کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فاجعه زیست محیطی در کوه‌های چرام/ تبر سودجویان بر پیکر بلوط (+تصاویر)

8 مهر 1396 ساعت 13:21


فاجعه زیست محیطی با تبر سودجویان بر فامت درختان بلوط چرام در حال رخ دادن است.
جمعی از کوهنوردان چرام با ارسال یادداشت و تصاویری مستند به این پایگاه خبری ,نسبت به فاجعه زیست محیطی در کوههای اطراف چرام هشدار دادند و خواستار توجه و پیگیری مسئولان با مسببان شدند.
روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) منقول است که: «حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، ازاین عمل نیک خود دست برندارید»
چند سالی است مشاهده می شود درختان بلوط خشکیده و با کوچکترین باد ونسیمی به زمین می افتند و بعد از چند روز هیچ اثری از آنها نیست و همه ی ما ،بی تفاوت از مرگ خاموش درختان بلوط می گذریم.
اخیرا متوجه شدیم فرد و یا افرادی سود جو به خاطر کیسه ذغالی، با تبر اقدام به تراشیدن پوست تنه درختان می کنند و بعد از مدتی درخت خشک شده،با باد آرامی به زمین می افتد. واین چنین مرگ ریه های زمین به خاطر گونی ذغالی،رقم می خورد واین گنج های سرسبز به یغما می روند. غافل از اینکه می بینیم،چگونه جنگلهای بلوط اطراف شهر ما نابود می شوندوهیچ کاری انجام نمی دهیم...
حال ما عاجزانه از شما مسئولان،دلسوزان وطرفداران محیط زیست میخواهیم که جلوی این فاجعه زیست محیطی را بگیرید تا برای نسلهای اینده روسفیدی ما به ذغال نماند.
براساس این گزارش,این فاجعه زیست محیطی در اطراف کوه های مشرف به چشمه بلقیس چرام می باشد.
تصاویر تکمیلی:

( جمعی از کوهنوردان شهر چرام)


کد مطلب: 279247

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/279247/فاجعه-زیست-محیطی-کوه-های-چرام-تبر-سودجویان-پیکر-بلوط-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1