کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«آتش به اختیار» جاوید کار را تمام کرد / «مقدم» شهردار یاسوج می‌شود / اکبری رئیس و آشنا نائب رئیس شورای شهر یاسوج می‌شوند

7 مرداد 1396 ساعت 19:13


سید محمد موسوی
بر اساس منابع دقیق در نشست پنج منهای دو اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج «نستیهن مقدم» به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.
 

به گزارش کبنا، بر اساس اطلاعات به دست آمده اعضای جدید شورای اسلامی شهر یاسوج نیز ترکیب حداکثری و حداقلی را در شب‌های سیاه نیز تشکیل دادند و راه‌های نافرجام و آزموده دوره‌های گذشته را از سر گفتند.
مردم شهر یاسوج این تصور را می‌کردند که با حضور مردم کهنه‌کار و با تجربه‌ای همانند «محمد رحیم دهراب‌پور» و جوانان تحصیل کرده در دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی مانند «فرشاد نگین‌تاجی» هیچ‌گاه ترکیب اکثریت و اقلیت نیز شکل نگیرد، اما همه این‌ها کف روی آب بود.
تلاش‌های زیادی برای ماندگاری «محمد علی جاوید» که عملکردش مورد رضایت نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و هیچ‌گاه اقداماتش نیز به فراموشی سپرده نمی‌شود، شد، اما اعضای جدید شورا تن به سفارشات بزرگان یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد ندادند و بنا را بر رفتن «جاویدی» که می‌توانست با تجربه چند ساله‌اش قطار شهرداری یاسوج را به بهترین نحو از مسیر پرُ و پیچ توسعه بگذرانند، گذاشتند.
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش شهرداران از اعضای جدید شورا‌ها خواست تا شهرداران پر تلاش و پر کار را در سمتشان نگه دارند، اما این سخن خادمی نیز گره گشا برای جاوید نبود.
جاوید، جاوید می‌ماند چرا که او ۳۰ میلیارد تومان معوق شهرداری یاسوج را که از میراث گذشتگان بود، تسویه و حقوق کارگر و کارمند را بدون هیچ‌گونه تبعیض به روز پرداخت می‌کرد.
«همچنین می‌توان احداث ترمینال، احداث بزرگ‌ترین نمایشگاه شهر (تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد) احداث بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی شهر، احداث ساختمان سردخانه و غسالخانه شهر -احداث بازارچه ماهی و می‌گو-احداث و خرید چهار واحد مهمانسرا در یاسوج برای شهرداری، احداث ساختمان معاونت فنی درخیابان راهداران به مساحت هزار مترمربع -احداث و اضافه نمودن هزار مترمربع به ساختمان مرکزی شهرداری، احداث حسینیه مجتمع خدماتی و رستوران آبشار، تملک آزادسازی و احداث خیابان جمهوری از تقاطع چمران تا فردوسی، احداث پارک ولایت به مساحت ١۴هکتار، احداث پارک غدیر به مساحت ١۴هکتار، احداث پارک چشمه نباتی، احداث اولین پارک بانوان شهر، احداث مجتمع تجاری و سینمای شهربا مشارکت بخش خصوصی، تخریب و نوسازی ۲۴ هزار مترمربع از پیاده‌روهای شهر، آسفالت بیش از ۶۶ هزار مترمربع از معابرشهر، برون سپاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی، رفع تبعیض و قانونمندشدن عوارض برای همه شهروندان-آزادسازی و تملک ۷۰ هکتار زمین با همکاری دستگاه قضایی به منظور احداث پارک ملت، آزادسازی زمین حاشیه بلوار پاسداران و اجرای عملیات فضای سبز و زیباسازی، سنددار نمودن املاک شهرداری، باز پس‌گیری املاک شهرداری طی حکم قضایی به مبلغ ۱۲ ملیارد تومان، روشنایی معابر مرکزی شهر شامل بولوار‌ها و پیاده‌رو‌ها، ایجاد سازمان‌های عمران پسماند فناوری واطلاعات، ایجاد مرکز علمی و کاربردی شهرداری، ایجاد اولین فرهنگسرای شهر، اجرای هزاران متر جدول گذاری در سطح معابر شهر، برقراری نظم و انضباط عمومی درشهرداری، راه اندازی سامانه ١٣٧شهرداری، احداث عملیات پل چهارم رودخانه بشار، آسفالت خیابان‌ها، ساماندهی آبشار یاسوج، احداث المان‌های میدان کوهنورد معلم و المان هفت تیر را از جمله اقدامات شهرداری یاسوج برشمرد.»
بر اساس شنیدها هنگامی که «دهراب‌پور»، «نگین‌تاجی» و «خوبانی» برای رفتن جاوید اصرار می‌ورزیدند با فرمان «آتش به اختیاری» که جاوید داد؛ «هدایت اکبری» و «علی اکبری‌تبار» با آقایان «احمدی‌کیش» و «کیوان آشنا» هم‌پیمان شدند و با تشکیل گروه حداکثری «نستعهین مقدم» را به عنوان شهردار یاسوج مشخص کردند.
با همه این تفاسیر ترکیب حداکثری شورای اسلامی شهر یاسوج به نام‌های «هدایت‌اکبری»، «علی اکبری‌تبار»، «کیوان آشنا» و «احمدی‌کیش» شکل گرفت تا «محمدرحیم دهراب‌پور»، «فرشید نگین‌تاجی» و  «مسعود خوبانی»در ترکیب اقلیت قرار بگیرند.
ترکیب حداکثری نیز بر اساس پیمان‌های بسته «هدایت اکبری» را به عنوان رئیس و «کیوان آشنا» را به عنوان نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره پنجم مشخص کردند.
لازم به ذکر است که نستیهن مقدم، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و معاون آب کشور را برعهده داشت و از چهره‌های اصلاح‌طلب است.
او همچنین  از کارکنان سابق جهاد کشاورزی در امور آب و خاک است.
اسامی شهرداران یاسوج از ابتدا - تاکنون؛


کد مطلب: 263281

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/263281/آتش-اختیار-جاوید-کار-تمام-مقدم-شهردار-یاسوج-می-شود-اکبری-رئیس-آشنا-نائب-شورای-شهر-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1