کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مستندات و مدارکی در باره بیمارستان شهید جلیل یاسوج؛ زمین بیمارستان متعلق به دولت است

3 دی 1396 ساعت 0:41


موضوع نام بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج این روزها حواشی و حرف و حدیث‌های زیادی را به دنبال داشت، به طوریکه گاهی هم شاهد برخی حرف‌های تلخی بوده‌ایم و هنوز هم ادامه دارد.
به گزارش کبنا، پروژه بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج رفته رفته در حال تکمیل شدن است و به گفته مسوولان تا پایان سال ۹۶ و یا اوایل سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌‌رسد و بر اساس مدارک و مستنداتی که وجود دارد، شورای نام‌گذاری و شورای فرهنگ عمومی استان نام «شهید جلیل» که از پزشکان نخبه استان کهگیلویه و بویراحمد بود را برای این بیمارستان انتخاب کردند و بعداً بزرگان این استان مطرح کرده بودند که باید نام بیمارستان در مسیر قانونی و بر اساس تصمیم‌هایی که از قبل گرفته شده، نام‌گذاری شود.
اما عده‌ای از شهروندان عزیز شهر یاسوج خواستار نام شهدای دولت آباد برای این بیمارستان شدند و بیان می‌کردند، زمین این بیمارستان وقف شده و ما به قیمت نیم‎ بهاء به دولت برای ساخت بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی واگذار کردیم و به همین دلیل انتظار داریم که نام شهدای دولت آباد را بر روی آن بگذارند.
اما بر اساس مستنداتی که به این سایت خبری ارسال شده است، برخی از سخنان شهروندان عزیز در این رابطه رد می‌شود.
۱ – طبق سند فروش قطعی به شماره ۳۰۰۱۱ تاریخ ۶۹/۶/۱۸ که در دفتر اسناد رسمی شماره ۸۷ یاسوج تنظیم شده است؛ فروشندگان هشتاد هزار متر مربع زمین به اداره تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد فروخته‌اند و اقرار نموده‌اند که بهای آنرا تمام طی چک‌های شماره. …از حسابجاری شماره. …نزد بانک ملی. …دریافت نموده‌اند.
۲ – طبق سند ثبتی به شماره ۶۲۸۱ و شماره ملک ۳۱۵ / ۵۵۸ در دفتر شماره ۴۰ صفحه ۲۴۷ اداره ثبت یاسوج مقدار ۷۰۴۰۴ متر مربع از زمین‌های فوق الذکر توسط فروشندگان به اداره تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال قطعی داده شده است و تکلیف مابقی زمین‌های فروخته شده مشخص نیست.
طبق همین سند مقدار ۲۳۱۳۴ متر مربع از زمین مزبور توسط اداره تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شرکت تعاونی مسکن تأمین اجتماعی فروخته شده و انتقال قطعی شده است.
 
در نتیجه؛ به استناد مدارک فوق الاشاره این ادعا که زمین مربوطه موقوفه است، باطل است چرا که بیمارستان از محل بودجه عمومی دولت جمهوری اسلامی ایران احداث شده است و همچنین ادعای نیم بها فروختن نیز کاملاً بی اساس است چون بهای آن را به قیمت منطقه‌ای دریافت کرده‌اند.
 
عزیزان؛ شهدای عزیز اسلام متعلق به تمام انسان‌های کره زمین هستند و دامن زدن به تعصبات طایفه ای و قومی امری غیر منطقی و غیر قانونی و غیر شرعی می‌باشد.
با احترام به تصمیمات نهادهای قانونی جامعه؛ روح شهدای عزیز دولت آباد و تمامی شهدا از ما راضی و خشنود خواهد.
 
   


کد مطلب: 302176

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/302176/مستندات-مدارکی-باره-بیمارستان-شهید-جلیل-یاسوج-زمین-متعلق-دولت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1