کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یکی به نعل یکی به میخ با ترافیک گچساران

26 تير 1396 ساعت 23:32


خدیجه علیزاده

ابتدا به نعل می‌کوبم:
ترافیک از مشکلات مهم شهرهاست که با گذشت زمان و افزایش روزانه ماشین‌ها به شدت در حال تشدید شدن هم می‌باشد. این مشکل به ویژه در شهرهایی که مهندسی ساخت نیست و خیابان‌های اصلی را دیگر نمی‌توان تغییر زیادی داد، بیشتر به چشم می‌خورد، اما می‌توان با ارائه راهکارهایی از شدت بار ترافیکی کم کرد. اولین راهکار پلیس راهنمایی و رانندگی گچساران باید جلوگیری از پارک‌های دوبل و‌گاه سوبل در خیابان‌های کم عرض بلادیان و مدرس و عمران و کلاً مرکز شهر است. خیابان بلادیان چه آن موقع دوطرفه بود چه این چندسال که یک طرفه شده بیش از تعداد ماشین‌ها مشکل ماشین‌هایی را دارد که دوبل پارک شده (همانطوری که در عکس مشاهده می‌کنید، دو طرف خیابان کم عرض بلادیان پارک دوبل شده و عملاً یک خط عبور ماشین باقی مانده است). کاش پلیس راهنمایی و رانندگی جدیت بخرج دهد و یکبار برای همیشه با برخورد قاطع مانع از این بی‌قانونی شود و قانون پارک دوبل ممنوع را اجرایی کند، نه اینکه با صدای راننده که می‌گوید جناب سروان نوشتی پاسخ دهد خدا خیرت بده زود‌تر می‌گفتی از نوشتن و اجرای قانون هم ناراحت شود. مطمئنا در آغاز اجرایی کردن قانون شاید برخی ابراز نارضایتی کنند اما به مرور که روان شدن عبور و مرور را مشاهده کنند، به فایده اجرای قانون پی می‌برند و البته نارضایتی خود را به سمت شهرداری یا فرمانداری یا... می‌برند که چرا از ساخت یک پارکینگ عمومی در مرکز شهر ناتوان هستند؟
نوبت به کوبیدن بر میخ می‌رسد؛
یک سوال مهم مطرح است اینکه چرا چراغ‌هایی راهنمایی را که باید روشن و بیدار باشند، خاموش و به خواب فرو رفته‌اند؟؟؟ چراغ‌هایی که بقول مرحوم خواجه‌زاده با هزینه بسیار خریداری و نصب شدند اما اکنون بجز در چند منطقه از شهر بیشتر روشن نیستند (مانند خیابان ۹دی و فلکه سرباز)، در سایر مناطق در خواب خاموشی بسر می‌برند! کمی ایستادن در فلکه سرباز و فلکه سیمرغ یا زندان از آشفتگی عبور و مرور ماشین‌ها خبر می‌دهد که اگر چراغ‌ها روشن بود این بی‌نظمی مطمئناً از صد حداقل به بیست می‌رسد.
کاش پلیس راهنمایی و رانندگی گچساران این دو مسئله را در کنار دیگر مسائل جز اولویت‌های کاری و قانونی خود قرار دهد و نماید.
با تشکر از تلاش‌های مأموران راهنمایی و رانندگی گچساران
 
 


کد مطلب: 260879

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/260879/یکی-نعل-میخ-ترافیک-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1