کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چاره «خادمی» کار ساز نبود / پیشتازی بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات رونق تولید (+ جدول)

7 تير 1396 ساعت 12:51


بیست و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی یاسوج و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این نشست برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست یکی از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت عملکرد بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پرداخت تسهیلات رونق بود.
بر اساس جداولی که در این نشست به نمایش گذاشته شد، بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بین سایر بانک‌های استان بهترین عملکرد را در این زمینه داشت.
در سامانه بهین‌یاب ۱۹۳ نفر متقاضی تسهیلات رونق از  بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد شدند که این ۱۹۳ به بانک معرفی و تسهیلات دریافت کردند. اما بانک‌های دیگر استان همانند بانک آینده، بانک مسکن، توسعه صادرات، سرمایه، شهر، سینا، کارآفرین عملکرد خوبی به لحاظ پرداخت تسهیلات جهت رونق واحدهای تولیدی نداشتند و عملاً این بانک‌ها در ر۰۰استای اقتصاد مقاومتی و حمایت از بخش خصوصی چندان موفق نبوده‌اند.
بانک‌های همانند، بانک ملی، صادرات، سپه، ملی، ملت و رفاه نسبتاً عملکردشان بهتر از سایر بانک‌ها بود.
*بانک صنعت و معدن رتبه دوم در پرداخت تسهیلات رونق تولید و رتبه اول در بخش صنعت را به خود اختصاص داد.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همواره در جلسات مختلف از بانک‌ها به دلیل عدم پرداخت تسهیلات جهت رونق واحدهای تولیدی و حمایت از بخش خصوصی گلایه داشتند و از بانک‌ها می‌خواستند که در جذب تسهیلات تلاش کنند.
خادمی گفته بود: بانک‌های که نمی‌توانند تسهیلات جذب کنند و به صنعت، معدن، تعاونی‌ها و بخش کشاورزی و گردشگری استان رونق ببخشند، بهتر است تعطیل باشند.
متأسفانه بی‌تفاوتی بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جذب تسهیلات رونق وجود دارد و همین مسئله شاید یکی از دلایل تعطیلی کامل ۱۳۰ واحد صنعتی در این استان باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بیست و هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: گویا تغییر برخی مدیران بانک‌ها کمکی به بهبود عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نکرد و چاره کار تغییر این مدیران نبود.
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی قبلاً در شورای بانک‌ها، مدیران عامل بانک‌های که در پرداخت تسهیلات رونق عملکرد خوبی نداشتند را تهدید کرد و گفت: در خصوص عملکرد بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات رونق مکاتبه صورت می‌گیرد و چند روز بعد از تهدید خادمی مدیرعامل بانک ملت تغییر کرد و اکنون باید ببینیم که مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دوباره چه شیوه جدیدی را در برخورد با بانک‌های کم کار بکار خواهد گرفت. آیا او باز هم با تهران مکاتبه می‌کند؟
 
 


کد مطلب: 257662

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/257662/چاره-خادمی-کار-ساز-نبود-پیشتازی-بانک-کشاورزی-کهگیلویه-بویراحمد-پرداخت-تسهیلات-رونق-تولید-جدول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1