و گاز و جاده دسترسی مناسب محروم هستند.
در طول چند دهه گذشته به علت تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در روستاها موجب مهاجرت عشایر و روستائیان دو قشر مولد از روستا شده تا بحث تولید کمرنگ شود و عملا حاشیه نشینی و شغل های کاذب در شهرها رونق بگیرد.
روستاهای بناری سفلی و علیا از روستاهای قدیمی بخش مرکزی چرام است که اکنون بخش زیادی از خانوارها به شهرهای اطراف مهاجرت کردند.
گزارشی که می خوانید گفت و گویی است با دهیار و شورای اسلامی روستای بناری سفلی از بخش مرکزی چرام است.

علی ناز سبزی پور که چندین سال دهیار روستاست در خصوص مشکلات بناری سفلی گفت: نبود آب شرب سالم و بهداشتی، گاز، جاده مناسب و گیرنده تلویزیونی و تلفن همراه از مهم ترین مشکلات مردم در این روستا است.
وی افزود: دکل همراه اول ۳سال است که در اینجا نصب شده اما چند بار که به مدیر مخابرات کهگیلویه و بخشداری چرام مراجعه کردیم راه اندازی نشد و می گویند تجهیزات نداریم.
سبزی پور همچنین از نبود پوشش شبکه های دیجیتال در این روستا خبر داد و بیان کرد:در این روستا فقط ۴شبکه تلویزیونی قابل دیدن است که الان هم فقط ۲شبکه قابل مشاهده است .
و حتی از مسئولان استانی که درخواست کردیم گفتند اگر مردم روستا برخی وسائل دکل را خریداری کردند ما آن را نصب می کنیم.
وی در خصوص سیل بندروستا گفت:بارها و از ۱۰سال گذشته تاکنون به فرمانداری و بخشداری مراجعه کردیم و بارها به بخشدار مراجعه کردیم و امروز و فردا می کنند.
سبزی پور گفت:تاکنون آقای افسردیر بخشدار چرام به این روستا نیامده است.

دهیارروستای بناری سفلی در خصوص شهرک احداثی این روستل در کنار جاده باشت چرام گفت:۷۰درصد مردم رضایت داشتند که در مکانی که روستای جدید احداث شده خانه بسازند که با این صحبت دهیار با واکنش عضو شورای اسلامی روستا مواجه شد.
مکی زاده عضو شورای اسلامی روستای بناری در واکنش به صحبت های دهیارگفت:عده ای آمدند درب خانه های مردم و به آنها گفتند که قرار است در پایین روستا شهرکی احداث شود و زمین رایگان و وام بلاعوض برای ساخت داده می شود و آنها هم با این شرایط رضایت داده و انگشت و امضا کردند.

مکی زاده با انتقاد از کسانی که زمین های شهرک در حال ساخت را به افرادی واگذار کردند که غیربومی و در شهرهای چرام و گچساران ساکن هستند .
وی افزود:اهالی روستا را کلاه سرشان گذاشتند چرا که بعداز اینکه زمین موردنظر از زراعی به مسکونی تغییر کاربری داده شد مالک زمین ها را قطعه ای ۷میلیون تومان گفت می فروشم.
عضو شورای بخش شهرستان چرام با اشاره به مشکلات مردم ساکن روستای بناری سفلی گفت:اهالی این روستا در نزدیکی چرام نه گاز و آب شرب سالم دارند و نه توانایی دارند که در شهرک زمین بخرند و خانه بسازند.
وی افزود:به هرنهاددولتی که مراجعه می کنند می گویند که شهرک ساختیم و هیچ خدماتی داده نمی شود به روستای قبلی که هم اکنون ۵۰خانوار در آن ساکن است.
عضو شورای اسلامی روستای بناری سفلی گفت:اهالی این روستا فریاد خود را کجا بزنند و مشکل آب شرب سالم دارند چراکه می گویند افزایش سرطان در این روستا به آب غیربهداشتی ارتباط دارد.

وی افزود:به عنوان نماینده مردم این روستا می گویم اگر خدمات داده شود مردم در همین روستا به شغل دامداری و کشاورزی مشغول می شوند و ادامه می دهند.
مکی زاده گفت:هردو روستای بناری سفلی و علیا مشکلات زیادی از قبیل نبود آب سالم و گاز خانگی دارند که امیدواریم مسئولان به اینها توجه ویژه ای نمایند.
در پایان این گزارش سبزی پور دهیار روستای بناری سفلی در خصوص اینکه اکنون اعتبارات دهیاری و ارائه خدمات هم اکنون به روستای سابق داده می شود که ۵۰خانوار دارد یا ساکنان شهرک جدید که بیان کرد:چند روز پیش که درخواست یکدستگاه لودر برای کاری در روستای بناری سفلی را داشتم بخشدارمرکزی چرام گفت: نمی خواهد آنجا هزینه کنی.
براساس این گزارش,پایگاه خبری کبنانیوز آمادگی انتشار جوابیه مسئولان ذیربط در خصوص مشکلات مطرح شده روستای بناری سفلی از توابع بخش مرکزی چرام را دارند.


کد مطلب: 306420

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/306420/بخشدار-چرام-می-گوید-روستای-بناری-هزینه-نکنید-هیچ-خدماتی-نداریم-سفلی-فاقد-آب-سالم-گاز-کلاهی-سرمردم-رفت-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1