کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش ۲۵۰ نفر از مشاوران کشور در یاسوج / آیت‌الله ملک‌حسینی: سند ۲۰۳۰ بندهای منحرف کننده دارد / زارع‌پور: فعالیت ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

8 مرداد 1396 ساعت 21:52


همایش ۲۵۰ نفر از مشاوران و همیاران مشاور مدارس شش استان کشور در یاسوج برگزار شد.

در این همایش علمی، تخصصی که با حضور مشاوران و همیاران مشاور قطب si کشور در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، نماینده ولی فقیه ونماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشاوره ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و کسانی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری همچون مناظره را نیز به خوبی بدانند.
آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی گفت: مشاوره کلمه و واژه پرنغزی است و باید فرد مشاور به همه ملزومات مشاوره مسلح وباید به فنون مجهز باشد.
وی از فن مناظره به عنوان یکی از ملزومات اصلی مشاوره یاد کرد و گفت: مناظره به معنای ابراز نظر دو سویه و تبیین مبانی است که باید به نحو مطلوب تحقق یابد.
سند ۲۰۳۰ بندهای منحرف کننده دارد

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی اظهار کرد: کسانی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری همچون مناظره را نیز به خوبی بدانند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که در مشورت و مشاوره باید شاخص‌هایی را مد نظر قرار دهیم افزود: مشاوره کلمه و واژه پرنغزی است و باید فرد مشاور به همه ملزومات مشاوره مسلح باشد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان به صرف خواندن چند کتاب روانشناسی خود را مشاور فرض کنیم تصریح کرد: باید به فنون بسیاری برای موفقیت در مشاوره مجهز باشیم.
این استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه از فن مناظره به عنوان یکی از ملزومات اصلی مشاوره یاد کرد و گفت: البته نه مانند مناظره‌های انتخاباتی که که اتفاقات زشتی در آن رخ داد چرا که مناظره به معنای ابراز نظر دو سویه و تبیین مبانی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گریزی هم به پروتکل ۲۰۳۰ زد و گفت: در یونسکو با چنین پروتکلی به دنبال این بودند که به جهان مشورت بدهند.
ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر بخواهند بر مبنای قواعد انسان‌گرایانه، اومانیستی و ولنگارانه و تسامح‌گرایی برای انسان قاعده بسازند این جنبه مشورتی چیزی جز ضلالت و بدبختی برای انسان به دنبال ندارد.
وی افزود: چنین مشورتی تبدیل به پروتکل ۲۰۳۰ می‌شود که در بندهایی از آن چیزی جز ضلالت به بشر هدیه نشده است

در این آئین مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش هم گفت: همیاران مشاور پل ارتباطی میان مشاوران و دانش‌آموزان در مدارس و نقشی مهم و تعیین کننده در مراحل مشاوره دارند.
مسعود شکوهی گفت: همیار مشاور در مدارس بعنوان همکار و بازوی مشاور نقش اساسی در تحقق فعالیتهای مشاوره‌ای دارد.
وی گفت: همیاران مشاور مطالب را به متولیان آموزش و تربیت انتقال می‌دهند و ازاین لحاظ تشکلی اثرگذار ومهم هستند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تقویت تشکل همیاران مشاور را در میان تشکل‌های آموزش و پرورش کاری بسیار مهم عنوان کردو گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که در سطح مدارس وجود داشت با همکاری این تشکل از سر راه برداشته شد.
وی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع همیاران مشاور در مدارس در مورد آسیب‌هایی باعث شد تا برخی آسیب‌ها و بحران‌ها مرتفع گردد.
شکوهی گفت: به ازای هر ۳۶۰ دانش‌آموز یک مشاور در مدارس داریم که همیاران می‌توانند در راستای همفکری و ارائه اطلاعات لازم کمک‌کار خوبی برای مشاوران باشند.
 
فعالیت ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس استان خبر داد.
هادی زارع‌پور ظهر امروز در همایش مشاوران و همیاران مشاور قطب سه کشور که با حضور مسؤولان کشوری و استانی و با حضور ۶ استان در یاسوج برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون ۲۶۱ مشاور و ۲۲۹ همیار مشاور دانش‌آموز در مدارس استان ما فعالیت می‌کنند.
زارع پور گفت: برای معرفی مشاغل به دانش‌آموزان در ۵۲۴ آموزشگاه نمایشگاه برپا شد.
وی گفت: در بخش هدایت تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان نظرسنجی از اولیاء و دومین استان به لحاظ نظرسنجی مشاوران است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آزمون آنلاین رغبت و توانایی برای ۹ هزار و ۷۶۸ دانش‌آموز پایه نهم برگزار شد.
وی گفت: مشاوره از مشاغل یاری دهنده برای افرادی است که در رشد سازگاری، تصمیم‌گیری، روابط خانوادگی، مهارتهای اجتماعی و شیوه زندگی دچار آسیب هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: خدمات مشاوران به خانواده‌ها در قالب مشاوره با سازگاری تحصیلی و شغلی است که می‌توان بهترین نتایج را از کارکرد آن دریافت کرد.
وی گفت: آگاهی از اصول مشاوره، تجربه و مهارت، رازداری، اطلاع رسانی و راهنمایی پیشگیری و ارتقای بهداشت روان آشنایی با رشد از مهمترین ویژگیهای یک مشاوره است.
زارع‌پور به موانع کار مشاوره اشاره کرد و گفت: آمیختن نقش مشاوره با سایر نقش‌ها، عدم شناخت جایگاه مشاوره و نگرش‌ها به مشاوره از موانع فعالیتهای مشاوره است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تناسب رشته تحصیلی با حرفه مشاوره، ارتقای سطح تحصیلات، تلفیق دانش و تجربه، آموزش‌های ضمن خدمت، جدا کردن مشاوره تحصیلی از مشاوره فردی از موارد مهم ارتقای جایگاه مشاوران است.
وی گفت: ۱۲ راهکار از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع مشاوره در پایه‌های تحصیلی اشاره شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: در همایش همیاران مشاور قطب ۳ کشور میزبان ۹۰ دانش آموز همیار مشاور، ۱۲۰ کار‌شناس مشاوره و روسای ادارات استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام است.
سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت: دراین همایش از هر استان ۱۵ دانش آموز منتخب همیار مشاور پسر حضور دارد.
وی هدف از برگزاری این همایش را تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی، استفاده از توانمندی‌های دانش آموزان در پرورش خود و سایر دانش آموزان، تقویت مسوولیت پذیری و حمایت اجتماعی از دیگر اهداف این همایش است.
معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: این همایش در بخش‌های علمی ـ آموزشی، اردویی ـ تفریحی، کار‌شناسان مشاوره و روسای ادارات استان‌های قطب ۳ برگزار می‌شود.
وی گفت: این همایش به مدت ۲ روز با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برپاست.


کد مطلب: 263539

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/263539/همایش-۲۵۰-نفر-مشاوران-کشور-یاسوج-آیت-الله-ملک-حسینی-سند-۲۰۳۰-بندهای-منحرف-کننده-زارع-پور-فعالیت-۲۲۹-همیار-مشاور-دانش-آموز-مدارس-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1